/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Benzinbøvl på VF 500
Fra : Brian Sørup


Dato : 10-08-04 17:04

Dawz igen-igen....

Jeg har skiftet gaskabler på Vifferen og det gik sådan set godt nok.

Jeg kunne ikke starte den efter kabeludskiftningen og fandt frem til den
ikke fik benzin ( knastørre tændrør efter utallige startforsøg) - hvis
jeg sprøjtede lidt benzin direkte ned i venturierne startede den fluks.

Jeg tænkte at der måske var luft (?) i systemet og fyldte så benzin ned
i slangen fra benzinhanen med en kanyle indtil der stod benzin helt oppe
ved benzinhanen.

Jeg prøvede at starte og den sprang straks igang, jeg stoppede den igen
og monterede tank, m.m.
Efterfølgende kørte jeg en tur på omkring 15km, satte cyklen i ca. 1time
hvorefter jeg kørte yderligere en tur på samme distance helt uden
problemer.

Idag startede den fint men efter 2-3 Km satte den ud for til sidst helt
at gå i stå.
så kunne jeg holde i 5 min. og så køre et lille stykke igen (1-2km) bare
med elendig motorgang og faktisk ingen trækkraft.

Benzinhanen er tjekket og fundet OK - jeg satte tanken på
"tyskerstellet" med en stump slange til en dunk og den løb fint hele
tiden, både på "RES" og "ON" ( skal der egentlig ikke vacuum til for at
åbne i ON stillingen?)

Er der nogen der har et gæt på hvad der er galt ?
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII
DMCN#733




 
 
Rasmus Hauch (10-08-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus Hauch


Dato : 10-08-04 18:10

> Er der nogen der har et gæt på hvad der er galt ?

Jeg har prøvet ca det samme 2 gange på tidligere mcer.
Den ene gang var der et lille hul i vakuum slangen og den anden gang var det
fordi at benzinslangen sad lid forkert,så den kunne knække og lukke for
tilførslen.
Så tjek dine slanger igen og evt udskift med nye.
Det koster ikke mange kroner.
Mvh
Rasmus ZX9R-C



Brian Sørup (10-08-2004)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 10-08-04 20:57


"Rasmus Hauch" <dit.ras@greennet.gl> skrev i en meddelelse
news:Uh7Sc.131$3q.36@news.get2net.dk...
> > Er der nogen der har et gæt på hvad der er galt ?
>
> Jeg har prøvet ca det samme 2 gange på tidligere mcer.
> Den ene gang var der et lille hul i vakuum slangen og den anden gang var
det
> fordi at benzinslangen sad lid forkert,så den kunne knække og lukke for
> tilførslen.
> Så tjek dine slanger igen og evt udskift med nye.
> Det koster ikke mange kroner.

Jeg har lige været ude og trille på den.
Igen går den død efter 2-3 km og starter igen efter 5mins. stilstand
hvorefter der kan køres yderligere 2-3 km etc.etc.
jeg er 99% sikker på der ikke er knæk på benzinslangerne - jeg får fat på
nye slanger til benzin og vacuum imorgen.

Det der går mig mest på er at problemet kommer ud af den blå luft efter en
udskiftning af gaskabler.
Det eneste jeg har "lavet" er at have karburatorerne til at ligge på hovedet
pga. en fjeder der smuttede af.....
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII
DMCN#733



Jesper Hedegaard (10-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 10-08-04 21:10


