/
Forside
/
Interesser
/
Fritid
/
Fritidssejlads
/
Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn
*
Kodeord
*
Husk mig
Brugerservice
Kom godt i gang
Bliv medlem
Seneste indlæg
Find en bruger
Stil et spørgsmål
Skriv et tip
Fortæl en ven
Pointsystemet
Kontakt Kandu.dk
Emnevisning
Kategorier
Alfabetisk
Karriere
Interesser
Teknologi
Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#
Navn
Point
1
dabj
9220
2
trimare46
2651
3
pallenoc
1600
4
BjarneD
1560
5
piaskov
1180
6
pjk
1173
7
Teil
1110
8
emesen
1090
9
dova
1060
10
transor
1030
VolvoPenta ae31l ?
Fra :
Rasmus Hauch
Dato :
20-07-04 21:47
Hej NG!
Vores nyindkøbte båd har en Volvo Penta ae31l(dp) og fungerer egentlig
glimrende med den.
Nu er jeg så lige faldet over motordata på en ae31d med 150 hk mod vores 130
hk.
Spørgsmålet er så:
Hvad er forskellen på de 2 motorer?
Jeg kan ikke finde nogen forskel i data eller udstyr så hvor kommer de
sidste 20 hk fra?
Dem kunne jeg jo egentlig godt bruge..(-:
Mvh
Rasmus
Preben og Anette (
20-07-2004
)
Kommentar
Fra :
Preben og Anette
Dato :
20-07-04 23:51
Hej
De kommer temlig sikkert fra en anden knastaksel
da det passer med 20Hk mere på en K knast og din er enten en b eller c kanst
--
Venlig hilsen
Preben Christensen
Rasmus Hauch (
21-07-2004
)
Kommentar
Fra :
Rasmus Hauch
Dato :
21-07-04 18:20
> Hej
> De kommer temlig sikkert fra en anden knastaksel
> da det passer med 20Hk mere på en K knast og din er enten en b eller c
kanst
>
Hej Preben.
Er det kun knasten der er forskellig?
Hvad med brændstofpumpe,turbo o.s.v?
Jeg har også kigget lidt på kad32 motoren med 170 hk.
Der er eneste synlige forskel en kompressor.
Tror du motorblokken er forberedt til at man bare kan bolte sådan en svend
på
eller kræver det en større ombygning?
Mvh
Rasmus
Preben og Anette (
21-07-2004
)
Kommentar
Fra :
Preben og Anette
Dato :
21-07-04 19:47
Hvis du vil have en kompressor på din motor er det ikke noget man sådan lige
bolter på der skal andet manifold, anden remskive og andre småting til men
det er bedst du hører Volvo penta i danmark om det.
--
Venlig hilsen
Preben Christensen
Rasmus Hauch (
21-07-2004
)
Kommentar
Fra :
Rasmus Hauch
Dato :
21-07-04 21:54
Preben og Anette wrote:
> Hvis du vil have en kompressor på din motor er det ikke noget man
> sådan lige bolter på der skal andet manifold, anden remskive og andre
> småting til men det er bedst du hører Volvo penta i danmark om det.
Jeg ved godt at det ikke bare er kompressoren,men jeg var bare nysgerrig
for at finde ud af om det er samme motorblok,så bolt huller o.lign er der.
Så kunne man jo rimelig nemt føre div. udstyr over hvis man falder over en
havareret motor.
Mvh
Rasmus
Preben og Anette (
21-07-2004
)
Kommentar
Fra :
Preben og Anette
Dato :
21-07-04 22:29
Blokkene plejer der ikke at være forskel på da de som regel kommer fra samme
støbeform så umiddelbart kan du godt regne med at du kan bygge over fra en
havereret motor. Men du kan jo prøve volvo penta i sverige der er
reservedele også en del billigere end i dk
--
Venlig hilsen
Preben Christensen
"Rasmus Hauch" <dit.ras@greennet.gl> skrev i en meddelelse
news:xIALc.286$FP1.65@news.get2net.dk...
> Preben og Anette wrote:
> > Hvis du vil have en kompressor på din motor er det ikke noget man
> > sådan lige bolter på der skal andet manifold, anden remskive og andre
> > småting til men det er bedst du hører Volvo penta i danmark om det.
>
> Jeg ved godt at det ikke bare er kompressoren,men jeg var bare nysgerrig
> for at finde ud af om det er samme motorblok,så bolt huller o.lign er der.
> Så kunne man jo rimelig nemt føre div. udstyr over hvis man falder over en
> havareret motor.
> Mvh
> Rasmus
>
>
Søg
Alle emner
Interesser
Fritid
Fritidssejlads
Indstillinger
Spørgsmål
Tips
Usenet
Reklame
Statistik
Spørgsmål :
177559
Tips :
31968
Nyheder :
719565
Indlæg :
6408929
Brugere :
218888
Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste
Copyright © 2000-2024 kandu.dk. Alle rettigheder forbeholdes.