Nyt ww program
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 03-08-04 20:08

Hejsa

Jeg har lige vært inde til vejning hos ww i dag her efter deres meget lange
sommerferie. De har lavet lidt om på tingene nu, og jeg må tilstå jeg er
lidt i syv sind. kan ikke rigtig finde ud af om jeg skal fortsætte som
hidtil, eller om jeg skal prøve det nye måde. Det gamle ved jeg jo virker.

Det nye går ud på ( så stor forskel er der nu heller ikke ) at man udregner
hvor mange points man skal ha selv, dvs, det kan være meget individuelt fra
person til person. Udfra udregningen skal jeg pludselig ha' 22 points, det
var faktisk det jeg startede med at få da jeg begyndte.

Derudover har de lavet andre små ændringer, f.eks kan man nu spise pasta
ubegrænset pr måltid for 4 points, det kunne man ikke før.

Er meget forvirret. Hvad ville i gøre?

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 04-08-04 05:49

Bolette Nielsen (bobo@nospam.bolettes.dk) skrev følgende:

[klip]

> [...]
> individuelt fra person til person. Udfra udregningen skal jeg
> pludselig ha' 22 points, det var faktisk det jeg startede med at få

Spørg dem om der er en ernæringsmæssig årsag til ændringerne (når jeg
sammenligner de to programmer, har jeg svært ved at se andre forskelle
end lidt ændringer i layout og den rædselsfulde lilla mappe). Hvis der
ikke er nogen "tungtvejende" årsager til ændringerne, så fortsæt med det
gamle program - som du ved virker - og lad dig inspirere af opskrifterne
i det nye program.

Henriette Døssing

---

Fra : Svend Erik

Dato : 05-08-04 01:35

Hej Bolette

Jeg fik også det nye program idag. Så vidt jeg kan se er programmet gjort
mere tidsvarende. Hvorfor ?
Ja du skriver det selv. Der er lavet justeringer på point guiden og
udregningen af pointne.

En måde jeg ser progammet er gjort mere tidsvarende. Det er på indtagelse af
brød.

Eks
Fransk brød gammelt program 30 gram = 1 point
nyt program 20 gram = 1 point

Rundstykke gammel program 50 gram = 1 point
nyt program 45 gram = 1 point

Her lægger WWW op til, at man skal spise mindre hvede brød. Men sjovt nok er
ikke rørt ved rugbrødet. Jeg morer mig i øvrigt lidt over den med
rundstykker
og fransk brød. For det er samme dej, der andvendes til rundstykker og
franskbrød. Men du får mere brød ved at spise rundstykker.

Derudover kan du, som du selv skriver spise alt pasta, du vil for 4 point
pr. portion. Men læg mærke til at der nu bliver der sagt, at du må ikke bare
spise rent kartofler eller pasta. Nu skal du også spises andre grøntsager
samt kød m.m til på samme tallerken. Derudover skal vi til at have fokus
mælke produkterne, for at få 800 mg kalcium pr dag. Det stemmer jo overens
med hvad ernærings eksperterne skriver. I hele taget skal vi nu til følge
ernærings pyramiden / cirkelen mere.

Har du lagt mærke til at der bliver der lagt mere vægt motion.? - Også her
er WWW kommet i trit med hvad ernærings eksperterne siger. - Sjovt nok,
syntes jeg her, at der er en klar forbedring i programmet. Du bliver bedre
belønnet, hvis du kan komme op af stolen og får rørt dig.

Nye toner i dag. Ja det er slut med at vold æde i nul point. Der skal
arbejdes mere med at spise "normalt". Hidtil har vi bare kunne spise los af
nul point, den går ikke mere. - Såvidt jeg kunne forstå. - Men den kommer
vores lærer til at uddybe noget mere.

