Politikens kalorie tæller
Fra : Soliema

Dato : 11-08-04 15:18

hejsa i gruppen *S*
SÅ nu har jeg været ned og anskaffe mig den omtalte bog "politikens Kalorie
tæller" og jeg kunne huske, at der var en eller anden, her inde, som havde
godt erfaringe, med denne bog, og det vil jeg gerne høre noget mere om..

Mvh
Anne Mette

Fra : peet_dk

Dato : 11-08-04 15:31

"Soliema" <soliema@(cykel)tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> hejsa i gruppen *S*

Ja, men hejsa :)

> [...]
> godt erfaringe, med denne bog, og det vil jeg gerne høre noget mere om..

Har selv nææææsten lige købt den, er i hvert tilfælde først lige gået i gang
med at tælle. Hvad er det du gerne vil høre mere om?

--
peet_dk was here
http://www.peet.dk

Fra : Soliema

Dato : 11-08-04 15:37

> Har selv nææææsten lige købt den, er i hvert tilfælde først lige gået i
gang
> med at tælle. Hvad er det du gerne vil høre mere om?

jamen jeg læste et eller andet sted, her inde, om hvordan man regnede ens
forbrug ud, efter alder, vægt osv.. *S*
der var også noget med et regneark, som en eller anden brugte, for at holde
øje med forbruget *S*
jeg må nok indrømme, at det ser noget uoverskueligt ud, når man ikke har
prøvet dette her før, men jeg er fit for fight, men skal lige havde noget
starthjælp *G*

Mvh
Anne Mette

Fra : peet_dk

Dato : 11-08-04 18:17

> jamen jeg læste et eller andet sted, her inde, om hvordan man regnede ens
> forbrug ud, efter alder, vægt osv.. *S*

Fra motion-online.dk:

BMR = 66 + (13.7 X wt in kg) + (5 X ht in cm) - (6.8 X age in years)

Women: BMR = 655 + (9.6 X wt in kg) + (1.8 X ht in cm) - (4.7 X age in
years)

Note: 1 inch = 2.54 cm.
1 kilogram = 2.2 lbs.

Example:
You are female
You are 30 yrs old
You are 5' 6 " tall (167.6 cm)
You weigh 120 lbs. (54.5 kilos)
Your BMR = 655 + 523 + 302 - 141 = 1339 calories/day

Now that you know your BMR, you can calculate TDEE by multiplying your BMR
by your activity multiplier from the chart below:

Activity Multiplier

Sedentary = BMR X 1.2 (little or no exercise, desk job)
Lightly active = BMR X 1.375 (light exercise/sports 1-3 days/wk)
Mod. active = BMR X 1.55 (moderate exercise/sports 3-5 days/wk)
Very active = BMR X 1.725 (hard exercise/sports 6-7 days/wk)
Extr. active = BMR X 1.9 (hard daily exercise/sports & physical job or 2X
day training, i.e marathon, contest etc.)

Example:
Your BMR is 1339 calories per day
Your activity level is moderately active (work out 3-4 times per week)
Your activity factor is 1.55
Your TDEE = 1.55 X 1339 = 2075 calories/day

Det er _kun_ vejlende, men det er den jeg går efter Får så at se om jeg
taber mig... Ellers er det jo bare at sætte indtaget ned! Eks. vil jeg gerne
ned på eks... 80kg, så sætter jeg 80kg ind der hvor jeg skal indtaste
vægten. Hvis der nogle af jer andre der har andre bedre metoeder så sig til!

Håber du er med ellers bare skriv! Husk iøvrigt at indtage vitaminpille
(evt. også omega3 hvis du også dyrker motion ved siden af, hvilket er
rigtigt godt hvis man vil tabe sig!). Da man godt kan få mangel på nogle af
de vigtige ting under en kur.

