BMI vs Fedtprocent
Fra : RaZoR

Dato : 29-07-04 18:50

Hejsa.....

hvad skal man gå efter ? BMI eller fedtprocent ??

jeg spørger forbi i fitness-centre er det fedtprocent det handler om
og på "slanke"-sider er det BMI man går op i ....

det skal lige siges at jeg selv dyker hård styrketræning og derfor har
en BMI på 31 og en fedtprocent på 20.2 .....
mit mål er at kommer ned under 20% fedt .... da det "normale" ligger
mellem 5 og 20 % (mål 15%) ..... og jeg har også taget en del kg på i
muskel.....

RaZoR *s*

Fra : Faithless

Dato : 30-07-04 07:56

"RaZoR" <mail.test.dk@> wrote in message
> hvad skal man gå efter ? BMI eller fedtprocent ??

Jeg vil sige fedtprocenten. Men jeg gør altid det at jeg regner
fedtprocenten om til kilo fedt, så jeg kan se om der forsvinder fedt eller
om procenten falder fordi man øger muskelmassen eller har drukket meget
vand.

Faithless

Fra : kvaerulant

Dato : 31-07-04 07:36

RaZoR wrote:

> [...]
>mit mål er at kommer ned under 20% fedt .... da det "normale" ligger
>mellem 5 og 20 % (mål 15%) ..... og jeg har også taget en del kg på i

Jeg ved ikke så meget om det her men siger
man ikke at en kvinde normalt har 33% fedt,
for at få relmæsig menstration?