New movie quiz: http://movie.q-u-i-z.com
Fra : Klaus Brunckhorst

Dato : 26-06-04 20:57

Hello!

Have a look at my movie quiz:

http://movie.q-u-i-z.com

- 1600 questions
- multilingual (english/german)
- no advertising
- no flash/java
- no popups

greetings
axe

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 27-06-04 03:50

On 26 Jun 2004 12:57:06 -0700, brunckhorst@netcity.de (Klaus
Brunckhorst) wrote:

>Hello!
>
>Have a look at my movie quiz:
>
>http://movie.q-u-i-z.com

Det er faktisk ret skægt. Jeg har kæmpet mig op til en tredjeplads,
men det er dælendulme svært at komme højere.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 27-06-04 09:55

Hej!

"Niels Søndergaard" wrote:

> Det er faktisk ret skægt. Jeg har kæmpet mig op til en tredjeplads,
> men det er dælendulme svært at komme højere.

*suk*. Spam virker åbenbart alligevel i så fald

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 27-06-04 11:19

On Sun, 27 Jun 2004 10:55:25 +0200, Kim Voss Schrader
<teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:

>Hej!

>*suk*. Spam virker åbenbart alligevel i så fald

Man kan vel ikke kalde det spam, når det er til ren fornøjelse for
filmfans. Der er ingen reklamer, popups eller andre gener. OT er det
da heller ikke. Det fangede i hvert fald mig totalt en halv nat. Jeg
vil formentlig gå efter førstepladsen senere (uden at sidde og bælle
whisky imens. Så ender det som et parti dam i Vor Mand i Havanna).

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Rhexis

Dato : 27-06-04 13:20

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in
message news:qh7td0tf0r8pi4fnpadld3s3uvarirp5v2@4ax.com

> Man kan vel ikke kalde det spam, når det er til ren fornøjelse for
> filmfans.

Tja. Tjoh.
[http://groups.google.com/groups?q=author:brunckhorst%40netcity.de&filter=0]

Han har nu været ganske aktiv, den gode Brunckhorst.

--
rhexis

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 27-06-04 13:52

On Sun, 27 Jun 2004 14:20:25 +0200, "Rhexis" <invalid@invalid.invalid>
wrote:

>[http://groups.google.com/groups?q=author:brunckhorst%40netcity.de&filter=0]
>
>Han har nu været ganske aktiv, den gode Brunckhorst.

Men som du kan se, poster han kun til rene filmgrupper. Og der er
intet kommercielt ved hans site.

Hjælp mig nu med at få Danmark op på førstepladsen. Deltagernes scores
fra de enkelte lande bliver lagt sammen, så jo flere danskere der
deltager, jo større er chancen for at komme øverst.

Det her er fodbold for hjernen. Og Google-træning for viderekomne. Man
har 30 sekunder til at finde hvert svar.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 27-06-04 14:05

Hej!

"Niels Søndergaard" wrote:

> Men som du kan se, poster han kun til rene filmgrupper. Og der er
> intet kommercielt ved hans site.

Derfor er det skisme stadig spam. Og de lærer det kun på den hårde måde :(

> Hjælp mig nu med at få Danmark op på førstepladsen. Deltagernes scores
> fra de enkelte lande bliver lagt sammen, så jo flere danskere der
> deltager, jo større er chancen for at komme øverst.

Nej, den site bør undgås.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 27-06-04 14:19

On Sun, 27 Jun 2004 15:05:23 +0200, Kim Voss Schrader
<teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:

>Hej!

>Derfor er det skisme stadig spam. Og de lærer det kun på den hårde måde :(

Det er det ikke, når det ikke er kommercielt. Og det har relevans for
filmintersserede. Du er da en værre lyseslukker. Det er da godt, du
ikke kan bestemme noget som helst.

>Nej, den site bør undgås.

Hvorfor dog, når det (ET site!) nu er så forbandet underholdende? Hvis
jeg ikke havde set det her, havde jeg nok aldrig hørt om det.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 27-06-04 16:25

Hej!

"Niels Søndergaard" wrote:

> Det er det ikke, når det ikke er kommercielt. Og det har relevans for
> filmintersserede.

Opslag hører til i dk.opslag. Spam er alt uønsket reklame hvilket også
inkluderer "dette" indlæg.

> Du er da en værre lyseslukker. Det er da godt, du ikke kan bestemme noget som
> helst.

Såh?

> Hvorfor dog, når det (ET site!) nu er så forbandet underholdende? Hvis
> jeg ikke havde set det her, havde jeg nok aldrig hørt om det.

Tja, jeg er nok bare blevet ret træt af div. reklameringsformer, heriblandt
spam.

Fra : Sune

Dato : 27-06-04 16:43

On Sun, 27 Jun 2004 17:25:18 +0200, Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:

>Opslag hører til i dk.opslag. Spam er alt uønsket reklame hvilket også
>inkluderer "dette" indlæg.

Det har gang på gang vist sig at hvis *de rigtige* personer synes om opslaget, er det acceptabelt at
poste opslag her i gruppen: (at posteren så ramte gruppen ved en tilfældighed er en anden snak)

http://shor.ter.dk/748930919

I rest my case

Mvh
Sune

Fra : Stefan Holm

Dato : 27-06-04 16:53

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> writes:

> Opslag hører til i dk.opslag.

Ikke alle opslag. Opslag for der er rettet direkte mod denne gruppe
(d.k.f-prisen, quizzer osv.), har fx altid været accepteret.

> Spam er alt uønsket reklame hvilket også inkluderer "dette" indlæg.

Dette opslag ligger bestemt på grænsen. Jeg forstår helt sikkert folk
der vælger at ignorere det pga. formen (det gør jeg selv), men jeg ser
ingen grund til ligefrem at blive sur på Niels fordi han har en anden
opfattelse.

--
Stefan Holm
"On nights like this, I miss dating a lesbian."

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-06-04 14:44

Niels Søndergaard escribió / skrev

> Men som du kan se, poster han kun til rene filmgrupper. Og der er
> intet kommercielt ved hans site.

Det er et opslag og er derfor ikke velkommen i gruppen. Om der er
kommerciel interesse eller ej er irrevelevant.

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 27-06-04 15:09

On 27 Jun 2004 13:44:13 GMT, Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com>
wrote:

>Niels Søndergaard escribió / skrev

>Det er et opslag og er derfor ikke velkommen i gruppen. Om der er
>kommerciel interesse eller ej er irrevelevant.

Det er særdeles velkomment hos mig, og jeg er også en del af gruppen.
I øvrigt kan jeg ikke rigtig se, hvad I kan gøre ved det andet end at
brokke jer. Drop dog det analfikserede navlepilleri og glæd jer dog
over, at nogen gider poste et interessant link med relevans for
filmfans.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 28-06-04 23:44

> Hjælp mig nu med at få Danmark op på førstepladsen. Deltagernes scores
> fra de enkelte lande bliver lagt sammen, så jo flere danskere der
> deltager, jo større er chancen for at komme øverst.

Ja jeg er på, under navnet MegaCore.

> Det her er fodbold for hjernen. Og Google-træning for viderekomne. Man
> har 30 sekunder til at finde hvert svar.

Jeps. Skægt :)

--
Leg lader sig ikke fornægte. Man kan fornægte næsten alle abstrakte
begreber, som skønhed og ret, sandhed og godhed, ånd og gud. Man kan

Fra : BettinaP

Dato : 28-06-04 15:00

> Det er faktisk ret skægt. Jeg har kæmpet mig op til en tredjeplads,
> men det er dælendulme svært at komme højere.

imponerende
jeg kan ikke komme længere end til end 32. plads
der skal bare 1 forkert svar til - slam - ned på 49. plads
men underholdende

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 29-06-04 01:11

On Mon, 28 Jun 2004 16:00:00 +0200, "BettinaP" <bep@bep.dk> wrote:

> [...]
>
>imponerende
>jeg kan ikke komme længere end til end 32. plads
>der skal bare 1 forkert svar til - slam - ned på 49. plads

Jeg har erobret førstepladsen fra polonaiseperkerne nu. Og DK ligger
på andenpladsen som land. Jeg forventer, de vender frygteligt tilbage.

Men kors... det er hårdt. 30 sekunder til at finde et svar. Men det er
en fordel, at der er et begrænset antal spørgsmål. Man lærer dem
efterhånden udenad. Det sværeste for mig er instruktørportrætterne.

Fidus! Hav disse vinduer åbne før hvert spørgsmål:
Imdb generel search
Imbd joint ventures
Oscar.com
Google (til citater, som kopieres med Ctrl+c og sættes i gåseøjne, evt
suppleret med et "movie quote" eller "movie tagline")

Og så kan man spænde ben for konkurrenterne ved at indsende nye,
djævelsk svære spørgsmål.

Det her er mere adrenalinfremkaldende end Unreal Tournament. Jeg vil
få lavet en T-shirt med "Filmquiz er bedre end fisse!"

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-06-04 01:37

On Tue, 29 Jun 2004 02:10:47 +0200, Niels Søndergaard
> [...]

>en fordel, at der er et begrænset antal spørgsmål. Man lærer dem
>efterhånden udenad. Det sværeste for mig er instruktørportrætterne.

Eneste er, at det snarere bliver til en gang "Internet, Terningløst
Hvor God Du Er"-quiz end en filmquiz.

> [...]
>Google (til citater, som kopieres med Ctrl+c og sættes i gåseøjne, evt
>suppleret med et "movie quote" eller "movie tagline")

Oracle of Bacons Star Link game kan også hjælpe:
http://www.oracleofbacon.org/star_links.html

>Det her er mere adrenalinfremkaldende end Unreal Tournament. Jeg vil
>få lavet en T-shirt med "Filmquiz er bedre end fisse!"

Hvad siger du til at jeg donerer mine point på den filmquiz til dig i
bytte?

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: underholdsbidrag (og ikke underholdningsbidrag)

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 29-06-04 10:41

On Tue, 29 Jun 2004 02:36:36 +0200, Peter Brodersen <usenet@ter.dk>
wrote:

>Eneste er, at det snarere bliver til en gang "Internet, Terningløst
>Hvor God Du Er"-quiz end en filmquiz.

Ja, det kan du have ret i.

>Oracle of Bacons Star Link game kan også hjælpe:
>http://www.oracleofbacon.org/star_links.html

Fedt link. Tak for det.

>Hvad siger du til at jeg donerer mine point på den filmquiz til dig i
>bytte?

Jo tak. Men jeg skal lige have den trykt først.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David T. Metz

Dato : 29-06-04 10:58

Peter Brodersen wrote:

> Oracle of Bacons Star Link game kan også hjælpe:
> http://www.oracleofbacon.org/star_links.html

Fedt at nogen har gidet lave den. På den kan man regne ud at Mads Mikkelsen
og Asta Nielsen begge har en "3 degrees of Kevin Bacon".

Opgaven er at finde en skuespiller der har mere end 6 degrees of Kevin
Bacon.

David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-06-04 11:23

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> writes:

> Fedt at nogen har gidet lave den. På den kan man regne ud at Mads Mikkelsen
> og Asta Nielsen begge har en "3 degrees of Kevin Bacon".

Poul Schluter er i øvrigt en 4'er.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-06-04 11:20

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> writes:

> Fedt at nogen har gidet lave den. På den kan man regne ud at Mads Mikkelsen
> og Asta Nielsen begge har en "3 degrees of Kevin Bacon".

Jens Okking er også en 3'er.

Iben Hjejles forbindelse til flere stjerner gennem High Fidelity har
nok betydet en del for danske skuespilleres bacon-grad.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^))          - Birksted

Fra : Per

Dato : 28-06-04 13:44

"Klaus Brunckhorst" <brunckhorst@netcity.de> wrote in message
> Hello!
>
> Have a look at my movie quiz:
>
> http://movie.q-u-i-z.com
>
> - 1600 questions
> - multilingual (english/german)
> - no advertising
> - no flash/java
> - no popups
>
> greetings
> axe

Fandt en fejl tror jeg nok. Der blev spurgt i hvilken stat filmen Fargo
foregår. Jeg svarede North Dakota, men den siger svaret er Minnesota. Men
prøv lige at læse her:
http://www.imdb.com/title/tt0116282/plotsummary

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-06-04 14:45

"Per" <no@tak.dk> writes:

> Fandt en fejl tror jeg nok. Der blev spurgt i hvilken stat filmen Fargo
> foregår. Jeg svarede North Dakota, men den siger svaret er Minnesota. Men
> [...]

Fargo ligger på grænsen mellem North Dakota og Minnesota. Store dele
af filmen foregår i Brainerd, der ligger i Minnesota.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Torsten Poulin

Dato : 28-06-04 14:55

Ja. Se fx <http://www.brainerd.com/winter/icefish/images/statemap.gif>.

--
Torsten

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 28-06-04 15:05

On 28 Jun 2004 15:45:22 +0200, p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk
(Peter B. Juul) wrote:

>Fargo ligger på grænsen mellem North Dakota og Minnesota. Store dele
>af filmen foregår i Brainerd, der ligger i Minnesota.

Jeg synes, det er lidt betænkeligt at sige, at en film foregår ét
sted, når den foregår flere. De påstår fx også, at Charlotte Gray
foregår i Frankrig. Det gør det meste af den også, men den starter
altså i England, så det svar burde jo også accepteres.

Og hvis de spørger, hvem den mandlige stjerne er i en film, hvad
svarer man så, hvis der er to eller flere stjerner med? Tag fx
"Training Day". Er det Denzel W eller Ethan H, der er stjernen dér?
Oscar-komiteen nominerede Denzel W til en hovedrolle-Oscar og Ethan H
til en bitolle-Oscar, men så vidt jeg kan se, var det da lige omvendt.
Filmen ses da i al fald ud fra Ethan H's synspunkt.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David T. Metz

Dato : 28-06-04 16:49

Niels Søndergaard wrote:

> [...]
> til en bitolle-Oscar, men så vidt jeg kan se, var det da lige omvendt.
> Filmen ses da i al fald ud fra Ethan H's synspunkt.

Jeg har ikke set filmen, men det sidste er da ikke et argument for at Ethan
H har en hovedrolle. Det er måske netop(?) et fortællekneb at lade historien
fortælle fra en bipersons synsvinkel? Det er jo set før.

David

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 28-06-04 18:12

On Mon, 28 Jun 2004 17:48:50 +0200, "David T. Metz"
<dtm.ioa@cbs.dk.invalid> wrote:

>Jeg har ikke set filmen, men det sidste er da ikke et argument for at Ethan
>H har en hovedrolle. Det er måske netop(?) et fortællekneb at lade historien
>fortælle fra en bipersons synsvinkel? Det er jo set før.

Min vurdering er, at det er ham, der har hovedrollen. I hvert fald er
der ret tæt løb imellem dem.

Og se den! Det er en fantastisk spændende film med to af verdens
bedste skuespillere.

Mvh
Niels Søndergaard