--
peet_dk was here
http://www.peet.dk

Fra : Alex

Dato : 14-08-04 23:00

For at tabe sig, skal man forbruge mere energi end man indtager. For
at finde ud af hvor meget energi man forbruger, benyttes genrelt
Harris-Benedict's formula for beregning af BMR (Basal Metabolic Rate)
eller på dansk Basalstofskifte (hvile stofskifte). Denne formel ser
således ud for henholdsvis kvinder og mænd.

Kvinder:
BMR = 655 + (9.6 X vægt i kilo) + (1.8 X højde i cm) - (4.7 X alder i
år)

Mænd:
BMR = 66 + (13.7 X vægt i kilo) + (5 X højde i cm) - (6.8 X alder i
år)

BMR er så antal Kcal, som forbrandes på en dag, ved hvile.

BMR kan så multipliceres (ganges) med et aktivitetsniveau:

Ingen aktivitet = BMR X 1.2 (lidt eller ingen motion, kontor job)
Let aktivitet = BMR X 1.375 (let motion/sport 1-3 dage/uge)
Mod. aktivitet = BMR X 1.55 (moderat motion/sport 3-5 dage/uge)
Høj aktivitet = BMR X 1.725 (hård motion/sport 6-7 dage/uge)
Extremt aktiv = BMR X 1.9 (hård daglig motion/sport & fysisk job or
træning 2 gange daglig, ex. maraton, konkurrence etc.)

On Wed, 11 Aug 2004 16:36:50 +0200, "Soliema"
<soliema@(cykel)tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>prøvet dette her før, men jeg er fit for fight, men skal lige havde noget

Alex Nielsen

www.max30.dk
Bliv overvægten kvit. Brug max30 tit.

Nu med
588 aktiviteter
1581 ingredienser

Fra : lene

Dato : 21-08-04 21:04

Hej med jer
Ville lige sige at Politikens kalorietæller er lavet af Burger King. Ikke
det nødvendigvis gør den helt store forskel, men jeg blev dog alligevel
meget forbavset og tar da osse deres tal med en hvis portion skepsis ( 0
kcal)
Hej igen Lene

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 21-08-04 22:44

[lene | Sat, 21 Aug 2004 22:04:29 +0200]

>Ville lige sige at Politikens kalorietæller er lavet af Burger King. Ikke
>det nødvendigvis gør den helt store forskel, men jeg blev dog alligevel
>meget forbavset og tar da osse deres tal med en hvis portion skepsis

Woah... sært... kun du evt. fortælle hvor du har den viden fra?

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Soliema

Dato : 22-08-04 09:38

> [...]
> det nødvendigvis gør den helt store forskel, men jeg blev dog alligevel
> meget forbavset og tar da osse deres tal med en hvis portion skepsis ( 0

hejsa Lene
hmm nu har jeg kalorietælleren lige foran mig, og jeg kan fortælle dig, at
det ikke er Burger king, der har lavet den *S*
De billeder af fastfood er fra burger king, som er på side 66-67, lige som
kentucky fried chicken er på side 68-69...
det kan da godt være at de har taget udgangspunkt i deres produkter, men det
er altså ikke dem, som har lavet det *S*

Mvh
Anne Mette

Fra : peet_dk

Dato : 22-08-04 15:11

Soliema" <soliema@tdcadsl.invalid> skrev i en meddelelse

> De billeder af fastfood er fra burger king, som er på side 66-67, lige som
> kentucky fried chicken er på side 68-69...

Nemlig.. Riiiimlig stor forskel...

--
peet_dk was here
http://www.peet.dk

Fra : Soliema

Dato : 22-08-04 17:16

> Nemlig.. Riiiimlig stor forskel...

det var også det jeg tænkte *S* men hvis man bare lige skimter bogen
igennem, så kan godt tro det, da det er det første navn man støder på,
bagerst i bogen, men dem som har lavet bogen står i starten af bogen *S*
altså bogen hedder food & diet counter som originaltitel..

de navne som står bagerst er hvor de har fået billederne fra og nogen
oplysninger om produktet *S*

Anne Mette