"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4119287b$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Rasmus Hauch" <dit.ras@greennet.gl> skrev i en meddelelse
> news:Uh7Sc.131$3q.36@news.get2net.dk...
> > > Er der nogen der har et gæt på hvad der er galt ?
> >
> > Jeg har prøvet ca det samme 2 gange på tidligere mcer.
> > Den ene gang var der et lille hul i vakuum slangen og den anden gang var
> det
> > fordi at benzinslangen sad lid forkert,så den kunne knække og lukke for
> > tilførslen.
> > Så tjek dine slanger igen og evt udskift med nye.
> > Det koster ikke mange kroner.
>
> Jeg har lige været ude og trille på den.
> Igen går den død efter 2-3 km og starter igen efter 5mins. stilstand
> hvorefter der kan køres yderligere 2-3 km etc.etc.
> jeg er 99% sikker på der ikke er knæk på benzinslangerne - jeg får fat på
> nye slanger til benzin og vacuum imorgen.
>
> Det der går mig mest på er at problemet kommer ud af den blå luft efter en
> udskiftning af gaskabler.
> Det eneste jeg har "lavet" er at have karburatorerne til at ligge på
hovedet
> pga. en fjeder der smuttede af.....
> --
> Brian Sørup
> Honda VF 500 FII
> DMCN#733
>
>
- ud og køre igen til den dør. Smid hjelmen (gerne på vejen - du får travlt
med at høre), åben tankdækselet og lyt;
kommer der en sugende lyd må det være lufthullet i dækselet, der er stoppet
til.
Alternativt kan du (hvis tanken ikke er for fuld) prøve at køre med dækselet
på klem. Men vælt nu ikke....

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder



Rasmus Hauch (10-08-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus Hauch


Dato : 10-08-04 21:19

> Det eneste jeg har "lavet" er at have karburatorerne til at ligge på
> hovedet pga. en fjeder der smuttede af.....

Aha..!
Det kan være at du har fået løsnet noget skidt inde i svømmerhuset som laver
lidt ballade.
Hvis det er nemt at komme til,kan du jo prøve at tage svømmerhusene af og se
om der er skidt i.
Alternativt kan du prøve at dræne dem fra bundskruen,mens du ryster lidt på
det hele.
Er du sikker på at benzinslangen heller ikke bliver klemt eler bukket når du
giver gas?
Held og lykke



Brian Sørup (10-08-2004)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 10-08-04 22:21


"Rasmus Hauch" <dit.ras@greennet.gl> skrev i en meddelelse
news:n2aSc.180$0m5.42@news.get2net.dk...
> > Det eneste jeg har "lavet" er at have karburatorerne til at ligge på
> > hovedet pga. en fjeder der smuttede af.....
>
> Aha..!
> Det kan være at du har fået løsnet noget skidt inde i svømmerhuset som
laver
> lidt ballade.
> Hvis det er nemt at komme til,kan du jo prøve at tage svømmerhusene af
og se
> om der er skidt i.
> Alternativt kan du prøve at dræne dem fra bundskruen,mens du ryster
lidt på
> det hele.

Jeg piller karbunaderne af imorgen og renser svømmerhusene.

> Er du sikker på at benzinslangen heller ikke bliver klemt eler bukket
når du
> giver gas?

Jeps...

> Held og lykke

Jouw tak - det får jeg nok også brug for..

--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII
DMCN#733




MrGSX (11-08-2004)
Kommentar
Fra : MrGSX


Dato : 11-08-04 10:26

Har ikke et problem løsningsforslag, men "ON" burde være vacum styret, så
det kunne tyde på at din benzin han skal renses.

/MrGSX



Brian Sørup (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 11-08-04 13:30


"MrGSX" <gsx@c.dk> skrev i en meddelelse
news:4119e614$0$307$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Har ikke et problem løsningsforslag, men "ON" burde være vacum styret,

> det kunne tyde på at din benzin han skal renses.

Jeg rensede både tank og benzinhane i aftes.
Efter rensningen virker vacuum ventilen nu både på "ON" og "RES" - der
er altså ingen "PRI" funktion på Vifferen.
Det lille filter der er i benzinhanen var der lavet hul i med en
skruetrækker eller lign. - så jeg tog filteret fra Tyskeren og satte i.

