Kost i USA
Fra : Peter Malling

Dato : 31-07-04 02:50

Har lige været en tur i USA, bl.a. New York. Det er utroligt, så populær,
Atkins-kuren er derovre. Jeg stod og kiggede i en Atkins-bog i lufthavnen,
men fik desværre ikke købt den, da jeg skulle nå flyveren. Den så nu meget
fornuftig ud. Ikke så forskellige fra vægtkonsulenternes program, så vidt
jeg kunne se. Men det var kun ved at skimme bogen hurtigt igennem.

Også filmen om ham gutten, der var ved at dø af at spise morgen, middag og
aften på McDonalds, har haft effekt. På en McDonalds så jeg en plakat, hvor
de skrev, hvilke ting, man skulle spise hhv. til morgenmad og
frokost/middagsmad, hvis man ville have korrekt kost. Det var ikke så meget
med burgere og fritter, men mere deres salater etc.

I øvrigt er der meget mere fokus på sundhed derovre, end her. Det er jo et
paradoks, da de samtidig er endnu federe som folkefærd, end vi - endnu. Alle
vegne er det low-carb, low-carb, low-carb.

Mvh Peter.

Fra : kvaerulant

Dato : 31-07-04 07:31

Peter Malling wrote:

> [...]
>paradoks, da de samtidig er endnu federe som folkefærd, end vi - endnu. Alle
>vegne er det low-carb, low-carb, low-carb.

Det er ikke så mærkligt at de er federe da vare med meget lavet fedt
indhold er fednende da du kan spise mere af den.

Det er normalt at drikke sodervand istedet for mælk fordi mælken
indeholder fedt.
Selvom mælken er mere mættende og sukkervandet er meget fedende.

Fra : Lars Wiberg

Dato : 31-07-04 08:32

"kvaerulant" <dsl90720@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Det er ikke så mærkligt at de er federe da vare med meget lavet fedt
> indhold er fednende da du kan spise mere af den.

Mavesækken på en gennemsnits amerikaner er lige vokset til det tredobbelte,
eller hvad?

> Det er normalt at drikke sodervand istedet for mælk fordi mælken
> indeholder fedt.
> Selvom mælken er mere mættende og sukkervandet er meget fedende.

Hvor er din dokumentation for den påstand?

--
Lars Wiberg

Fra : kvaerulant

Dato : 31-07-04 11:50

Lars Wiberg wrote:

> [...]
>>>

>meget

>Mavesækken på en gennemsnits amerikaner er lige vokset til det tredobbelte,

Nej de skavt æder bare hele tiden, fordi de ikke kan blive mætte.

>Hvor er din dokumentation for den påstand?

Det er ikke min påstand jeg har den fra TV avisen. DR

Fra : bb

Dato : 31-07-04 09:35

> [...]
>indeholder fedt.
>Selvom mælken er mere mættende og sukkervandet er meget fedende.

ja, ingen siger et ondt ord om sukker selv om det er mindst lige så
slemt som fedt. og så mætter sukker ikke.