Weight Watchers
Fra : Crazy Camilla

Dato : 06-08-04 01:34

Hej.

Jeg overvejer at prøve WW.
Her hvor jeg bor er der ingen WW klasser, så jeg skal benytte mig af
brevkurset.
Hvordan fungerer det?
Jeg ved det er noget med et pointsystem.
Hvad med motion, er der krav om det, og i så fald hvor meget? Jeg vil helst
ikke gå i gang med voldsom motion før jeg har tabt mig, ellers vil det
belaste kroppen for meget, er jeg bange for.
Det eneste jeg ikke kan lide ved WW er at det skal koste penge, for det
mener jeg af princip er forkert, at tjene penge på syge mennesker.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Mette

Dato : 06-08-04 05:36

"Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det eneste jeg ikke kan lide ved WW er at det skal koste penge, for det
> mener jeg af princip er forkert, at tjene penge på syge mennesker.

Du får tildelt et antal point hver dag. Hver madvare har en bestemt
pointværdi, og så kan du sammensætte din daglige kost som du vil, så længe
du ikke overskrider dit point-budget. Hver uge kommer du og bliver vejet -
bag forhæng - og får inspiration.

Det koster penge fordi intet i verden er gratis. Overvægt er jo ikke per
definition en sygdom, i stort set alle tilfælde er det selvforskyldt. Man
betaler penge for en service og selvom det kan lyde dyrt, så tror jeg
faktisk at det går lige op i sidste ende, når man jo ikke længere bruger
penge på snask (is, slik, kage, fastfood) i løbet af ugen.

Fra : Ulla Petersen

Dato : 06-08-04 10:36

Hej Camilla

Jeg har prøvet brevkurset fra WW og tabte 10 kg over ca. 20 uger. Jeg synes
kurset var let at følge og dejligt selv at kunne bestemme, hvad jeg ville
spise.
Der er ikke noget krav om motion, men de anbefaler at man er lidt aktiv.
Aktivitet giver points til at spise ekstra.

Held og lykke med det.

Hilsner fra Ulla

Fra : Crazy Camilla

Dato : 07-08-04 03:09

> Held og lykke med det.

Tak :)

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 06-08-04 20:11

Hej Camilla

"Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg overvejer at prøve WW.

Kan også kun varmt anbefale det? har selv tabt 14 kg ( mangler 5 kg
endnu ),og det har ikke været hårdt.

> Det eneste jeg ikke kan lide ved WW er at det skal koste penge,

Som en anden også har skrevet, intet er gratis her i verden, og hvis du
f.eks. vælger DDV, koster det også penge

> for det
> mener jeg af princip er forkert, at tjene penge på syge mennesker.

Hvis det er pga sygdom du er overvægtig, synes jeg da du skal snakke med din
læge. Almindelig overvægt er ikke en sygdom, men helt ens egen skyld.

>Hvad med motion, er der krav om det, og i så fald hvor meget?

De er lige startet op med et nyt program, go der anbefaler de i hvert fald
lidt motion hver dag. Der mener de ikke at du skal stå i et fitness center
hver dag, men hverdagens små ting som f.eks at gå med hunden, stå af bussen
et par stop før man egentlig skal af osv. er også motion

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk ( her kan du bl.a. finder opskrifter der er udregnet i
points, og der vil løbende komme flere på )

Fra : Crazy Camilla

Dato : 07-08-04 03:11

> Kan også kun varmt anbefale det? har selv tabt 14 kg ( mangler 5 kg
> endnu ),og det har ikke været hårdt.

Det lyder godt :)

> Som en anden også har skrevet, intet er gratis her i verden, og hvis du
> f.eks. vælger DDV, koster det også penge

Jamen jeg forstår godt at det er nødvendigt at betale, jeg synes bare ikke
det er helt rimeligt... jeg har dog hørt om en "slankeklub" eller hvad vi
skal kalde det, hvor man ligefrem fik bøder hvis man ikke tabte sig i
forhold til den plan der var lagt for én... det synes jeg er for langt ude.

> Hvis det er pga sygdom du er overvægtig, synes jeg da du skal snakke med
din
> læge. Almindelig overvægt er ikke en sygdom, men helt ens egen skyld.

Jeg mener at overvægt er en sygdom, på samme måde som hvis man får dårlige
lunger af at ryge.
Men ja, det er i mange tilfælde selvforskyldt.
I mit tilfælde er det vist en kombination af dårlig opdragelse, reaktion på
psykiske problemer og bare almindelig dovenhed...

> [...]
bussen
> et par stop før man egentlig skal af osv. er også motion

Ok, det lyder fint.

