Hjææælp.......
Fra : Vzrider

Dato : 10-08-04 23:51

Har problemer med min Suzuki VZ800. Hver gang jeg tager starteren
springer den sikringen, har mål og mål, men kan ikke finde årsagen,
det er sket en gang før, men der skiftede jeg skiringen og kunne køre
300 km uden problemer, men nu dør den hver gang....

Nogen der har hør om det før ?

Vh
Thomas

Fra : Patrick

Dato : 11-08-04 10:28

"Vzrider" <t@gjortz.com> wrote in message
> [...]
> det er sket en gang før, men der skiftede jeg skiringen og kunne køre
> 300 km uden problemer, men nu dør den hver gang....

det lyder helt sikkert som om der er en ledning som har fået
stelforbindelse, check efter ledninger hvor isoleringen er slidt af, har
selv haft samme problem

Patrick

Fra : Hekto

Dato : 11-08-04 20:36

In article <4119e69a$0$73936$14726298@news.sunsite.dk>,
patrick@nospam.gyxi.dk says...

> det lyder helt sikkert som om der er en ledning som har fået
> stelforbindelse, check efter ledninger hvor isoleringen er slidt af, har
> selv haft samme problem

..... eller som kul'ene i startermotoren, er slidt helt op!?

--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650

Fra : Steen Gruby

Dato : 11-08-04 20:58

On Wed, 11 Aug 2004 21:36:13 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

Hej.

>.... eller som kul'ene i startermotoren, er slidt helt op!?

Naeh, den tror jeg ikke meget på.
Der er normalt ikke en sikring i selve startkredsløbet hvor den store
strøm går, så jeg er mere på linie med teorien om at der er en ledning
der har fået "stelkontakt".
Pil ledningen der trækker startrelæet og mål med multimeteret i
stilling x1 ohm mellem stel og ledningen til starterrelæet.
Tændingen skal være afbrudt under målingen.
Der må ikke være stelkontakt.
Hvis der er, så undersøg ledningsføringen til startknappen,
Fejlen kan ligge i kontakten selv (mellem kontakten og styret).

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hekto

Dato : 11-08-04 22:33

In article <a6ukh011jpmv0io6p2huciudmlrcbpimhi@4ax.com>, Steen Gruby
<oz9zi@(AT)gruby.dk> says...
> [...]
> Hvis der er, så undersøg ledningsføringen til startknappen,
> Fejlen kan ligge i kontakten selv (mellem kontakten og styret).

Næææh, det kan du have ret i!

Jeg er lige landet, efter et par hundrede kilometer på nogle MEGET små
svenske landeveje ,,, på 'dunkedyret', så måske jernevindingerne ikke
er helt på plads endnu! Jeg ser næsten dobbelt, stadigvæk!

Fra : Steen Gruby

Dato : 11-08-04 22:56

On Wed, 11 Aug 2004 23:33:20 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:
Hej Hekto.

>Jeg er lige landet, efter et par hundrede kilometer på nogle MEGET små
>svenske landeveje ,,, på 'dunkedyret', så måske jernevindingerne ikke
>er helt på plads endnu! Jeg ser næsten dobbelt, stadigvæk!

Hvis du har haft en god tur er du undskyldt - ligegyldigt for hvad
Jeg ser kun dobbelt efter indtagelse af "gærede væsker", så jeg er
gået i træning til Bella Italia, for der forventer jeg naturligvis at
se en del aspiranter til "det slørede blik" )
OT: jeg har lige læst din ombygningshistorie på :
http://www.hekto.dk/ducati/pantah_monster.pdf
Jeg har ikke det fjerneste mod en god historie, og når den så kan få
American Chopper til at ligne de rene amatører er min dag reddet

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hekto

Dato : 11-08-04 23:32

In article <vf4lh05p5u3267mns3kb6jc79otk9p0pp7@4ax.com>, Steen Gruby
<oz9zi@(AT)gruby.dk> says...
> [...]
> Jeg har ikke det fjerneste mod en god historie, og når den så kan få
> American Chopper til at ligne de rene amatører er min dag reddet

'Ballerup County Pantah's'!!!!!

Bare du ikke forventer at se mig, med sløret blik! Alkohol er giftigt,
og jeg kan ikke tåle det!!!!

Jeg skriver lige en tråd om svenske landeveje.

Fra : Uhreskov

Dato : 12-08-04 21:19

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> [...]

> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese

Hejsa !!

For at teste om det kunne være kul i starteren, kunne man så ikke prøve at
skubbe/trille den igang ??

Mvh.
Uhreskov
Kawasaki GPZ 600R

Fra : Hekto

Dato : 12-08-04 21:51

In article <411bd045$0$204$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
uhreskovFJERN@mail.dk says...
> Hejsa !!
>
> For at teste om det kunne være kul i starteren, kunne man så ikke prøve at
> skubbe/trille den igang ??

Som Gruby rigtig nok skrev, er der ikke sikring imellem batteriet og
starteren. Dér går der nemlig hurtigt små 200 Ampére.
Til gengæld er der indskudt en sikring imellem selve startrelæet og
batteriet ... et eller andet sted ... som regel!