Geely Boss ?
Fra : tih@flsairtech.com

Dato : 10-08-04 10:13

Hejsa

Jeg går og overvejer at købe noget 2hjulet igen.
Jeg har kigget på Geely Boss, som er en "stor" scooter på 149ccm.

Jeg ved godt at maling osv ikke er særlig holdbart på Geelyer. Men det kan
jeg leve med. Det vigtigste for mig er om den er driftsikker osv.

Jeg kører ca 160km dagen, men regner med at jeg snart kun skal køge 100km
om dagen.

Kan sådan en fætter holde til de ture ?
Den er jo billigt, både i indkøb, forsikring osv. og der er plads til
konen bagpå.

Hvor langt skal man regne med man kan køre på L på sådan en ?

Og jeg har læst et sted at den skal serviceres for hver 1000km, DET er da
et minus der vil noget. Men hvis det kun er olieskift, og stramme et par
skruer osv, så kan man vel selv ordne det ?

Håber der er nogen her i gruppen der ligger inde med noget knowhow

Mvh

Tim Hoffmann

Fra : Elbarto

Dato : 10-08-04 10:41

<tih@flsairtech.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg kender intet til Geely Boss kan jeg lige så godt sige
Jeg køre selv på en SR125er og det er et max lækkert køretøj inde i byen når
billister ellers fatter man er en MC og ikk 45er
Jeg har endnu ikke oplevet driftstop der ikke har været min egen fejl
udover en sprungen rem
Det med at den skal til service for hver 1000km kan da ikke passe .. er du
sikker på det ikke bare er 1. eftersyn?
SRen får skiftet olie og rem for hver 5K ca og det er tit.
men den er så oss "pumpet" op til 172ccm malossi sjov.

Hvis malingen ikke er så solid/god på en Geely kan man jo hurtig gøre noget
ved hvis man da gider

Elbarto Simpsoniac

Fra : tih@flsairtech.com

Dato : 10-08-04 11:57

> [...]

sikker på det ikke bare er 1. eftersyn?
> Jeg har snakket med importøren nu. Den skal have skiftet olie ved hver
1000km, og hver 2 eller 3000km, der skal den til service hos forhandleren.
Dog laver de ikke andet ved den end at stramme skruer, tjekke bremser, og
stille ventiler.
Skruer og bremser kan jeg selv klare. Men jeg aner intet om at stille
ventiler. Så hvis der er nogen der ved om det er noget en mekaniktosse som
mig ka finde ud af, så ville det også være rart.

> [...]
> Hmm. Ja, så er hver 1000km godt nok også tit.

Hvis malingen ikke er så solid/god på en Geely kan man jo hurtig gøre

Jeg er nu blevet anbefalet at købe en Puma i stedet for Boss'en.. Da den
har større hjul, og kører liiiidt hurtigere. og så er den til den halve
pris.. Jeg tror jeg tager ud og kigger på den en dag.

Men hvis der er andre med erfaringer fra Geely, så er jeg stadig
interesseret

Mvh
Tim

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 10-08-04 13:32

tih@flsairtech.com wrote:

[snip en farlig masse forkert citering]

Hør - gutter - kig lige over på
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html og læs lidt om citatteknik.
Vi andre, der bruger newsreadere med lidt automatik kan næsten ikke tyde
jeres indlæg hhv. besvarelser.

Hvis I bruger Outlook Express så kan det anbefales at bruge OE Quotefix, der
selv sørger for at hjælpe jer på vej når I læser og besvarer indlæg.

Den findes på http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/

Med venlige hilsner,

--
Tony
(Nogle ville kalde mig Netbetjent - andre en hjælpende hånd... bestem

Fra : anders majland

Dato : 10-08-04 12:14

> Men hvis der er andre med erfaringer fra Geely, så er jeg stadig
> interesseret

Prøv at søg lidt tilbage i gruppen via groups.google.com - Den har været
oppe at vende nogle gange

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-08-04 13:38

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> writes:
> tih@flsairtech.com wrote:
>
> [snip en farlig masse forkert citering]

Som skyldes at Tim bruger Lotus Notes (et misfoster der burde holde
sig til at være groupware, og aldrig burde have haft lov til at nærme
sig usenet) og "Content-Transfer-Encoding: quoted-printable". Det
sidste er der sådan set ikke noget i vejen med ud over at OE har en
bug (surprise!) der gør at den ikke kan citere det korrekt.

Hurra for elendigt software!

Må jeg i stedet anbefale at man kigger sig om efter en fornuftig
newsreader eller i værste fald bruger <http://news.dfmc.dk/>.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Kim Olsen

Dato : 10-08-04 19:37

Hej TIm

Jeg er den lykkelige ejer af en Geely Boss.
Har haft den siden marts 2003, og kørt hver dag (sådan ca.) Jeg kører dog
kun 2*17 km dagligt.

Den kører absolut upåklageligt, og starter HVER GANG - også i minus 15 gr.

At malingen skulle være dårlig på Geely er sikkert rigtigt, men det gælder
ikke Boss, da den jo er pakket ind i plasticskjolde. Eneste synlig dele, der
er malet er gaffelben foran og dækslet til variomaticen. Mine gaffelben
fejler intet, og variomaticdækslet er minimalt koroderet, men jeg kører også
både i salt og regn.

At den skal serviceres for hver 1000km er rigtigt, men det kan du altså selv
gøre. Skift af motorolie, gearolie og kontrol af ventiler (mine har aldrig
siden 1000 km trængt til justering) tager 20 minutter.

Jeg har kørt 9500 km, og af problemer har jeg oplevet, en knækket drivrem
som eneste showstopper - hvor jeg måtte med Falck hjem.

Da jeg købte den, fik jeg oplyst, at bremsekalibre burde adskilles og smøres
halvårligt, men jeg har først nu efter 1,5 år fået det gjort. De fejlede
intet.

På garantien er skiftet. 1 stk. startrelæ og 1 bremsehovedcylinder.

Har du specifikke spørgsmål så bare skriv.

Hilsen
Kim Olsen
Geely Boss JT150T-6 - 2003
DKW RT125 - 1954

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-04 21:07

Hej Tim
Jeg er en glad og godt tilfreds bruger af en Grand Puma. Den er blevet
brugt som vinterkøretøj, starter altid med første forsøg og bliver stadig
brugt engang imellem her om sommeren som køretøj nr. 2. Jeg har endnu ikke
haft problemer af nogen art, men har også kun kørt 3000 km indtil nu. Den
kører ca. 34 km/l og topfarten er ca.115 km/t. (Har fået andet tandhjul
monteret bagpå )
Hilsen Matthias