Olsenbandens siste stikk - på norsk, i Dan~
Fra : Peter Lind

Dato : 02-07-04 15:44

Hejsa grupper

Jeg er i gang med at skrive opgave om Olsen-Banden, og synes at den
allersidste film er faldet noget uheldigt ud. Desværre døde Poul Bundgaard
(Kjeld) jo under optagelserne, og derfor ændrede man drastisk i
manuskriptet - og filmen mistede en masse ved det.
Men hvad med den norske udgave? Er den lavet efter det oprindelige
manuskript? Jeg kan se på imdb at Valborg (den norske udgave af Yvonne,
Kjelds kone) er med, men til gengæld døde Carsten Byhring (den norske Kjell)
allerede i 1990 - det er åbenbart en farlig rolle ...
Er der nogen der har set både den danske og den norske?

Eller endnu bedre, nogen der ved hvordan man kan få fat i den norske udgave
her fra København? Eventuelt i en udgave optaget fra norsk tv...

Mvh
Peter Lind

Fra : Morbid Angel

Dato : 02-07-04 16:09

On Fri, 2 Jul 2004 16:44:08 +0200, "Peter Lind"
<peterlind@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Eller endnu bedre, nogen der ved hvordan man kan få fat i den norske udgave
>her fra København? Eventuelt i en udgave optaget fra norsk tv...

Nu er jeg selv ½ normand og har vokset op i Norge, jeg husker godt
mange af Olsen Banden filmene, de norske.
De var frit omskrevet til at passe norske tilstande, dog syntes jeg
idag at de ikke er så gode, som de danske.
Har ikke set de sidste som er lavet efter 83, da emigrerede jeg nemlig
tilbage til Danmark.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Jakobsen

Dato : 02-07-04 16:20

On Fri, 2 Jul 2004 16:44:08 +0200, Peter Lind wrote:

> Eller endnu bedre, nogen der ved hvordan man kan få fat i den norske udgave
> her fra København? Eventuelt i en udgave optaget fra norsk tv...

Du kan købe den af mig for 100,- på Østerbro. Den har vist kun været i
afspilleren en enkelt gang.

MP