Nå ja så påpeger du selv den nye måde at regne ens point ud. Her kan jeg kun
se 2 mindre forskelle.
For det første bliver dine point regnet ud på din person. Og ikke på en
generel liste. Lyder fornuftigt i mine øre. Rent faktisk mener jeg, at man
burde gå mere radikalt til værks her.
For det andet skal vi nu ikke til at holde øje med hvor meget vi vejer. Og
reducere pointene efterhånden som vi kommer ned i vægt. Klart nemmere

Bed du i øvrigt mærke i, at vi stadig godt kan bruge point beregeneren. -
Det skurer lidt i mine ører, når der er ændret i tabellen.

Min nuværende konklusion
Lidt mere besvær, da skal spieses mere varieret. Og selv om det kan føles
uoverskueligt tror jeg, at programmet blevet gjort mere tidssvarende.
Det betyder desvære, at jeg nu er nødt til at møde op hver uge igen i en
periode, for at sikre mig, at jeg har forstået programmet rigtigt. Samt få
det nye materiale der kommer. - Lidt surt. - Specielt fordi møde priserne er
peverede.

Vil jeg følge det nye program.? Ja jeg vil følge det. Idet jeg vil lave en
kontrol fase på 4 til 8 uger. Der efter vil jeg evaluere og se resultaterne.
Og holder talne ikke, går jeg tilbage til det gamle program eller finder et
nyt

Nå det er sagt. Så er jeg rendt i et lidt kedeligt problem. Efter have kørt
et kanon forløb på 6 mdr. med et gennemsnitlig vægt tab på 1 kg pr. uge. Ja
så mit snit nu faldet til 200 - 300 gram pr. uge. - Det er ikke
tilfredsstillende, når der mangler 15 kg endnu, før jeg er i mål. Det eneste
sted jeg kan se, at jeg skal ind og monitere er på hvordan jeg håndtere min
7 dag også kaldet rødvins dagen. Samt kost sammensætningen. Meeen jeg mener
ikke, at jeg har ændret adfærd såååå.

Nogen der har nogen erfaringer ?

MVH
Svend Erik

P.s Det kan godt være, at der noget jeg har fået galt i halsen. Men så bare
kom frem med det, men skån mig for mudderkastning.

">

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 05-08-04 22:04

Hej Svend Erik

"Svend Erik" <sewfuckspam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
bare
> spise rent kartofler eller pasta. Nu skal du også spises andre grøntsager

Det synes jeg nu de hele tiden har sagt

> Har du lagt mærke til at der bliver der lagt mere vægt motion.?

Ja, det har jeg godt lagt mærke til.

> [...]
af
> nul point, den går ikke mere. - Såvidt jeg kunne forstå. - Men den kommer

Okay, sådan har jeg så ikke forstået det. men måske er det mig der har
misforstået det?

> [...]
> For det andet skal vi nu ikke til at holde øje med hvor meget vi vejer. Og
> reducere pointene efterhånden som vi kommer ned i vægt. Klart nemmere

Jamen det kan jeg godt forstå, synes bare det lyder underligt at jeg skal
tilbage på 22 points som jeg startede på. På et tidspunkt stod min vægt
stille og jeg blev anbefalet at gå ned i points. Hvad hjælper det så at jeg
skal op igen, så rykker vægten sige ikke igen.

> Bed du i øvrigt mærke i, at vi stadig godt kan bruge point beregeneren. -
> Det skurer lidt i mine ører, når der er ændret i tabellen.

Ja, men udregningerne er jo nok de samme alligevel. Jeg bruger i hvert fald
min endnu, og vil altid bruge den

JEg tror jeg har taget min beslutning. jeg fortsætter som hidtil ( det ved
jeg jo virker ), men vælger dog at hoppe på den med den ubegrænset mængde
pasta når jeg spiser paste *GG*. Derudover vil jeg bare bruge min
lommeregner og gå ud fra den.

Held og lykke med de sidste kg. Jeg mangler selv 5,6 kg endnu, og synes
desværre det er de sidste der er de esværeste

Mange ww hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk