Mortal kombat og små børn
Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-06-04 19:48

her kl 21 vises mortal kombat i tv - jeg regner med lidt familiehygge foran
flimmeren til den, men vil gerne vide om den er meget voldsom? - altså jeg
ved godt der slås meget, men er det med brækkede knogler og afrevne lemmer
etc. - kort og godt, kan min søn på 4 år tåle at se med? - jeg er ikke
hysterisk mht våben og kungfu - men jeg vil ikke så gerne have at han skal
se hoveder blive hugget af og den slags.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 30-06-04 21:52

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> hysterisk mht våben og kungfu - men jeg vil ikke så gerne have at han skal
> se hoveder blive hugget af og den slags.

Hehe jeg så den lige, og jeg må sige jeg ikke ville ha ladt en 4årrig se
den!

Men endnu engang har jeg et problem, er det en børnefilm eller en voksen
film??

Fordi som voksen er den da noget af en stinker!! Selvom det er en adaptering
af et computerspil, men for børn må blodet og den slags (især de der
underverdens ting) da virke ret voldsomme? Så hvem henvender filmen sig
egenligt til?

Mvh. Martin

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-06-04 22:03

> Hehe jeg så den lige, og jeg må sige jeg ikke ville ha ladt en 4årrig se
> den!

næ - jeg er helt godt tilfreds med at han faldt i søvn inden den startede
(der var jo liiige tennis)

> af et computerspil, men for børn må blodet og den slags (især de der
> underverdens ting) da virke ret voldsomme? Så hvem henvender filmen sig
> egenligt til?

tja - svært at sige - desværre var den som jeg forventede - dels lavet over
et (elendigt?) spil OG instrueret af selveste paul w.s. anderson - jeg kan
altså bare ikke snuppe den mands film - jeg glæder mig til aliens vs
predator - men tør ikke forvente mig noget da det er paul der står ved
roret - men håber han kan overraske mig positivt for første gang
nogensinde - intet han har lavet indtil nu er bare tilnærmelsesvis godt...
af det jeg har set anyways... men min knægt på 10 var godt underholdt så alt
i alt en hyggelig aften her i huset

Fra : Emil Rune

Dato : 30-06-04 22:49

[SNIP] bla bla

Hvor vover i? ;) Den film er jo et mesterværk på alle måder. Det er da
muligt den er cheesy, forudsigelig og skuespillet ikke er verdensklasse, til
gengæld gør den sig heller ikke nogen forestilling om at være et stort
filmisk værk ;) Det er bare solid (B-films) underholdning og stadigvæk en af
de bedste spilfilmatiseringer til dato. Jeg er også dybt uenig i at Paul
W.S. aldrig har lavet noget andet seværdigt; Event Horizon er stadig en af
de mest stemningsfulde og klamt onde film imo (så ond som en
studieproduceret amerikansk film nu kan være) og Resident Evil er også ren
uprætentiøs guf...

Emil

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-07-04 11:08

> [...]
> de mest stemningsfulde og klamt onde film imo (så ond som en
> studieproduceret amerikansk film nu kan være) og Resident Evil er også ren

som sagt hyggede vi os gevaldigt - men det bliver nok ikke en jeg køber til
dvd samlingen
jeg må osse indrømme at event horizon er en af andersons film jeg ikke har
set, men vil da give den en chance... sammen med alien vs predator.

Fra : J

Dato : 01-07-04 20:02

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> jeg må osse indrømme at event horizon er en af andersons film jeg ikke har
> set, men vil da give den en chance... sammen med alien vs predator.
> --

Det er ikke en god film, men den har sine øjeblikke. Jeg morer mig f.eks. da
de kommer ombord på skibet og et stivfrosset lig svæver forbi og pigen
kigger på det og mumler "corpsicle"!

Ellers ikke.

Jonas

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-07-04 22:53

sniper_Nolight escribió / skrev

> jeg må osse indrømme at event horizon er en af andersons film jeg
> ikke har set

Enten hader man den eller også elsker man den - Der er ingen
mellemting. Personligt hører jeg til sidstnævnte gruppe.

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Peter Lind

Dato : 30-06-04 22:52

> [...]
> hysterisk mht våben og kungfu - men jeg vil ikke så gerne have at han skal
> se hoveder blive hugget af og den slags.

http://www.screenit.com plejer at være god til at finde ud af den slags med.
Men den gamle Mortal Kombat film er ikke nævnt i deres liste, kun en fra
1997 - som jeg ikke rigtig kender noget til.
De lister en masse objektive detaljer omkring filmene, og så kan man selv
vælge hvor sart man er - f.eks. om ens børn må se film hvor der bliver sagt
F*ck 50 gange, eller om man vil sætte grænsen ved 20 ...

