Tecnigas Basic <> Original udstødning på A~
Fra : Martin Hammer

Dato : 08-05-01 08:26

Hejsa,

Jeg har monteret en Top Performance Trophy (70 kubik) på min scooter. Den
kører ganske fint, ca. 90 km/t. Nu er det således at jeg var nede ved det
lokale værksted og de tog en prøvetur på den, hvorefter de satte ny kilerem
på, andre ruller samt ny tilbagetryksfjeder på, hvilket gav den et meget
bedre optræk... men de sagde tilmed at den brude kunne give meget mere
effekt med en ordentlig udstødning. De foreslog faktisk at jeg skulle bytte
min Technigas Basic (den ikke neddroslede udgave fra Protuna) ud med den
originale udstødning (med et ikke neddroslet forrør), og at dette skulle
give mere effekt!!!

Kan det passe??? Er Technigas Basic virkeligt dårligere end den originale
udstødning på min Aprilia SR50 udstødning???

Hvis det er tilfældet, ville det så f.eks. være en ide at skifte til en
Tecnigas Next, eller skal der noget andet og dyrere til??? Jeg mener en Next
koster jo kun 600 kr. -får man overhovedet noget ordentligt til den pris?

På forhånd tak...

Mvh. Martin Hammer

Fra : Christian

Dato : 08-05-01 09:54

> [...]
> min Technigas Basic (den ikke neddroslede udgave fra Protuna) ud med den
> originale udstødning (med et ikke neddroslet forrør), og at dette skulle

Det kunne jeg ikke forestille mig...

> Kan det passe??? Er Technigas Basic virkeligt dårligere end den originale
> udstødning på min Aprilia SR50 udstødning???

ellet det kommer jo an på hvilken model SR du har ?

> [...]
Next
> koster jo kun 600 kr. -får man overhovedet noget ordentligt til den pris?

Den kører okay, NEXT altså. Men hvis du vil have en fed udstødning, skulle
du tage et kig på Top Performance Nardo som Donati ved www.scooter-racing.dk
har fået et par stykker hjem, den koster godt nok også ca. 1599,- men den er
også virklig lækker

Jeg har en monteret på min Yamaha Neo's @ 70cc Polini Evolution, dukan se et
par billeder af den her:

http://hjem.get2net.dk/philbert/Nardo/Image2.jpg

> På forhånd tak...

Selv tak

Mvh Christian
Yamaha Neo's @ 70cc Polini Evolution (og forhåbentlig snart ude og køre igen
med nylakerede skjolde :o/)

Fra : Martin Hammer

Dato : 08-05-01 10:31

Okay,

Forøvrigt så er min SR50 en Stealth (læs: væske kølet).

Pænt lækker udstødning -din altså , men jeg synes måske den stinker lidt
rigeligt af: Se mig, min scotter er vildt tunet og vil i ikke nok stoppe mig
og tage mit tun!

Jeg vil dog klart overveje sådan en satan, men hvor meget larmer sådan en?
(Alt er selvfølgeligt relativt).

/Martin

Fra : Christian

Dato : 09-05-01 17:01

"Martin Hammer" <medic@yifan.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> og tage mit tun!
>
> Jeg vil dog klart overveje sådan en satan, men hvor meget larmer sådan en?

Støjen er rigtigt godt holdt nede, den har en dyb lyd, men slet ikke
larmende, hvis du ikke vil ofre så mange penge, så kan du jo købe en Next,
også en fin udstødning

Mvh Christian