Orfeus i Underverdnen
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 04-07-04 16:40

Jeg prøvede i dette forum for godt et år siden, men desværre kunne ingen
hjælpe.
Nu prøver jeg igen.

Det var på dansk TV omkring 1985. Sort/hvid og engelsk (måske BBC).
Jeg husker det som et stykke om Orfeus - men er ikke sikker, men det
gamle Grækenland var det og med guder og hvad der sig dertil høre.
Det mindede meget om "Svend, Knud & Valdemar" fra 1970 med Jesper Klein
m.fl. - altså en slags førstegang totalteater.

Nogen ide?

På forhånd tak

Michael C.

Fra : vadmand

Dato : 04-07-04 18:13

"Michael Corfitsen" <michael-corfitsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:1ggeu5d.e0xchni2m0w6N%michael-corfitsen@mail1.stofanet.dk...
> [...]
> Det mindede meget om "Svend, Knud & Valdemar" fra 1970 med Jesper Klein
> m.fl. - altså en slags førstegang totalteater.

Tror du ikke, det drejer sig om Ofenbachs operette "Orfeus i Underverdenen"?

Per V.

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 05-07-04 18:19

> Tror du ikke, det drejer sig om Ofenbachs operette "Orfeus i Underverdenen"?
>
> Per V.

Det er det nok, Men det er det med at finde stykket/filmen

mvh

Michael C.

Fra : vadmand

Dato : 05-07-04 22:32

Underverdenen"?

> Det er det nok, Men det er det med at finde stykket/filmen

Hvis det var i dansk tv dengang, var det sikkert en teatertransmission og
ikke en egenproduktion, hvis det er nogen hjælp?

Per V.