Soyamælk vers. Skummetmælk...
Fra : Minimee

Dato : 30-07-04 04:34

Jeg er gået igang med at træne, og min træner siger jeg skal bruge soyamælk
istedetfor rigtig mælk gr. fedtet, Jeg er dog i tvivl om det nu også er
slemt med fedtet, da skummetmælk jo intet fedt har????

God weekend til alle.

Fra : Tine Damkjær

Dato : 30-07-04 14:22

"Minimee" <dsl92130@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> istedetfor rigtig mælk gr. fedtet, Jeg er dog i tvivl om det nu også er
> slemt med fedtet, da skummetmælk jo intet fedt har????

Jeg træner selv meget, og har også hørt mig omkring dengang min træner sagde
det samme. Og alle svarene var at jeg skulle drikke skummetmælk istedet for
soyamælk..... Hvis du finder et sted på nettet om at soyamælk er bedre end
skummetmælk, må du meget gerne sende det til mig..
God weekend

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 30-07-04 14:13

[Minimee | Fri, 30 Jul 2004 05:34:17 +0200]

>Jeg er gået igang med at træne, og min træner siger jeg skal bruge soyamælk
>istedetfor rigtig mælk gr. fedtet, Jeg er dog i tvivl om det nu også er
>slemt med fedtet, da skummetmælk jo intet fedt har????

Skummetmælk har normalt 0,3 g. fedt pr. 100 gram, så den er næsten fedtfri.
For de specielt fedtforskrækkede har Thiese lavet en endnu mere mager mælk,
der har 0,05% fedt i sig.

Men ja, det er fjollet - sojadrik er måske fedtfri men indeholder noget mere
omsætteligt kulhydtat end mælken og er således lidt højere i energi.
Desuden får din krop bedre udnyttet mælkens proteiner end sojaens.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Jan Mejer Rasmussen

Dato : 01-08-04 08:50

> [...]
> omsætteligt kulhydtat end mælken og er således lidt højere i energi.

> Desuden får din krop bedre udnyttet mælkens proteiner end sojaens.

hmm.........det kan da vist diskuteres.......er det videnskab du bygger den
påstand på?

jeg har nu levet af soyaprotein i 3 uger og har aldrig haft det bedre!

Jan

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 01-08-04 21:11

["Jan Mejer Rasmussen" <janmejer(FJERN)@hotmail.com> | Sun, 1 Aug 2004
09:50:23 +0200]

>hmm.........det kan da vist diskuteres.......er det videnskab du bygger den
>påstand på?
>
>jeg har nu levet af soyaprotein i 3 uger og har aldrig haft det bedre!

Godt at du har det helt fint, men jeg håber da at du spiser en noget mere
varieret kost end kun sojaprotein?

Men uanset det, er jeg ret sikker på at kroppen er langt bedre til at
udnytte animalske- end vegetabilske proteiner.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Minimee

Dato : 31-07-04 09:23

Netop som jeg troede, jeg holder mig til skummetmælksprodukt under 1gr fedt,
hej fra Jan.