Mvh
Peter Lind

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-07-04 11:08

> - f.eks. om ens børn må se film hvor der bliver sagt
> F*ck 50 gange, eller om man vil sætte grænsen ved 20 ...

- den side vil jeg da bruge.

Fra : vadmand

Dato : 30-06-04 23:06

> [...]
> hysterisk mht våben og kungfu - men jeg vil ikke så gerne have at han skal
> se hoveder blive hugget af og den slags.
Er et fireårsbarn ikke lagt i seng på den tid? Og til den aldersklasse vil
jeg anbefale Bamse og Kylling, ikke nogen form for voldsfilm, selv om der
ikke er "afrevne lemmer."

Per V.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-07-04 11:11

> Er et fireårsbarn ikke lagt i seng på den tid?

næ han har ferie og får lov at hygge sig - han falder så i søvn af sig selv
og jeg børster hans tænder og putter ham i seng... smart ikk'?

Og til den aldersklasse vil
> jeg anbefale Bamse og Kylling, ikke nogen form for voldsfilm, selv om der
> ikke er "afrevne lemmer."

han kan godt lige bamse og kylling og hvis du nu læser indlægget igen vil du
se at jeg netop eftersøgte info om "afrevne lemmer" så han ikke skulle se
den.

har du børn per?

Fra : vadmand

Dato : 01-07-04 13:04

> [...]
du
> se at jeg netop eftersøgte info om "afrevne lemmer" så han ikke skulle se

Jeg har to børn og fire, snart fem, børnebørn. Og jeg ville ikke drømme om
at lade nogen af dem se en film med titlen "Mortal Kombat" i fireårsalderen.
Det grænser i mine øjne til børnemishandling.

Per V.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-07-04 15:21

> Jeg har to børn og fire, snart fem, børnebørn. Og jeg ville ikke drømme om
> at lade nogen af dem se en film med titlen "Mortal Kombat" i
fireårsalderen.
> Det grænser i mine øjne til børnemishandling.

*suk*

hva så med spillet - må de så heller ikke spille mortal kombat for dig så?

du må være en spændende bedstefar at besøge.

Fra : vadmand

Dato : 01-07-04 16:58

> fireårsalderen.
>
> *suk*
>
> hva så med spillet - må de så heller ikke spille mortal kombat for dig så?

Hvorfor i alverden skulle de dog det? Det er fireårs børn, vi taler om,
ikke? Hvis de vil lege røvere og soldater, har de sgu bedre af at gøre det
selv end på en skærm.

> du må være en spændende bedstefar at besøge.

Det synes mine børnebørn i hvert fald. Jeg bevæger mig nemlig udendørs med
dem og lader dem opleve spændende ting i VIRKELIGHEDEB - du ved, den der er
overalt, når man slukker for slærmen

Per V.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-07-04 18:11

> Hvorfor i alverden skulle de dog det? Det er fireårs børn, vi taler om,
> ikke? Hvis de vil lege røvere og soldater, har de sgu bedre af at gøre det
> selv end på en skærm.

jaja - som da du var barn ikke - intet har jo ændret sig siden dengang

> [...]
> dem og lader dem opleve spændende ting i VIRKELIGHEDEB - du ved, den der

ja mine børn oplever aldrig virkeligheden så jeg fiser ind og ser en film
med dem....

læser du selv hvad du skriver og har du egentlig en mening om de emner du
deltager i?

Fra : vadmand

Dato : 01-07-04 19:18

> [...]
> med dem....
>
> læser du selv hvad du skriver og har du egentlig en mening om de emner du
Hvad mener du? Jeg har intet imod computerspil etc. Jeg har bare i kraft af
min erfaring som far og bedstefar og min uddannelse og erfaring som pædagog
en mening om, at de ikke er beregnet til fireårs børn. Jeg vil heller ikke
give en tiårig en knallert, uden at det betyder, at jeg er principiel
modstander af knallerter.

Og for en fireårig er indlæring af sociale færdigheder med jævnaldrenede
såvel som voksne altså betydeligt vigtigere end færdigheder med mus og
skærm.

Per V.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-07-04 20:58

> Hvad mener du?

jeg mener du overdriver og drager konklusioner om mig og min børneopdragelse
uden at kende mig - egentlig uden at tage stilling til hvad det hele drejer
sig om - jeg mener du provokerer folk herinde... ikke andet såmænd.

> Og for en fireårig er indlæring af sociale færdigheder med jævnaldrenede
> såvel som voksne altså betydeligt vigtigere end færdigheder med mus og
> skærm.

har jeg på noget tidspunkt nævnt at jeg mener det modsatte?

Fra : vadmand

Dato : 01-07-04 22:39

> [...]
> sig om - jeg mener du provokerer folk herinde... ikke andet såmænd.

> har jeg på noget tidspunkt nævnt at jeg mener det modsatte?
Du har kommet med nogle ret hånlige bemærkninger på grund af min mening. Det
kan jeg vel med en vis ret tolke sådan?

Per V.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 02-07-04 14:32

> Du har kommet med nogle ret hånlige bemærkninger på grund af min mening.
Det
> kan jeg vel med en vis ret tolke sådan?

ja det kan du vel - jeg mener at tale/skrive ret godt med de fleste herinde,
men dig går det næsten altid skævt med et eller andet sted i tråden -
sjældent voldsomt, men dog nok til at vi totalt taler forbi hinanden - jeg
tror vi begge er tjent med at holde vores meninger for os selv og jeg
blander mig ikke i debatter du starter og vice verca håber jeg - hvad andre
starter kan vi selvfølgelig ikke undgå. Jeg har intet personligt imod dig da
jeg ikke kender dig - dine meninger og holdninger har jeg egentlig heller
ikke noget at sige til da de sjældent udmønter sig i noget konkret (de emner
det handler om) og derfor vil enhver form for debat mellem os være ret
uintertessant egentlig - osse for andre (mudderkastning? - ikke så voldsomt
men anyways.) - lyder det ok med dig?

Fra : vadmand

Dato : 02-07-04 17:00

> [...]
> det handler om) og derfor vil enhver form for debat mellem os være ret
> uintertessant egentlig - osse for andre (mudderkastning? - ikke så
Du har nok ret i, at vi taler forbi hinanden, for jeg forstår slet ikke,
hvad du mener...

Per V.

Fra : Morbid Angel

Dato : 01-07-04 11:46

On Thu, 1 Jul 2004 00:05:33 +0200, "vadmand"
<perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

> [...]
>jeg anbefale Bamse og Kylling, ikke nogen form for voldsfilm, selv om der

Nu har bamse og kylling "opdraget" børnene i de sidste 20 år og vil du
så stadig påstå at det er sundt*? Når man tænker på, hvordan de
opfører sig idag :)

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : vadmand

Dato : 01-07-04 13:07

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu har bamse og kylling "opdraget" børnene i de sidste 20 år og vil du
> så stadig påstå at det er sundt*? Når man tænker på, hvordan de
> opfører sig idag :)

Det var selvfølgelig din spøg - men har du tænkt over, hvor mange mord og
voldshandlinger de samme børn har set på tv i samme periode? For nylig var
der i tv-gruppen en tråd med en forarget mor, der forlangte, at tv fjernede
bestemte typer udsendelser, fordi hun mente sig berettiget til at have tv'et
kørende uafbrudt - og så kunne hendes barn jo "komme til" at se noget
upassende (Her drejede det sig nu om sex, men det kunne lige så godt have
handlet om vold).

Per V.

Fra : Christian Catu

Dato : 01-07-04 14:54

On Thu, 1 Jul 2004 14:06:48 +0200, vadmandfjerndette wrote:

> Det var selvfølgelig din spøg - men har du tænkt over, hvor mange mord og

Jeg synes nu ikke det er en spøg. Der er IMHO alt for mange børn der ikke
kan tale ordentligt pga den nar til Bamse. At lære børn at tale forkert er
da i høj grad også mishandlæing af dem, og ast det har stået på i så mange
år er forkasteligt. Jeg gik selv i klasse med 2 drenge for omkring 16 år
siden der ikke kunne forstå at det ikke hed "tihvertifaldet".

Undskyld udbruddet, men Bamse er mit ømme punkt når det kommer til børn

Fra : vadmand

Dato : 01-07-04 15:23

"Christian Catu" <40996701@spammail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes nu ikke det er en spøg. Der er IMHO alt for mange børn der ikke
> kan tale ordentligt pga den nar til Bamse

Sikke dog noget vrøvl.

Per V.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 01-07-04 21:29

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote in message

> "Christian Catu" <40996701@spammail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> og

> Sikke dog noget vrøvl.

Det er skam ikke vrøvl! tværtimod! Måske ikke lige præcist dine børn, men så
er du da også heldig må man sige

Mvh. Martin

Fra : Peter B. Juul

Dato : 01-07-04 20:41

Christian Catu <40996701@spammail.sonofon.dk> writes:

> Jeg synes nu ikke det er en spøg. Der er IMHO alt for mange børn der ikke
> kan tale ordentligt pga den nar til Bamse.

Såeh. Er der?

Hvor får du det fra?

Det er da rigtigt, at børn og unge ikke taler ordentligt, men jeg har
da endnu ikke hørt Bamse sige "Ja, FUCK dig, fede BITCH! Jeg SAGSØGER
dig fandme, dér!", så det er ikke der, de har det fra.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Stefan Holm

Dato : 01-07-04 21:18

p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> Det er da rigtigt, at børn og unge ikke taler ordentligt, men jeg har
> da endnu ikke hørt Bamse sige "Ja, FUCK dig, fede BITCH! Jeg SAGSØGER
> dig fandme, dér!", så det er ikke der, de har det fra.

Nej, Bamse ville jo sige "Ja, FUCK dig, fede BITCH! Jeg SAGSØGER dig
tihvertifald, dér!" og vi ved jo godt alle sammen hvilket ord der er
det værste i det udsagn ...

--
Stefan Holm
"Being omnidirectionally equally interspaced from one another, this

Fra : Peter Brodersen

Dato : 01-07-04 16:37

> [...]

>kørende uafbrudt - og så kunne hendes barn jo "komme til" at se noget
>upassende (Her drejede det sig nu om sex, men det kunne lige så godt have

Ahja, troen på at man altid kan overvåge børn, og derfor aldrig burde
overlade dem til bedsteforældre, der kunne finde på at forlade stuen
mens barnet sidder foran fjernsynet. Eller måske faderen, der har ret
til samvær med barnet hver anden weekend ("Nej, du må ikke få barnet,
for jeg ved at du ikke holder øje med hvad, han ser i fjernsynet!").

Et eller andet sted tror jeg ikke at forældre er dårligere i dag, end
for 20 år siden. Under de samme omstændigheder ville de "gamle"
forældre have lige så svært ved at opdrage børnene.

(men det hører nok mere til i dk.familie.barn - med forbehold for dem,
der ikke gider at skifte gruppe og dermed er gode forældre, der skider
på ordentlig opdragelse og opførsel når man er blandt andre personer -
sikkert de samme forældre, som ikke har noget imod at deres børn
larmer i biografen)

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: én (og ikke een)

Fra : Peter Lind

Dato : 01-07-04 16:41

> "Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det var selvfølgelig din spøg - men har du tænkt over, hvor mange mord og
> voldshandlinger de samme børn har set på tv i samme periode?

Jeg har tænkt lidt på det - og det der skræmmer mig allermest er at de
alvorlige film, dem der tager vold og mord seriøst (okay, det gør Mortal
Kombat måske ikke) og viser hvor stærkt det kan påvirke mennesker at de er
voldelige - de film vises sent om natten og er forbudt for børn. Derimod
viser man i eftermiddags-tv serier hvor kolde og kyniske mennesker begår det
ene koldblodige mord efter det andet, og hverken angrer eller tilsyneladende
straffes særligt hårdt for det - f.eks. "Hun så et mord" og "Krimissæren".
Det mest utrolige er at de pårørende sjældent berøres særligt hårdt af de
kolde mord - sjældent så voldsomt at de er nødt til at blive hjemme fra
arbejde ...

Måske er det lidt ment i spøg når jeg siger det her - men det er da værd at
tage med i overvejelserne. Da jeg voksede op i 1980'erne så vi utrolig mange
ultradårlige meget voldelige film på video, nu spiller de unge voldelige
spil på computeren, men tilsyneladende er der ikke sket den store ændring i
volds-statistikkerne de sidste 100 år ---
Heldigvis er det stadig op til hver enkelt at opdrage sine egne børn, og op
til alle de andre at forarges over den måde man gør det på - og indtil nogen
kommer med den perfekte formel, så fortsætter denne debat jo nok.

Mvh
Peter Lind

Fra : Morbid Angel

Dato : 01-07-04 21:36

> [...]

>kørende uafbrudt - og så kunne hendes barn jo "komme til" at se noget
>upassende (Her drejede det sig nu om sex, men det kunne lige så godt have

Jo det gas :)
Jeg tror ikke på at tv skaber mennesker, mennesker skaber tv.
Hvis TV er skadelig for dine børn, hvorfor har man så et i huset?
Vold har da altid været underholdning fra de gamle urtider, hvor konen
fik et par på kæften og ungerne blev kastet for løverne :)
Det ligger i menneskers instinkt at udøve vold imod det de frygter
også videre, men det en anden disskution.

mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : vadmand

Dato : 01-07-04 22:40

> Jo det gas :)
> Jeg tror ikke på at tv skaber mennesker, mennesker skaber tv.
> Hvis TV er skadelig for dine børn, hvorfor har man så et i huset?

TV er ikke skadeligt som sådan, men uafbrudt, kritikløst tv-kiggeri kan være
det for såvel børn som voksne. (Og her taler jeg ikke så meget om indholdet
som den konstante larm).

> [...]
> Det ligger i menneskers instinkt at udøve vold imod det de frygter
> også videre, men det en anden disskution.

Som du vist ikke ved ret meget om.

Per V.

Fra : Morbid Angel

Dato : 02-07-04 00:08

On Thu, 1 Jul 2004 23:40:20 +0200, "vadmand"
<perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

>Som du vist ikke ved ret meget om.
>
>Per V.

Det siger jeg heller ikke, men min mening er vel lige så god som din
selvom du er snart 100 år? =)~

Mvh

MA

///