hvad er straffen
Fra : Peter Hasselby

Dato : 09-08-04 14:20

hvad er straffen eller bøden hvis man f.eks. kører på en pocket bike, gocart
eller lignende uautoriseret køretøj på vejen og bliver det konfiskeret.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 09-08-04 17:29

Peter Hasselby wrote:
> hvad er straffen eller bøden hvis man f.eks. kører på en pocket bike,
> gocart eller lignende uautoriseret køretøj på vejen og bliver det
> konfiskeret.

Undskyld mit meget direkte og måske uvedkommende spørgsmål, men hvad faen
vil du bruge den (i mc-sammenhæng ligegyldige) viden til?
For et par dage siden var der en gut, der spurgte hvad straffen for at
overhale i en venstresvingsbane var og hvad straffen var for at køre 100
km/t, hvor man må køre 70 km/t og til sidst en kombination af de 2
overtrædelser.
Jesus Christ mand, der er næsten ligesom lille Ole på 5 år, der spørger sin
far hvad der sker, hvis man tisser ned i akvariefiskens vand. DOH!

Spørg i news://dk.hvad_nu_hvis.jura.det_var_ikke_mig

Bare min mening!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : Kenneth S

Dato : 09-08-04 20:30

- snip galde -

> Bare min mening!
>
> --
> Psycho Cowboy
> Suzuki GSX-R 600 SRAD

Slap dog af, lev og lad leve, solen skinner..

Kenneth S

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 09-08-04 20:42

Kenneth S wrote:

> Slap dog af, lev og lad leve, solen skinner..

Jeg slapper skam helt af Kenneth.
Jeg kaster jo nærmest om mig med smileys i en sand storm af latter! LOL

Se lyst på tingene, og bær over med folk, der har en anden humoristisk
indstilling til tingene... Nu er solen så hold op med at skinne, men min ged
skal da mærke strålerne i lakken i morgen tidlig.
Hænderne over dynen.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-08-04 22:42

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> writes:

> Nu er solen så hold op med at skinne

Fuck, det er ikke godt
--
mvh Jes Vestervang (ok, jeg går i seng snart
@ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Fra : cbr1k

Dato : 09-08-04 18:13

nå, men jeg finder det meget relevant

Og vil du sige at du er ligeglad med om bøden er 500 eller 10.000 når du
kører lidt for hutig ude på motorvejen ?

Fra : Bjarnep

Dato : 09-08-04 19:24

"cbr1k" <2004@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> nå, men jeg finder det meget relevant
>
> Og vil du sige at du er ligeglad med om bøden er 500 eller 10.000 når du
> kører lidt for hutig ude på motorvejen ?

..
Ja, for dette er en nyhedsgruppe til MC spørgsmål!, men jeg må da indrømme
du får det til at lyde spændende med en pocketbike der kører for stærkt på
motorvejen. Jeg kan kun give Psycho Cowboy 100% ret i hans holdning til
begge eksempler.
BjarneP

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 09-08-04 20:31

cbr1k wrote:
> nå, men jeg finder det meget relevant
>
> Og vil du sige at du er ligeglad med om bøden er 500 eller 10.000 når
> du kører lidt for hutig ude på motorvejen ?

Den var vist til mig?
Jeg er bestemt ikke ligeglad med, hvor store mine bøder er, men jeg belemrer
bare ikke en nyhedsgruppe med mine dumheder og fejl, og slet ikke om, hvad
oddsene for at slippe ud af situationerne kan være. Men det var et lille
sidespring, for Peter spurgte egentlig bare hvad straffen er, for at køre på
et uautoriseret køretøj, og det kan i min fantasi kun hænge sammen med denne
gruppe ved, at manden har tænkt sig at køre på en pocketbike (som han jo
tilsynelandende selv nævner "frit" fra fantasien) rundt på gaden, sådan som
han har stillet spørgsmålet. Jeg tager muligvis grueligt fejl, og kalder
Peter mig senere en klovn, der skyder helt forbi mål, så tager jeg gerne den
til mig.
Men *hvis* det hele drejer sig om at skulle høre lidt nærmere, for at prøve
grænser og regler af, så tillader jeg mig altså stadig at bruge eksemplet
med lille Ole der pisser i akvariet og spør' bagefter.

Jeg vil ikke være netbetjent, men tillader mig nu alligevel lige at henvise
til www.usenet.dk 's netetikette, der siger, at man bør svare under det
citerede osv. Det er godt at bruge, og gør det hele nemmere at finde rundt
i.

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-08-04 20:00

> [...]
gocart
> eller lignende uautoriseret køretøj på vejen og bliver det konfiskeret.

Nej, det bliver ikke konfiskeret. Det gjorde det i gamle dage, men reglerne
er blevet EU-harmoniseret. Jeg tror dog at bøderne er helt urimeligt store
(har læst noget om et loft på 40.000kr).
Og så er der den lille joker, at hvis ordensmagten stempler det som
uforsvarlig kørsel, fx udfra en vurdering af din bremse- eller manøvre-evne,
så ryger kørekortet.

Rittig

Fra : MrGSX

Dato : 09-08-04 21:37

> Og så er der den lille joker, at hvis ordensmagten stempler det som
> uforsvarlig kørsel, fx udfra en vurdering af din bremse- eller
manøvre-evne,
> så ryger kørekortet.
Det mener jeg ikke er rigtigt, da det ikke er et indregistreret køretøj,
kørekortet ryger heller ikke hvis du kører for stækt (over 100%) på en
knallert.

/MrGSX

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-08-04 10:29

"MrGSX" <gsx@c.dk> skrev i en meddelelse
> manøvre-evne,
> Det mener jeg ikke er rigtigt, da det ikke er et indregistreret køretøj,
> kørekortet ryger heller ikke hvis du kører for stækt (over 100%) på en
> knallert.

Det har sådan set ikke noget med køretøjet at gøre, om man mister
kørekortet, det har kun noget med din "evne" til at køre forsvarligt. Man
kan miste kørekortet på CYKEL, ihvertfald sådan rent teoretisk set
Det handler om om føreren udviser uforsvarlig adfærd i trafikken, og så er
det ligemeget hvilket køretøj han fører i situationen, og det er ligemeget
om det er indregistreret. Og hvor har jeg så det fra? Det var en politimand
der forklarede det i et af de der spørge-jørgen programmer i radioen.

Rittig

Fra : MrGSX

Dato : 10-08-04 12:51

Jeg mener nu stadig kun at man kan miste kørekortet på et registreret
køretøj, da det jo er lige gyldig om man mister sit kørekort til bil, hvis
man kun har en knallert, og aldrig skal have en bil

/MrGSX

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-08-04 19:58

> [...]
> køretøj, da det jo er lige gyldig om man mister sit kørekort til bil, hvis
> man kun har en knallert, og aldrig skal have en bil

Det er dig fuldtud tilladt at mene hvad du vil

(Men husk, når du står i situationen, er det kun betjentens mening der er
noget ved...)

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-08-04 21:42

"Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> writes:
> (Men husk, når du står i situationen, er det kun betjentens mening der er
> noget ved...)

....eller domstolenes! *løber skrigende væk*
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>