Det gør så at jeg nu hælder til Rasmus's teori om skidt i svømmerhusene.
Jeg syntes bare det er mærkeligt at alle 4 stopper samtidigt.....
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII
DMCN#733




Brian Larsen (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Brian Larsen


Dato : 11-08-04 13:41

On Wed, 11 Aug 2004 14:29:35 +0200, Brian Sørup wrote:


> Det gør så at jeg nu hælder til Rasmus's teori om skidt i
> svømmerhusene. Jeg syntes bare det er mærkeligt at alle 4 stopper
> samtidigt..... --

Har du prøvet som Jesper Hedegaard foreslog at kontrollere om der opstår
vaccum i tanken?


--
Brian Lund Larsen

// '75 Honda CB400F


Brian Sørup (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 11-08-04 13:50


"Brian Larsen" <brian@FJERNMIGcze.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.08.11.12.41.20.401623@FJERNMIGcze.dk...
> On Wed, 11 Aug 2004 14:29:35 +0200, Brian Sørup wrote:
>
>
> > Det gør så at jeg nu hælder til Rasmus's teori om skidt i
> > svømmerhusene. Jeg syntes bare det er mærkeligt at alle 4 stopper
> > samtidigt..... --
>
> Har du prøvet som Jesper Hedegaard foreslog at kontrollere om der
opstår
> vaccum i tanken?

Det har jeg godt nok ikke, men kan 2-3 Km kørsel lave så meget vacuum at
flowet stopper ?
.... jeg mener - der er jo ikke brugt mere end max. 0,25 liter
benzin.......
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII
DMCN#733




Brian Larsen (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Brian Larsen


Dato : 11-08-04 13:59

On Wed, 11 Aug 2004 14:50:17 +0200, Brian Sørup wrote:

>
> "Brian Larsen" <brian@FJERNMIGcze.dk> skrev i en meddelelse
> news:pan.2004.08.11.12.41.20.401623@FJERNMIGcze.dk...
>> On Wed, 11 Aug 2004 14:29:35 +0200, Brian Sørup wrote:
>>
>>
>> > Det gør så at jeg nu hælder til Rasmus's teori om skidt i
>> > svømmerhusene. Jeg syntes bare det er mærkeligt at alle 4 stopper
>> > samtidigt..... --
>>
>> Har du prøvet som Jesper Hedegaard foreslog at kontrollere om der
> opstår
>> vaccum i tanken?
>
> Det har jeg godt nok ikke, men kan 2-3 Km kørsel lave så meget vacuum at
> flowet stopper ?
> ... jeg mener - der er jo ikke brugt mere end max. 0,25 liter
> benzin.......

Jeg skal ikke kunne sige præcist hvor meget benzin der skal forsvinde for
at det kan opstå, men det er et rimeligt kendt fænomen og ret let at
teste for så jeg vil da foreslå at du prøver engang inden du kaster dig
ud i andet.


--
Brian Lund Larsen

// '75 Honda CB400F


Brian Sørup (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 11-08-04 21:11


"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:2ns9voF42qioU1@uni-berlin.de...

Nu har jeg lige kørt en lille tur på knap 20 Km uden problemer.
Jeg tog karburatorerne af og checkede svømmerhusene - der var ikke noget
skidt i dem så de blev samlet igen.

Derefter monterede jeg benzinslangerne fra Tyskeren og startede den op
og kørte.....
Da jeg kom til at se på slangerne på reservedelscyklen så jeg at slangen
fra tanken til fordeleren havde form som en svanehals - den der sad på
Vifferen var lige.

Så den har nok alligevel siddet og klemt lidt - jeg kom i tanke om at
jeg skiftede det stykke der går ned til fordeleren da den gamle slange
revnede.

Go figure........

Jeg håber problemet er løst - jeg kommer lige med en melding imorgen
aften.

Tak for hjælpen.
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII
DMCN#733




Armand (14-08-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-08-04 00:08


Brian Sørup <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en
news:2nvcplF584emU1@uni-berlin.de...
>
> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:2ns9voF42qioU1@uni-berlin.de...
>
> Nu har jeg lige kørt en lille tur på knap 20 Km uden problemer.

