/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
4 stk. ombyt. brikker 275kr!!!!!!!!!!!
Fra : F.Sander


Dato : 11-08-04 17:02

Ole Pallesen silkeborg, - jorderns største klaphat,snyderkarl m.m.

Gik ind i butikken med 4 ( LÆS 4!) brikker til en Honda, fik 4 andre pris
275kr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jeg har købt til denne pris..... endnu engang
beviser det at det er alt for dyrt i DK . Jeg kan kun anbefalde Nelleman at
lukke og blive købt op af Honda Tyskland eller Sverige hvad ved jeg ,
reservedele er ca 30-40% dyre i DK
Jeg kan kun anbefalde udlandet.
http://www.davidsilverspares.co.uk/index.html

fik for 980 £ res. dele idag-- den omsætning skal Honda DK ihvertefald ikke
have af mig............+ de levere inden for 14 dage PRØV DET
NELLEMAN..........
"nelleman-vi-levere-når-vi-har-tid,-også-er-vi-altid-dyrest!"....

FS- rigtig,rigtig sur! snydt af en 'anden' jyde..........



 
 
Stefan, Honda Driver (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Stefan, Honda Driver


Dato : 11-08-04 17:40

Det har du 100% ret i, alting er så fa..... dyrt i dk, har og er begyndt at
købe mere i tyskland, det gælder både Mc og Bil...

Nogle gange til tyskland for at købe mode tøj til ungerne - sko osv., og
ikke mindst sodavand og øl ved grænsen ! vi tager af sted fredag aften.
sover i bilen lige før Hamburg, op og så ind i byen for at købe og hygge,
bare de sko jeg købte kunne betale diesel ! i forhold til dk.



Hvor i dk kan man købe et bildæk til 712,- incl. lev ved døre dækket er
215/55 16" ikke nogle steder vel






"F.Sander" <Finn@dk.dk> skrev i en meddelelse
news:ZprSc.4159$%J1.2251@news.get2net.dk...
> Ole Pallesen silkeborg, - jorderns største klaphat,snyderkarl m.m.
>
> Gik ind i butikken med 4 ( LÆS 4!) brikker til en Honda, fik 4 andre pris
> 275kr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jeg har købt til denne pris..... endnu engang
> beviser det at det er alt for dyrt i DK . Jeg kan kun anbefalde Nelleman
at
> lukke og blive købt op af Honda Tyskland eller Sverige hvad ved jeg ,
> reservedele er ca 30-40% dyre i DK
> Jeg kan kun anbefalde udlandet.
> http://www.davidsilverspares.co.uk/index.html
>
> fik for 980 £ res. dele idag-- den omsætning skal Honda DK ihvertefald
ikke
> have af mig............+ de levere inden for 14 dage PRØV DET
> NELLEMAN..........
> "nelleman-vi-levere-når-vi-har-tid,-også-er-vi-altid-dyrest!"....
>
> FS- rigtig,rigtig sur! snydt af en 'anden' jyde..........
>
>



Jan Meyer (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Jan Meyer


Dato : 11-08-04 20:49

"Stefan, Honda Driver" <stefans@tele2adsl.dk> wrote in message
news:DZrSc.4339$eW3.83@news.get2net.dk...
> Det har du 100% ret i, alting er så fa..... dyrt i dk, har og er begyndt
at
> købe mere i tyskland, det gælder både Mc og Bil...
>
> Nogle gange til tyskland for at købe mode tøj til ungerne - sko osv., og
> ikke mindst sodavand og øl ved grænsen ! vi tager af sted fredag aften.
> sover i bilen lige før Hamburg, op og så ind i byen for at købe og hygge,
> bare de sko jeg købte kunne betale diesel ! i forhold til dk.
>
>
>
> Hvor i dk kan man købe et bildæk til 712,- incl. lev ved døre dækket er
> 215/55 16" ikke nogle steder vel
>
>

Øh.....
Hvorfor flytter i ikke til udlandet??
Så er man også fri for "brokkehoveder"


Jan





sorenpa (11-08-2004)
Kommentar
Fra : sorenpa


Dato : 11-08-04 18:56


> Ole Pallesen silkeborg, - jorderns største klaphat,snyderkarl m.m.