> www.bolettes.dk ( her kan du bl.a. finder opskrifter der er udregnet i
> points, og der vil løbende komme flere på )

Jeg har været derinde og kikke.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : mus

Dato : 07-08-04 05:13

> [...]
> skal kalde det, hvor man ligefrem fik bøder hvis man ikke tabte sig i
> forhold til den plan der var lagt for én... det synes jeg er for langt

Mon ikke bare det er en slankeklub der er nogen der har oprette privat -
hvor de så alle er gået med til at betale bøder, du har hørt om. Sådan en
lille klub har jeg også været med i, med nogle venner. For pengene købte vi
betalbare fælles glæder. Vi fik ret mange penge i kassen

> [...]
> I mit tilfælde er det vist en kombination af dårlig opdragelse, reaktion

> psykiske problemer og bare almindelig dovenhed...

Læger får jo også penge for at behandle syge mennesker. Alle der arbejder
med syge mennesker får stort set penge for det.
Du kan også vælge at gå til egen læge og evt blive vejet hver uge. Det er
der andre der gør. Det betaler du til over skatten. Hvis du er svært
overvægtig, kan det også være du kan få en henvisning til en diætist.

Psykologer, zoneterapeuter etc skal man også betale for ud over
skattepengene i de fleste tilfælde.
Tandlægen betale man til, hvis man har en "syg" tand - og uha de er dyre
*SS*

Det er da rigtigt, det er irriterende at, man skal have penge op af lommen -
men det er jo frivilligt at melde sig ind. Der findes jo gratis alternativer
feks:
Køre løbet selv, via læge, gratis klubber på nettet, selvoprettede klubber
osv osv

God fornøjelse med vægttabet.

LN

Fra : Crazy Camilla

Dato : 07-08-04 10:47

"mus" <spoi@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
vi
> betalbare fælles glæder. Vi fik ret mange penge i kassen

Nej det var et eller andet sted de skulle gå 2 gange om ugen, og hvis ikke
de mødte op eller hvis ikke de tabte sig som de skulle, så faldt der bøder.
Men uanset hvad, så har de vel selv meldt sig til det. Problemet var bare at
det var svært at komme ud af systemet igen.

> Læger får jo også penge for at behandle syge mennesker. Alle der arbejder
> med syge mennesker får stort set penge for det.

Ja de fleste, men ikke alle.

> Du kan også vælge at gå til egen læge og evt blive vejet hver uge. Det er
> der andre der gør. Det betaler du til over skatten. Hvis du er svært
> overvægtig, kan det også være du kan få en henvisning til en diætist.

Ja, men diætisten skal man også selv betale for.
I øvrigt har jeg det ikke godt med skemaer...

> Psykologer, zoneterapeuter etc skal man også betale for ud over
> skattepengene i de fleste tilfælde.
> Tandlægen betale man til, hvis man har en "syg" tand - og uha de er dyre
> *SS*

Ja, men jeg får heldigivs rabat fordi jeg er pensionist.

> [...]
> feks:
> Køre løbet selv, via læge, gratis klubber på nettet, selvoprettede klubber

Jamen det kan man da.
Men det er ikke lige så godt.

> God fornøjelse med vægttabet.

Tak.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 06-01-05 12:50

"Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg overvejer at prøve WW.

Prøvede du?
Hvordan gik det?

Mvh. Lisbeth

Fra : Crazy Camilla

Dato : 07-01-05 16:00

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> skrev i en
meddelelse news:41dd27ac$1$644$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Prøvede du?
> Hvordan gik det?
>
> Mvh. Lisbeth

Hej.

Tja jeg fik brugt 900 kr. men kom aldrig rigtig i gang.
Jeg synes det er et fint system, men jeg kan ikke tage mig sammen.

MVH Camilla.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 07-01-05 22:15

> Jeg synes det er et fint system, men jeg kan ikke tage mig sammen.

Sådan er det nok tit og det er ikke uvæsentligt at kunne erkende, om man
kan, vil, orker, gider eller ej. Håber for dig at lysten og energien
kommer.... til at gøre det, du ønsker dig.

Mvh. Lisbeth

Fra : Crazy Camilla

Dato : 09-01-05 18:25

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> skrev i en
meddelelse news:41df025b$0$13753$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> [...]
> kan, vil, orker, gider eller ej. Håber for dig at lysten og energien
> kommer.... til at gøre det, du ønsker dig.

Ja det håber jeg også.
Jeg prøver at tage 1 dag ad gangen.
Jeg er lige begyndt at arbejde, og det betyder bl.a. at jeg bevæger mig
mere, og der er nogle faste pauser, dvs. jeg kan ikke gå rundt og småspise
hele tiden.
Så det er da i det mindste en begyndelse.

MVH Camilla.