Amning
Fra : Marianne Kjær Munk

Dato : 21-07-04 09:11

Er der nogle der har en god kur mens man ammer. Jeg skal ca tabe mig 10 kg,
men jeg vil selvfølgelig gøre det så jeg er sikker at mni dreng på 6 uger
får nærring nok.
Marianne

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 21-07-04 12:28

Marianne Kjær Munk wrote:
> Er der nogle der har en god kur mens man ammer. Jeg skal ca tabe mig
> 10 kg, men jeg vil selvfølgelig gøre det så jeg er sikker at mni
> dreng på 6 uger får nærring nok.

Man fraråder normalt kvinder at være på slankekur mens de ammer.
Jeg synes, at du skal tale med din læge om det.

Henriette Døssing

Fra : Iben

Dato : 21-07-04 14:11

> Man fraråder normalt kvinder at være på slankekur mens de ammer.
> Jeg synes, at du skal tale med din læge om det.
>

> Henriette Døssing

Hej Marianne,

Som Henriette skriver fraråder man normalt kvinder at være på slankekur mens
de ammer. Men en kost med masser af frugt og grønt ( prøv dig frem for at se
om der er noget lillemandens mave ikke kan "tåle"), godt groft brød, magre
typer kød (f.eks. kylling, kalkun og kalv) og fisk, nogle magre
mejeriprodukter og masser af frisk vand har aldrig skadet nogen, heller ikke
ammende kvinder.

Mvh.
Iben Staal Olsen

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 21-07-04 22:32

"Marianne Kjær Munk" <marianne@NOSPAMmmmunk.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogle der har en god kur mens man ammer. Jeg skal ca tabe mig 10
kg,
> men jeg vil selvfølgelig gøre det så jeg er sikker at mni dreng på 6 uger
> får nærring nok.

Mælken (og dit barn) vil ikke lide under det, hvis du får for få vitaminer
og mineraler - det vil DIN krop derimod. Det kan man blandt andet konstatere
ved at tjekke mælken fra mødre i underudviklede lande. Selv en dårligt
ernæret mor producerer mælk, der er bedre og sundere end
modermælkserstatning.

Men prøv dig da frem med at spise lidt mindre mængder end du ellers ville.
Og spis først og fremmest sunde ting - drop sukker (tom næring), færdiglavet
mad og spis så mange oprindelige råvarer som muligt. Kig på middelhavskost.
Sørg for at spise fisk - og gerne den fede, så du får de sunde fiskeolier.

Læs evt. her om slankekur og amning
http://www.hjerteforeningen.dk/sw8191.asp
http://www.dgi.dk/redaktionen/Krumspring/7-2001/fod.asp

Mvh. Lisbeth (fhv. ammerågiver i F&F)

Fra : Rikke & Per

Dato : 23-07-04 06:34

> [...]
kg,
> men jeg vil selvfølgelig gøre det så jeg er sikker at mni dreng på 6 uger

Bare det at du amme i sig selv vil også gøre at du taber dig en hel del,
det tærer simpelthen på dine fedtdepoter, så bliv endelig ved med det!

Rikke

Fra : GA

Dato : 23-07-04 15:32

Bare det at du amme i sig selv vil også gøre at du taber dig en hel del,
> det tærer simpelthen på dine fedtdepoter, så bliv endelig ved med det!

Det er noget vås! Nogle mennesker taber sig når de ammer ja - men det er
langt fra alle. Selvom man spiser en god sund og varieret kost uden at spise
for meget, så er det ikke et faktum at man taber sig når man ammer!

Jeg er i en mødregruppe på ca 25 - og vi var 12 ud af de 25 som havde kg at
tabe! Der var kun 1 (ja 1!!!) der tabte sig uden at gøre andet end at amme!

Resten af tabte os meget lidt eller slet ikke.

/GA