Kondicykel
Fra : Kasper

Dato : 18-07-04 00:39

Hejsa.

Jeg påtænker at anskaffe mig en kondicykel.

Jeg har før købt en billig kondicykel til 599 i Kvickly, som fungerede
virkelig dårligt og har ellers kørt på de dyre cykler i motionscentre.

Jeg er derfor på udkig efter en god cykel til en rimelig penge. Jeg har ikke
noget imod at give 1500-2000 for en ny cykel, men skriver her for at høre om
der er nogle af jer der har erfaringer med at købe kondicykler. Jeg vil
helst gerne købe hvor man får mest for pengene.

Kom endelig med nogle forslag/erfaringer/andet.

Med venlig hilsen,

Kasper

Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 18-07-04 07:29

Hej Kasper!

Har du prøvet at gå til spinning? Stemningen i spinninglokalet, musikken, at
man er sammen med andre gør at det er virkelig sjovt at dyrke motion. Og det
er netop det, der er så vigtigt. Det skal være sjovt at komme afsted og det
skal være en motionsform som man kan lide.

Jeg ved jo ikke, om du har det på samme måde, men mit råd er, spar dine
penge på en kondicykel, og brug dem på spinning i et motionscenter i stedet.
Prøv evt. at få en ven med så I er to der kan hjælpe hinanden afsted.

Hilsen
Peter

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 18-07-04 08:15

"Peter Løhde Svarre" <svarre69@mali.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at gå til spinning?

Uhhhhh. Jeg prøvede det engang sammen med en veninde, fordi jeg elsker
motion, der er kanoneffektiv, og det må man jo sige, at spinning er.

Men det er noget af det mest hæslige, jeg nogensinde har prøvet af motion.

Ikke på grund af cyklen og bevægelserne..... men fordi jeg oplevede det som
skrækkeligt at sidde i et lokale, der var mere end proppet. Der gik ikke
længe, før der var ret tildampet. Og kanonhøj musik (som jeg ellers godt kan
lide) og en hyperaktiv, overgearet instruktør, der råbte for at overdøve
musikken, blev det bare for meget.

> Stemningen i spinninglokalet, musikken, at
> man er sammen med andre gør at det er virkelig sjovt at dyrke motion.

Jeg kender masser, der synes som du. At det er sjovt. Og ikke mindst
effektivt.
Men dét, som nogle synes er sjovt, er vi åbenbart andre, der oplever helt
anderledes.

Der kan med andre ord være gode grunde til, at nogle foretrækker motion, der
kan udføres NÅR man vil. Og for mit vedkommende helst også hvor jeg vil. Jeg
er mere til at løbe i fri natur uden anden støj end fuglene, vinden og
havet.

Kondicykel gider jeg heller ikke. Skal jeg cykle, skal det i det hele taget
være udendørs *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : DaneX

Dato : 18-07-04 11:55

> [...]
kan
> lide) og en hyperaktiv, overgearet instruktør, der råbte for at overdøve

Jeg er helt enig her.
Jeg kan ellers også godt li' højt og godt pumpende musik og der er gang i
den.
Men det blandet sammen med den overgearede instruktør og den utrolige hede
der var i det lille rum var for meget.

I øvrigt mener jeg nu mere Spinning snerper hen af at være ren tortur frem
for en sund motionsform, hehe

Jeg nøjedes også kun med den ene time jeg var til.
Men ingen tvivl om at det var hammer effektivt. Jeg fik krampe i begge ben
hen af mod slutningen da vi skulle i gang med 5 minutters 120 RPM sprint.
Puha...

Næ nej så tager jeg hellere mine sædvanlige 2 timer på Cross-Traineren i
stedet, tak.

/Martin

Fra : Kasper

Dato : 18-07-04 09:40

> Har du prøvet at gå til spinning? Stemningen i

Ja, og det var ikke lige mig. :]

Kasper

Fra : Faithless

Dato : 18-07-04 09:47

"Kasper" <usenet@minverden.dk> wrote in message > >Jeg er derfor på udkig
efter en god cykel til en rimelig penge.
> Kom endelig med nogle forslag/erfaringer/andet.

Jeg kender en, som er meget tilfreds med en cykel han har købt hos
http://www.harald-nyborg.dk/

Mvh
Faithless

Fra : Katjastrofen

Dato : 18-07-04 10:00

"Faithless" <No@mail.dk> wrote in message

> Jeg kender en, som er meget tilfreds med en cykel han har købt hos
> http://www.harald-nyborg.dk/
>
> Mvh
> Faithless

Jeg har selv en PEC 3000 motionscykel fra harald-nyborg, og synes det er en
udmærket kvalitet. At den så bliver brugt for lidt, er en helt anden sag.

- Kan se de har nummeret større en Proteus PEC-3320 på tilbud i denne måned.

Så jeg vil da foreslå du stiger op på cyklen, kører ud i harald-nyborg og
tjekker maskineriet ud.

katja