For 180,- Kr. Svenske Landeveje!
Fra : Hekto

Dato : 11-08-04 23:50

Jeg har lige været et smut i Sverige og besøge nogle venner i Träryd.

Kører man ad motorvejen/landevejen R1, er man sikker på en 0-oplevelse!
(nul).

Istedet kan man tage en afstikker ind over Höganäs.Man følger bare
landevejen mod Höganäs op til omkring Viken, og så drejer man til
højre, et eller andet sted. Man kommer nu ud på nogle ganske små veje,
hvoraf de fleste er rene, og med god asfalt. Disse veje følges bare på
må og få, mod nord.
Der er meget lidt trafik, og meget få sideveje. De løber igennem
skovområder, med mindre klippepartier, søer og vandløb. Enkelte steder
kan man dog se at asfalten er rapareret med løse sten. (Achtung!)

Der er sving for hver ca. 50 meter!!! Dog er vejene lige små nok til at
køre 'race' på; men enduro/mudder-hoppere ville befinde sig vel, da der
samtidg er mindre bakker og vejforløbet appellerer til denne kørestil.
Cruisere/choppere kan også med fordel bevæge sig ind i landskabet, der
er som skabt til at tøffe afsted, og nyde udsigten.
Egentliger racere vil jeg tro bliver for 'ovrivrige', og så kan det let
gå galt! Dermed ikke sagt at man ikke kan få en god tur ud af det; men
det kræver nok lidt selvbeherskelse! =

Vi skulle til Träryd, og turen blev på små 150km i 'det svenske'. Det
blev overstået på 3 timer, og det var ikke mange km der blev kørt på
større veje. Turen blev gennemkørt på en Suzuki GZ250 og en Ditto
LS650. Almindeligvis lå hastigheden på 60-70 km/t (70 er max.).

Det kan klart anbefales som en søndagstur med vennerne, og medbragt
madkurv! Man får samtidig trænet at køre ideallinier!

--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650

Fra : Palle

Dato : 12-08-04 07:07

> Der er sving for hver ca. 50 meter!!! Dog er vejene lige små nok til at
> køre 'race' på; men enduro/mudder-hoppere ville befinde sig vel, da der
> samtidg er mindre bakker og vejforløbet appellerer til denne kørestil.

Hvad kan jeg sige ?? Velkommen til Sverige... Hele Skåne består af sådanne
veje, og de ER fine at køre race på.
Hver onsdag, køres der fra Statoil i Staffantorp (10 km fra Malmö) og der
er typisk 50-75 mc'ere. Der bliver så kørt lidt "race" på de små veje...
og dem er der mange af !!!

Hvis vi skal en tur til helsingborg (fra Malmö), så krydser vi motorvejen
flere gange. Vi kører nærmest zig-zag hele vejen, da man overalt kan finde
små sjove veje. Dog er de bedste veje syd for Malmö

Palle - Daytona, Malmö