Det kan jeg overhovedet ikke genkende, nok han han lidt dyre priser, men
service og hjælp har der aldig manglet !! Jeg kan kun anbefale ham !

Mvh søren



Jes Vestervang (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 11-08-04 19:28

"F.Sander" <Finn@dk.dk> writes:

> Gik ind i butikken med 4 ( LÆS 4!) brikker til en Honda, fik 4 andre
> pris 275kr

Hos Special MC i Aalborg koster de til Fazeren 65,- stykket, men vi
kunne også bare _bytte_ med dem jeg havde. Det viste sig dog at
ventilerne ikke trængte (efter små 50k km), så det blev ikke til
noget. Det kan dog godt være at det er klogt at få målt udleverede
brikker efter med en mikrometerskrue inden man glad tager hjem, for de
kan vist godt slides med tiden.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Martin Sørensen (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 11-08-04 21:05

>> Gik ind i butikken med 4 ( LÆS 4!) brikker til en Honda, fik 4 andre
>> pris 275kr
> Hos Special MC i Aalborg koster de til Fazeren 65,- stykket, men vi
> kunne også bare _bytte_ med dem jeg havde.

Det er vel heller ikke gratis?

Jeg mener jeg gav omkring 45-50 kr/stk for at bytte ventilbrikker ved
KS-Motor forrige år.

> Det kan dog godt være at det er klogt at få målt udleverede
> brikker efter med en mikrometerskrue inden man glad tager hjem, for de
> kan vist godt slides med tiden.

Ja, det er sikkert en god idé. Ved KS-motor havde de dog så lidt styr på det
at fabrikaterne var blandet sammen og størrelserne også. På flere af dem
kunne man heller ikke læse størrelsen, så de rigtige brikker blev fundet ved
at måle os frem.

signing off.. Martin Sørensen



Jes Vestervang (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 11-08-04 21:48

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> writes:

>>> Gik ind i butikken med 4 ( LÆS 4!) brikker til en Honda, fik 4
>>> andre pris 275kr
>> Hos Special MC i Aalborg koster de til Fazeren 65,- stykket, men vi
>> kunne også bare _bytte_ med dem jeg havde.
>
> Det er vel heller ikke gratis?

Det sagde de da så vidt jeg husker Jeg er ret sikker på at jeg
netop spurgte om det også var gratis.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Bent Erik Thomsen (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Bent Erik Thomsen


Dato : 11-08-04 22:58

"Jes Vestervang" <jes@dellen.royal.flof.dk> wrote in message
news:87wu058kpx.fsf@dellen.royal.flof.dk...
> "Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> writes:
>
> >>> Gik ind i butikken med 4 ( LÆS 4!) brikker til en Honda, fik 4
> >>> andre pris 275kr
> >> Hos Special MC i Aalborg koster de til Fazeren 65,- stykket, men vi
> >> kunne også bare _bytte_ med dem jeg havde.
> >
> > Det er vel heller ikke gratis?
>
> Det sagde de da så vidt jeg husker Jeg er ret sikker på at jeg
> netop spurgte om det også var gratis.
> --
> mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
>
> Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Træerne vokser ikke ind i himlen.

Ganske vist er Special MC det mest seriøse motorcykelfirma jeg kender
med en absolut fremragende kundeservice, men der er dog ikke gratis
at bytte brikker...

Forleden fik jeg f.eks. lov til at prøve samtlige nøgler i deres rodekasse
(der var *mange*) i det lønlige håb om at finde en der passede til min Honda
NTV 650 Revere (jeg følte mig lidt som Harry Potter i den første film). At
jeg så ikke fandt en alligevel er en anden sag.

mvh
Bent Erik Thomsen




Jes Vestervang (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 11-08-04 23:49

"Bent Erik Thomsen" <bmw-h@poet.dk> writes:

>> Det sagde de da så vidt jeg husker Jeg er ret sikker på at jeg
>> netop spurgte om det også var gratis.
>
> Træerne vokser ikke ind i himlen.
>
> Ganske vist er Special MC det mest seriøse motorcykelfirma jeg
> kender med en absolut fremragende kundeservice, men der er dog ikke
> gratis at bytte brikker...