OK!
Men husk det gode råd med at lytte efter *SVUP'et* hvis den igen måtte gå
istå en dag!

> Jeg tog karburatorerne af og checkede svømmerhusene - der var ikke noget
> skidt i dem så de blev samlet igen.

Flittigt!
For så enkel er demontage/montage af V-motorens karbunader heller ikke,
selvom de ikke sidder klemt inde mellem en fastmonteret luftfilterboks og
topstykket - Ligesom man typisk ser det gjort på række-4'ere!

> Derefter monterede jeg benzinslangerne fra Tyskeren og startede den op
> og kørte.....
> Da jeg kom til at se på slangerne på reservedelscyklen så jeg at slangen
> fra tanken til fordeleren havde form som en svanehals - den der sad på
> Vifferen var lige.
> Så den har nok alligevel siddet og klemt lidt - jeg kom i tanke om at
> jeg skiftede det stykke der går ned til fordeleren da den gamle slange
> revnede.

Jeg husker VF500 som at have problemer med at sutte de sidste par liter ud
af tanken, hvilket tyder på et meget lavt flow forårsaget af den
dybtliggende og v-motorens højtliggende karbunader!
Dét kan godt være årsagen til at selv det mindste knæk på slangen, endsige
en tyndere slange end originalt monteret, er nok til at begrænse
gennemstrømningen i generende grad!

Endvidere husker jeg at FII til forskel for de andre modeller er
fabriksmonteret med bensinpumpe - Dette tyder på at Honda på den senest
udviklede model havde indset problemet og derfor reagerede med en
løsning :-/
En (gen-)montering af en mindre bensinpumpe kunne således også ende med at
være det der skal til!

--
Armand.





alias (15-08-2004)
Kommentar
Fra : alias


Dato : 15-08-04 22:22


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:cfji2d$199$5@news.cybercity.dk...
>
>
> Endvidere husker jeg at FII til forskel for de andre modeller er
> fabriksmonteret med bensinpumpe - Dette tyder på at Honda på den senest
> udviklede model havde indset problemet og derfor reagerede med en
> løsning :-/
> En (gen-)montering af en mindre bensinpumpe kunne således også ende med at
> være det der skal til!

Jeg har lige kørt knap 460 Km uden problemer - jeg tankede knap 13 liter
efter den var gået på reserven, hvilket passer meget godt med opgivelserne
på ca. 17 liters tank og omkring 4 i reserve.

Jeg undrede mig også over manglen på benzinpumpe, da den er beskrevet i min
værkstedshåndbog - er det tænkeligt det kun er US-modeller der har pumpe ?
"Tyskeren" har heller ikke benzinpumpe.
--
Brian Sørup
VF 500F2



Armand (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-08-04 10:05


alias <kursisten@hotmail.com> skrev i en
news:411fd3ed$0$287$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:cfji2d$199$5@news.cybercity.dk...
> >
> > Endvidere husker jeg at FII til forskel for de andre modeller er
> > fabriksmonteret med bensinpumpe - Dette tyder på at Honda på den senest
> > udviklede model havde indset problemet og derfor reagerede med en
> > løsning :-/
> > En (gen-)montering af en mindre bensinpumpe kunne således også ende med
> > at være det der skal til!
>
> Jeg undrede mig også over manglen på benzinpumpe, da den er beskrevet i
min
> værkstedshåndbog - er det tænkeligt det kun er US-modeller der har pumpe ?
> "Tyskeren" har heller ikke benzinpumpe.

Jeg har gjort min erfaring via et par stakkels tyske pigebørn hvor den enes
FII'er strejkede, og dén havde bensinpumpe til forskel for de i klubben
kørende FI'ere!
Såeh :-/

--
Armand.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408887
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste