Hej
Man skal bare være klar over, at T&S-gutterne ikke er spor dummere end os
andre på dette felt (tværtimod) - de kender ALLE de opfindsomme kneb til at
få en importeret MC til at se "stakkels" ud - så lad være med at gøre altfor
meget ud af det, det betaler sig faktisk ikke så meget som man tror. De véd
også, at der er en livlig udlåns-trafik af bulede tanke, ridsede/revnede
skærmdele o.s.v. o.s.v.
De sidder heller ikke tre mand høj og diskuterer ethvert tilfælde indgående
i detaljer på kontoret bagefter - det er hurtig ekspedition (pånær
selvfølgelig det efterflg.bureaukrati med at sætte et stempel, skrive et par
kruseduller og poste det afsted.)
Dog ville det jo nok kunne sandsynliggøres, at en MC fra '93 har kørt mere
end de 15.000 der står på uret.
Lars
"The Beekster" <6x03g190@tiscali.dk> wrote in message
news:etRRc.30045$Vf.1881915@news000.worldonline.dk...
>
> "Kong" <kongerslev@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4117ad30$0$25961$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> > Har fundet et par cykler i Tyskland som jeg gerne vil have, en af dem
ser
> > meget lækker ud men har kun 15.000km på røven (Kawasaki ZZR 600 fra
1993).
> > Vil dette komme til at dræbe mig i afgift? Ville det være meget
billigere
> > for mig at tage en med ca 30-40k km?
> >
> > På forhånd tak!
> > Palle
> >
> KM betyder stort set ingen ting. Det foregår således.
>
> -Bestil tid til syn eller kør i vente række det ¨må du nemlig godt til MC
> toldsyn.
> -Betal depositum (hos told & skat)
> -Bestil tid til vurdering (told & skat)
>
> Ved vurdering er det ikke den enkelte ris der betyder noget, det er de 3
> vurderingsfolk's helhedsindtryk af din MC. Det vil sige det drejer sig om
at
> få den til at se Træls ud. De anslår hvad handelsværdien af din MC bør
være
> hos en forhandler, og regner derefter baglæns til afgiften.
> Hvis du oplever at depositumet er hen i hegnet, er det en god ide at
> medbringe priseksempler på forhander maskiner der er billige (ej private).
>
> Ta evt også fotos med, for når de efter en hel dag har kigget på mc og
> biler, vil jeg tro det kniber lidt med at huske standen hjemme på
kontoret,
> hvor de efterfølgende diskutere handelsværdien.
>
> Pøj Pøj
>
> Thomas Bæk (GIXXER 1000)
>
www.mc-vollekanne.dk
>
>