Ok, sorry, så huskede jeg forkert :-/

> Forleden fik jeg f.eks. lov til at prøve samtlige nøgler i deres
> rodekasse (der var *mange*) i det lønlige håb om at finde en der
> passede til min Honda NTV 650 Revere (jeg følte mig lidt som Harry
> Potter i den første film). At jeg så ikke fandt en alligevel er en
> anden sag.

*lol* En af mine kammerater kører Jawa og nøglen deri er helt
magen til den i en gammel russisk Zetor-traktor. De bruger endda samme
pudsige system med at der er tænding på, så snart nøglen er presset
helt i

Dumme japanere, der ikke har fået samme smarte idé med de ens nøgler

--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

MFO (12-08-2004)
Kommentar
Fra : MFO


Dato : 12-08-04 06:34

Jes Vestervang wrote:

>
> Dumme japanere, der ikke har fået samme smarte idé med de ens nøgler
>

De har da forstået lidt. Jeg brændte engang tændingslåsen af på min
Honda. Nøglerne til den nye lås var mage til de gamle.
Smart nok hvis man har flere MCer, meeeen..

--
Michael
Kawa Z650

Armand (13-08-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-08-04 16:10


MFO <mfro61@hotmail.com> skrev i en
news:411b0146$0$8688$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Jes Vestervang wrote:
>
> >
> > Dumme japanere, der ikke har fået samme smarte idé med de ens nøgler
>
> De har da forstået lidt. Jeg brændte engang tændingslåsen af på min
> Honda. Nøglerne til den nye lås var mage til de gamle.
> Smart nok hvis man har flere MCer, meeeen..

Ved tilfældighed opdagede to af klubbens medlemmer at deres nykøbte
Honda'er, á hhv. 1100 GoldWing og 750 Bol d'OR, delte nøgle

Og er den mulighed nu helt så fremmed?
Hvis der er 4 hakker i nøglen, hvortil der er en variation på 10 forskellige
"stifter", vil der højest eksistere 10.000 forskellige nøgler, hvoraf de
mest ekstreme kombinationer skal filtreres fra!
Folk der spiller Lotto, håber på et tilfælde under langt mindre forhold, så
egentlig skulle dé gå rundt og kontrollere deres bilnøgle i ethvert nøglehul
de kom forbi

--
Armand.



Carsten Sørensen (14-08-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Sørensen


Dato : 14-08-04 09:01

Armand wrote:
> Folk der spiller Lotto, håber på et tilfælde under langt mindre forhold, så
> egentlig skulle dé gå rundt og kontrollere deres bilnøgle i ethvert nøglehul
> de kom forbi

Jeg kommer til at tænke på en hændelse som mine forældre var ude for en
30 år siden. På en parkeringsplads havde en frustreret kvinde låst sine
nøgler inde i bilen, og mine forældre spørger til om de kan hjælpe med
noget. Nærmest for sjov prøver de deres egen bilnøgle i låsen, og den
går sgu op!

Hvis der kun er 10000 forskellige nøgler, så er chancen altså
1:10000*10000 for at det sker.


Carsten Sørensen

Martin Sørensen (14-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 14-08-04 11:07

> Jeg kommer til at tænke på en hændelse som mine forældre var ude for
> en 30 år siden. På en parkeringsplads havde en frustreret kvinde låst
> sine nøgler inde i bilen, og mine forældre spørger til om de kan
> hjælpe med noget. Nærmest for sjov prøver de deres egen bilnøgle i
> låsen, og den går sgu op!
> Hvis der kun er 10000 forskellige nøgler, så er chancen altså
> 1:10000*10000 for at det sker.

