DVV
Fra : Katjastrofen

Dato : 08-08-04 17:26

Hejsa.

Synes jeg konstant læser succeshistorier omkring folk der jævnt smider 2 kg
om ugen i længere perioder på DVV. - Det har selvfølgelig givet stof til
eftertanke, fordi jeg da selv er træt af.. at efter 4 uger, er mit vægttag
nede på næsten ingenting :( [Har aldrig været kendt for min tålmodighed]

Nu er det jeg tænker, er det kun succeshistorierne der bliver fremhævet?
[hint, vil gerne høre fra folk, som måske ikke bare kaster kiloene af]

Samt, er det muligt, egentligt bare at kigge på opskrifter, og så selv tage
den derfra ? - eller er der noget altoverskyggende hemmeligt noget, der gør,
man ikke bare selv kan gå igang ?

Find selv på andre relevante spørgsmål *GG*

Katja, som gerne vil tabe sig mindst et ton :) hehe

--
~~
My head is heavy, my limbs are weary.

Fra : Dan

Dato : 08-08-04 18:19

Jeg har lidt svært med DDV, selv om det er den absolut nemmeste kur jeg
kender (ja, ikke kostomlægning, uanset hvad de siger) ...men det er svært at
være så fantasifuld hele tiden, for ellers går man og keder sig. desuden er
jeg lidt af en sukkergris, så den er dømt på Cola light og sødemiddel i
lange baner.

Men ellers vil jeg blive ved med DDV eller indtil nogen overtaler mig til at
kome til WW.

Dan

Fra : Crazy Camilla

Dato : 08-08-04 19:20

"Dan" <no@email2me.thanks.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lange baner.
>
> Men ellers vil jeg blive ved med DDV eller indtil nogen overtaler mig til

Hej.

Hvad er DDV?

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-08-04 19:42

Crazy Camilla wrote:

> Hvad er DDV?

De Danske Vægtkonsulenter

http://www.weightconsultants.com/da/

mvh

Carsten Riis

Fra : Crazy Camilla

Dato : 08-08-04 21:26

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> De Danske Vægtkonsulenter
>

> http://www.weightconsultants.com/da/

Hej.

Ok, jeg tænkte nok det var dem.
Det lyder ikke som noget jeg kunne tænke mig, jeg synes Weight Watchers'
koncept lyder meget mere som noget for mig.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-08-04 19:44

Dan wrote:

> .... desuden er
> jeg lidt af en sukkergris, så den er dømt på Cola light og sødemiddel i
> lange baner.

Lange baner.... naaahhhhhhhhh

Både Sødemiddel og colalight bør kun anvendes i begrænsede mængder.

Colalight er svjh en halv liter pr. dag.

mvh

Carsten Riis

Fra : mus

Dato : 09-08-04 10:41

> [...]
> lange baner.
>
> Men ellers vil jeg blive ved med DDV eller indtil nogen overtaler mig til

Ja det er jo slemt, hvis man er en sukkergris. Men hvad er alternativet når
du vil have meget sukker så må du jo erstatte sødemidler med almindeligt
sukker og de går jo ikke uanset hvilket kostprogram du følger. Hos ww kan du
heller ikke bare fylde dig med sukker.

Så mit råd til dig er at bekæmpe den søde tand. For du kan jo ikke spise
sødemidler hele live.

Der er jo ingen der tvinger dig til at spise sødemidler i lange baner.
Forsøg at begrænse det. Og hvis du ikke kan lide alt det syntetiske, så spis
alm sukker i små mængder.

En kold tyrker virker godt på mig. Dvs 0 sukker indtil sukkertrangen
forsvinder. Det virker hos mig - men nu er jeg heller så stor en sukker gris

LN

Fra : mus

Dato : 09-08-04 10:34

"Katjastrofen" <katja@katjastrofenFjErN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nede på næsten ingenting :( [Har aldrig været kendt for min tålmodighed]

kender det godt. Gik over på DDV g det virker, men to lio i længere tid er
nok lidt overdrevet. HVis man er mand eller ekstrem overvægtog måske. Vi
taber os alle forskelligt. Jeg taber mig feks i ryk. dvs 1-500 g i flere
uger og så pluselig 1-2 kilo. Første uge tabte jeg 2,4 kilo.
Mange taber sig i snit kun ½ kilo om ugen. Det er meget forskelligt. Men
taber sig det gør man.

