Hvem køber film til de danske biografer?
Fra : PerX ...

Dato : 25-06-04 01:38

Er det nogen man kan finde frem til, eller er det en lille hemmelig og
meget anonym klikke der gemmer sig godt? :)

Fra : Peter Larsen

Dato : 25-06-04 05:05

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote in message

> Er det nogen man kan finde frem til, eller er det en lille hemmelig og
> meget anonym klikke der gemmer sig godt? :)

En hurtig liste fra hukommelsen:

Sandrew Metronome
Nordisk Film
UIP ( Har overtaget Buena Vistas katalog)
SF Film
Øst Fra Paradis
Camera Film
Angel

Er lige hvad jeg kan komme i tanke om, er sikkert et par stykker til jeg har
glemt. Det er værd at huske at de fleste af de ovennævnte har et moder-
selskab tilknyttet hvor filmene "falder ned fra himmelen" til dem og de der
for ikke selv er ude at købe størstedelen af de film de distribuere.

Fra : PerX ...

Dato : 25-06-04 11:30

In article <40dba3a6$0$499$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Trump???
@pc.dk says...

> [...]
> selskab tilknyttet hvor filmene "falder ned fra himmelen" til dem og de der
> for ikke selv er ude at købe størstedelen af de film de distribuere.

Tak, men det er jo stadig ret abstrakt. "Nordisk Film" - hvem hos
nordisk film, hvilken person, hvilket navn, hvor mange etc. Hvis man vil
tale med dem for at høre til/foreslå en film er det mon muligt, eller
holder de sig gemt netop for at undgå den belastende publik *g*

Fra : Peter Larsen

Dato : 25-06-04 17:57

> [...]
> tale med dem for at høre til/foreslå en film er det mon muligt, eller
> holder de sig gemt netop for at undgå den belastende publik *g*

Når jeg nu har sagt nordisk film, så kunne du gribe knoglen og selv
undersøge det nærmere. Tror ikke det ville være helt umuligt at støve
deres telefon nummer op.

Fra : Old Son

Dato : 25-06-04 08:13

> [...]
> Er det nogen man kan finde frem til, eller er det en lille hemmelig og
> meget anonym klikke der gemmer sig godt? :)

De fleste store Hollywwod-filmselskaber har egne kontorer i Danmark,
som distribuerer deres film. Der er kun meget få independent
filmdistributører herhjemme, der decideret KØBER film hjem. SF Film,
Angel Film og Scanbox er dem, jeg umiddelbart kan komme på.

Mvh

Old Son

Fra : PerX ...

Dato : 25-06-04 11:35

In article <9e6dd451.0406242312.10696254@posting.google.com>,
old_son@hotmail.com says...

> [...]
> filmdistributører herhjemme, der decideret KØBER film hjem. SF Film,
> Angel Film og Scanbox er dem, jeg umiddelbart kan komme på.

Men der kommer jo ikke alle film op her hjemme som der gør i USA? Der er
vel nogen som vurdere "nå den er der nok ikke nogen som gider se
herhjemme"?

Fra : Robert Eriksen

Dato : 25-06-04 13:16

PerX ... wrote:

> [...]
>

> Men der kommer jo ikke alle film op her hjemme som der gør i USA? Der er
> vel nogen som vurdere "nå den er der nok ikke nogen som gider se

Så skal du nok finde ud af hvilket filmselskab der står bag filmen, og
så have fat i den danske distributør af det selskabs film.
Er det f.eks. en Warner film er det Sandrew Metronome du skal ringe til.
Er det en New Line film er det SF Film osv.

Hvordan man så lige ved hvilke distributører der har hvilke selskabers
film ved jeg ikke. Men hvis du finder frem til selskabet er der højst
sandysnligt en anden her i gruppen der kan fortælle dig det.
Ellers så prøv at ring til f.eks. SF Film eller SM. Jeg kan ikke
forestille mig andet end de vil kunne fortælle dig hvilket selskab du
skal henvende dig til.

Men som jeg har forstået filmindkøb så foregår det i pakker. Altså
distributørerne får tilbudt en bestemt pakke med X antal film i. Der er
så som regel et par storfilm og en stak skod-film som distributørene så
er nød til at tage med. Der er altså ikke nogle enkelt(e) person(er) i
Danmark der sidder og tager stilling til hver enkelt film der bliver
spyttet ud af den amerikanske filmindustri.

/Robert

--
spam testeting
b1@total.buttface.dk

Fra : PerX ...

Dato : 25-06-04 21:50

In article <cbh526$kev$1@news.cybercity.dk>, b1@total.buttface.dk
says...
> [...]
> Danmark der sidder og tager stilling til hver enkelt film der bliver
> spyttet ud af den amerikanske filmindustri.

Nej, det lyder meget rigtigt :)

Fra : Old Son

Dato : 26-06-04 09:50

PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote in message news:<MPG.1b461e4a1d54b63998a9f9@news.usenetserver.com>...
> Men der kommer jo ikke alle film op her hjemme som der gør i USA? Der er
> vel nogen som vurdere "nå den er der nok ikke nogen som gider se
> herhjemme"?

Hollywood-selskabernes kontorer herhjemme får tit dikteret, hvilke
film de skal sætte op, fra "moderlandet". Hvis en film har solgt mange
billetter i USA eller et andet sted, kan du godt regne med, at den
kommer i biffen herhjemme, uanset om det så er noget for det danske
marked. Det er forholdsvis gennemskueligt, når man ser på noget af det
ligegyldige amerikanske juks, der med mellerum dukker op på det store
lærred herhjemme.

En udbredt salgstaktik er den med at sætte en film op i biografen i en
uge, for derefter at udgive den på VHS og dvd umiddelbart efter, så
folk tænker: "Nå ja, den har jo gået i biffen. Den må vi hellere se."

Mvh

Old Son