Nok nærmere 1:10000..

signing off.. Martin Sørensen



Carsten Sørensen (14-08-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Sørensen


Dato : 14-08-04 13:27

Martin Sørensen wrote:
>>Hvis der kun er 10000 forskellige nøgler, så er chancen altså
>>1:10000*10000 for at det sker.
>
> Nok nærmere 1:10000..

Jeg tror jeg ved hvad du mener. Sandsynligheden for at /min/ nøgle
passer i en anden lås må være 1:10000, men sandsynligheden for at to
tilfældige ting er ens må nødvendigvis være 1:10000*10000.


Carsten Sørensen

Knud Dam (14-08-2004)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 14-08-04 13:53


"Carsten Sørensen" <surfsmurf@rift.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:cfl0dr$1b86$1@news.cybercity.dk...
> Martin Sørensen wrote:
> >>Hvis der kun er 10000 forskellige nøgler, så er chancen altså
> >>1:10000*10000 for at det sker.
> >
> > Nok nærmere 1:10000..
>
> Jeg tror jeg ved hvad du mener. Sandsynligheden for at /min/ nøgle
> passer i en anden lås må være 1:10000, men sandsynligheden for at to
> tilfældige ting er ens må nødvendigvis være 1:10000*10000.
>
>
> Carsten Sørensen

Hej Carsten.

Pas på med den diskussion

Sandsynlighed er noget svært noget ........

Iøvrigt:

1:10000*10000 = 1

; - )

KD (der er enig med Martin Sørensen)



Carsten Sørensen (14-08-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Sørensen


Dato : 14-08-04 14:42

Knud Dam wrote:
> Pas på med den diskussion
>
> Sandsynlighed er noget svært noget ........

Yep. Forvirringen opstår fordi der er forskel mellem sandsynligheden for
at ramme rigtigt når man spørger en tilfældig om vedkommendes nøgle ser
sådan ud, og så det at en tilfældig nøgle og lås mødes som viser sig at
passe sammen. Sandsynligheden for sidste er altså 1:(10000*10000)

Tænk evt. i terninger hvis det hjælper. At jeg har en sekser, påvirker
ikke sandsynligheden for at du har en sekser. Sandsynligheden for at vi
begge har en sekser er dog 1:36.

Hvis man skal køre den helt ud, så er det også kun første gang man
spørger (eller bliver spurgt) at nøglen (eller terningen) er tilfældig,
og på den måde synes jeg jeg begynder at fornemme et svag dunst af Monty
Hall paradokset. http://math.ucsd.edu/~crypto/Monty/montybg.html

Jeg tror jeg har andet at lave på så fin en lørdag :)

> Iøvrigt:
>
> 1:10000*10000 = 1

Jeg mener selvfølgelig 1:(10000*10000) siden der nu er tvivl.


Carsten Sørensen

Jacob Larsen (14-08-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 14-08-04 16:06

"Carsten Sørensen" <surfsmurf@rift.dk.invalid> wrote in
message news:cfl4q6$1f5b$1@news.cybercity.dk
> Knud Dam wrote:
> > Pas på med den diskussion
> >
> > Sandsynlighed er noget svært noget ........
>
> Yep. Forvirringen opstår fordi der er forskel mellem
> sandsynligheden for at ramme rigtigt når man spørger en
> tilfældig om vedkommendes nøgle ser sådan ud, og så det
> at en tilfældig nøgle og lås mødes som viser sig at passe
> sammen. Sandsynligheden for sidste er altså
> 1:(10000*10000)
>
> Tænk evt. i terninger hvis det hjælper. At jeg har en
> sekser, påvirker ikke sandsynligheden for at du har en
> sekser. Sandsynligheden for at vi begge har en sekser er
> dog 1:36.

Du vender den bare forkert. Her er der tale om at den ene person har slået
en sekser og nu skal du se om du også kan slå een. At man har slået en
sekser en gang, ændrer ikke på at sandsynligheden for at slå en sekser næste
gang er 1:6, selvom sandsynligheden for at slå 2 seksere i træk er 1:36. Her
er den ene terning jo allerede kastet.