> [...]
tage
> den derfra ? - eller er der noget altoverskyggende hemmeligt noget, der

Jeg vil sige du ikke kan nøjes med at se på opskrifterne - men du kan da
prøve at se om du kan smide et par kilo ved dette. Ellers vil jeg anbefale
dig enten at melde dig ind eller følge det program der nogen hanhe sendes ud
sammen med slankehæftet via Familie Journalen. Dette program kan man sagtens
nøjes med at følge i hvert fald et godt stykke tid. Går vægten helt i stå
eller mangler motivationen, vil det nok være klogt at melde sig ind.

Jeg har været medlem en gang. Er i gang for anden gang. Følger det nu kun
med grundprincipperne og det er dem der står i hæftet fra Familie Journalen.
Min motivation mangler dog nu, så nu er det tid for mig at melde mig ind,

Har også prøvet vægtvogterne, men det fungerede slet ikke for mig. Men det
er et glimrende alternativ for mange.

gizmo

Fra : Crazy Camilla

Dato : 09-08-04 22:39

> Har også prøvet vægtvogterne, men det fungerede slet ikke for mig. Men det
> er et glimrende alternativ for mange.

Hej.

Kan du forklare, hvorfor det ikke virkede for dig?

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : mus

Dato : 10-08-04 07:26

"Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> Hej.
>
> Kan du forklare, hvorfor det ikke virkede for dig?
>
> Med venlig hilsen Camilla.

Jo det er jo nok fordi det i mine øjne minder om mange af de utallige kure
jeg har været på. Her er der bare begrænsninger i point i stedet for i
kcalorier man må få.

Nogle dage havde jeg allerede spist alle mine point før aftensmaden.

Havde fulgt DDV forinden - skiftede over fordi jeg ikke var fantasifuld nok
mht mine grøntsager mm. Den gang eksisterede Heede dog heller ikke(en
opskriftsside).

Jeg var så glad for at jeg ikke skulle have alle de grøntsager og måtte
spise slik, så jegvæltede mig nærmest i det for mange af mine point.
Vægttabet var fint de første par uger alligevel. Men endte med at snyde mig
selv mht point osv osv

Principperne bag vægtogterne kan jeg egentlig bedre lide en DDV's
principper. Frihed til at vælge - intet er forbudet - det er det der holder
i længden.

Har nu valgt at køre det hele p en lidt anden måde og det er denne gang det
er gået bedst - indtil videre.

Følger DDV's grundprincipper - så jeg får nogle gode vaner. Kan jeg ikke
spise 600 g grønt - jamen så nøjes jeg med 4-500 g. Koger ikke mit kød og
affedter det heller ikke (gjorde jeg nu heller ikk første gang - det er
altså for fanatisk) - men køber forholdsvis magert kød.
Tæller ikke hvor mange gange jeg får kød/fist etc. Erstatter nogle gange sød
med alm sukker, men begrænser generelt det søde.
Skal jeg ud så spiser jeg havd der serveres. Altså lægger min kost så tæt op
af virekligheden som muligt, men stadig med mange af de gode ting jeg synes
der er i DDV. Jeg har ikke tabt mig vildt hurtigt, men stødt og roligt. til
gengæld er alle kiloeren heller ikke fløjet på igen nu hvor jeg faktisk
holder pause fra det hele. Har vel tabt mig ca 5-800 g per uge i snit og det
er fint for mig.

De dage hvor jeg har været ude at spise har jeg så til gengæld hodt øje med
kcal indtag, så selv om jeg ikke spiste efter DDV har jeg stadig sørget for
ikke at få alt for meget.

LN

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-04 18:29