Du står med en specifik lås i det her eksempel. (Altså låsen er kastet )
Der er 10.000 kombinationer og du har en abitrær nøgle, som givetvis må være
med een af de 10.000 kombinationer. Dvs. chancen er 1:10.000 for at den
passer.

Det tal du nævner er sandsynligheden for, du tager to tilfældige nøgler, som
du ikke kender noget til, og de skal begge være den specifikke kombination
nr. 4385. (Kun som eksempel, men der skal vælges en bestemt kombination. Det
er ikke nok at sige, de skal være ens.)
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
ikke er andre, der kan." - J.Larsen



Carsten Sørensen (14-08-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Sørensen


Dato : 14-08-04 17:21

Jacob Larsen wrote:
> Du står med en specifik lås i det her eksempel. (Altså låsen er kastet )

Jeg mener netop ikke låsen allerede er kastet :) Om låsen kastes på
fabrikken eller i det du afprøver nøglen kommer ud på et. Låsen er
tilfældig.

> Der er 10.000 kombinationer og du har en abitrær nøgle, som givetvis må være
> med een af de 10.000 kombinationer. Dvs. chancen er 1:10.000 for at den
> passer.

Jeg har grejet den nu. Chancen /er/ 1:10000, men årsagen er en anden -

Låsen har 10000 kombinationer
Nøglen har 10000
Der er i alt 10000*10000 lås/nøgle-kombinationer
10000 af disse passer sammen

10000/(10000*10000) = 1/10000

Beklager støjen ;)


Carsten Sørensen

Jacob Larsen (14-08-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 14-08-04 17:34

"Carsten Sørensen" <surfsmurf@rift.dk.invalid> wrote in
message news:cfle2t$1nr7$1@news.cybercity.dk
> Jacob Larsen wrote:
> > Du står med en specifik lås i det her eksempel. (Altså
> > låsen er kastet )
>
> Jeg mener netop ikke låsen allerede er kastet :) Om låsen
> kastes på
> fabrikken eller i det du afprøver nøglen kommer ud på et.
> Låsen er
> tilfældig.
>
> > Der er 10.000 kombinationer og du har en abitrær nøgle,
> > som givetvis må være med een af de 10.000
> > kombinationer. Dvs. chancen er 1:10.000 for at den
> > passer.
>
> Jeg har grejet den nu. Chancen /er/ 1:10000, men årsagen
> er en anden -

Næ, det er nu stadig den samme.

> Låsen har 10000 kombinationer
> Nøglen har 10000
> Der er i alt 10000*10000 lås/nøgle-kombinationer
> 10000 af disse passer sammen
>
> 10000/(10000*10000) = 1/10000

I mit hovede:
Det er sandsynligheden for at 2 tilfældige nøgler er ens. Det du leder efter
er sandsynligheden for at en tilfældig nøgle passer i en bestemt lås. Med
10.000 muligheder for udformning af nøglen er chancen 1:10000.

Det eneste vi er uenige om, så vidt jeg forstår, er om låsen, nøglen eller
begge er tilfældige eller ej. Nu betyder det så heller ikke noget, for det
bliver det samme. Vi kløver vist bare ord, selvom vi er enige.

> Beklager støjen ;)

Pjat. Vi har da moret os. Hehe...
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
ikke er andre, der kan." - J.Larsen



Carsten Sørensen (14-08-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Sørensen


Dato : 14-08-04 18:06

Jacob Larsen wrote:
> Det er sandsynligheden for at 2 tilfældige nøgler er ens.

Yep.

> Det du leder efter
> er sandsynligheden for at en tilfældig nøgle passer i en bestemt lås.

Nej... ;) Det er det /du/ gerne vil have.

> Det eneste vi er uenige om, så vidt jeg forstår, er om låsen, nøglen eller
> begge er tilfældige eller ej.

Nemlig! Det afhænger helt af hvordan man opfatter situationen.
Resultatet bliver heldigvis det samme, men jeg havde først overset at
der er 10000 rigtige lås/nøgle-kombinationer og ikke bare en enkelt med
kombination nr. 8745... d'oh.

>>Beklager støjen ;)
>
> Pjat. Vi har da moret os. Hehe...

Jeg fik da også lige forvirret en kammerat med et telefonopkald på hans
ferie ;)


Carsten Sørensen

Martin Sørensen (14-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 14-08-04 21:45

>>> Hvis der kun er 10000 forskellige nøgler, så er chancen altså
>>> 1:10000*10000 for at det sker.
>> Nok nærmere 1:10000..
> Jeg tror jeg ved hvad du mener. Sandsynligheden for at /min/ nøgle
> passer i en anden lås må være 1:10000, men sandsynligheden for at to
> tilfældige ting er ens må nødvendigvis være 1:10000*10000.

Ja, jeg skulle lige til at svare på dette, men ser at der allerede er blevet
redegjort for sagerne..

signing off.. Martin Sørensen



Jacob Larsen (14-08-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 14-08-04 22:56

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> wrote in message
news:cfltkj$275p$1@news.cybercity.dk
> > > > Hvis der kun er 10000 forskellige nøgler, så er
> > > > chancen altså 1:10000*10000 for at det sker.
> > > Nok nærmere 1:10000..
> > Jeg tror jeg ved hvad du mener. Sandsynligheden for at
> > /min/ nøgle
> > passer i en anden lås må være 1:10000, men
> > sandsynligheden for at to tilfældige ting er ens må
> > nødvendigvis være 1:10000*10000.
>
> Ja, jeg skulle lige til at svare på dette, men ser at der
> allerede er blevet redegjort for sagerne..

Hehe. Sorry Martin, kunne ikke lade være med at blande mig.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
ikke er andre, der kan." - J.Larsen



Martin Sørensen (15-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 15-08-04 00:05

>> Ja, jeg skulle lige til at svare på dette, men ser at der
>> allerede er blevet redegjort for sagerne..
> Hehe. Sorry Martin, kunne ikke lade være med at blande mig.

Det er jo netop rart at man på usenet kan blande sig i andres diskussioner.


signing off.. Martin Sørensen



Armand (15-08-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-08-04 01:05


Martin Sørensen <mos@laxity.invalid> skrev i en
news:cfltkj$275p$1@news.cybercity.dk...
> >>> Hvis der kun er 10000 forskellige nøgler, så er chancen altså
> >>> 1:10000*10000 for at det sker.
> >> Nok nærmere 1:10000..
> > Jeg tror jeg ved hvad du mener. Sandsynligheden for at /min/ nøgle
> > passer i en anden lås må være 1:10000, men sandsynligheden for at to
> > tilfældige ting er ens må nødvendigvis være 1:10000*10000.
>
> Ja, jeg skulle lige til at svare på dette, men ser at der allerede er
> blevet redegjort for sagerne..

Til gengæld er der én detalje der endnu ikke er blevet bragt på banen i
udregningen:
Det er ikke alene et tilfælde at ridderen på den hvide hest havde en nøgle
med samme kombination, men også at hans egen bil var en Fiat, ligesom damen
med nøglerne på forsædet!
Ergo: Antallet af mulige bilmærker (á nøgle- profiler/typer) skal ganges op
i Fiat's forudsatte 10.000 nøglekombinationer!
Og så mangler vi at beregne tilfældigheden for at pågældende redningsmand
lige er på rette sted til rette tid

Historien minder forøvrigt mig om at min frisør engang oplevede at komme
helt ind i "sin" bil, før han nåede at studse over at der var nogle detaljer
der forvirrede ham - Årsagen viste sig at være at hans egen bil stod
fire-fem pladser derfra og at hans nøgle passede i den udvendigt identiske
bil han fejlagtigt
havde genkendt som sin

--
Armand.






Martin Sørensen (15-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 15-08-04 17:42

>>> Jeg tror jeg ved hvad du mener. Sandsynligheden for at /min/ nøgle
>>> passer i en anden lås må være 1:10000, men sandsynligheden for at to
>>> tilfældige ting er ens må nødvendigvis være 1:10000*10000.
>> Ja, jeg skulle lige til at svare på dette, men ser at der allerede er
>> blevet redegjort for sagerne..
> Til gengæld er der én detalje der endnu ikke er blevet bragt på banen
> i udregningen:
> Det er ikke alene et tilfælde at ridderen på den hvide hest havde en
> nøgle med samme kombination, men også at hans egen bil var en Fiat,
> ligesom damen med nøglerne på forsædet!

Men hvis mærket ikke havde været det samme, havde han nok ikke afprøvet
nøglen..

> Ergo: Antallet af mulige bilmærker (á nøgle- profiler/typer) skal
> ganges op i Fiat's forudsatte 10.000 nøglekombinationer!
> Og så mangler vi at beregne tilfældigheden for at pågældende
> redningsmand lige er på rette sted til rette tid

Og sandsynligheden for at universet lige udviklede sig på en måde, så
mennesker eksisterede, og sådan kan man blive ved..

Her var det givet at vedkommende havde en bil af samme fabrikat og stod
overfor problemet med den låste dør. Det interessante er så hvad
sandsynligheden er for at hans egen nøgle matchede låsen på den fremmede
bil. Var bilen 20 år, er sandsynligheden nok ret stor, da slidte låse lader
alle komme ind.. Kender en der engang havde en Opel Corsa '82. Højre
fordør+tankdækslet kunne åbnes med stort set alle nøgler, bare de kunne gå
ind i låsen, og det samme har jeg set andre steder.

> Historien minder forøvrigt mig om at min frisør engang oplevede at
> komme helt ind i "sin" bil, før han nåede at studse over at der var
> nogle detaljer der forvirrede ham - Årsagen viste sig at være at hans
> egen bil stod fire-fem pladser derfra og at hans nøgle passede i den
> udvendigt identiske bil han fejlagtigt
> havde genkendt som sin

Præcis det samme har begge mine forældre oplevet dengang de havde en hvid
Kadett fra '86, og det var endda to seperate hændelser. Min far nåede kun at
låse døren op før han opdagede fejlen, men min mor nåede at sætte sig helt
ind før hun opdagede at bilen ikke lignede sig selv.. Udefra ligner de hvide
Kadett'er jo alle hinanden.

signing off.. Martin Sørensen



Ukendt (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-08-04 21:51


"F.Sander" <Finn@dk.dk> skrev i en meddelelse
news:ZprSc.4159$%J1.2251@news.get2net.dk...
> Ole Pallesen silkeborg, - jorderns største klaphat,snyderkarl m.m.
>
> Gik ind i butikken med 4 ( LÆS 4!) brikker til en Honda, fik 4 andre pris
> 275kr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jeg har købt til denne pris..... endnu engang
> beviser det at det er alt for dyrt i DK . Jeg kan kun anbefalde Nelleman
at
> lukke og blive købt op af Honda Tyskland eller Sverige hvad ved jeg ,
> reservedele er ca 30-40% dyre i DK
> Jeg kan kun anbefalde udlandet.
> http://www.davidsilverspares.co.uk/index.html
>
> fik for 980 £ res. dele idag-- den omsætning skal Honda DK ihvertefald
ikke
> have af mig............+ de levere inden for 14 dage PRØV DET
> NELLEMAN..........
> "nelleman-vi-levere-når-vi-har-tid,-også-er-vi-altid-dyrest!"....
>
> FS- rigtig,rigtig sur! snydt af en 'anden' jyde..........
>
>
Du fik vel de gamle med tilbage for du har betalt prisen for 4 nye, andre
steder kan man få dem byttet til en helt anden pris.
Et oliefilter til 6,8£ er det ikke næsten det samme som 78,25 som det koster
i
Dk.

mvh
Lina



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408889
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste