Knastkæde...
Fra : Jonas Madsen

Dato : 08-08-04 19:40

Hej NG

Min GS500E fra '90 rasler ved omdrejninger omkring 3500 og opefter og
stopper igen, når jeg f.eks. stopper for rødt lys. Jeg mistænker knastkæden
for mislyden og har derfor følgende spørgsmål:

- Er knastkædestrammeren på en GS500E manuel eller automatisk? I følge
Haynes synes den på billederne at være manuel, men der skrives intet herom.

- Jeg ved, at det er muligt at stramme den selv, men mangler, på trods af
Haynes, nogle hints til hvordan det skal gøres. Kan nogle give disse?

På forhånd tak.
Jonas, Aalborg
GS500E

Fra : Patrick

Dato : 08-08-04 20:06

"Jonas Madsen" <jonas.madsenFJERNDETTE@surfmail.dk> wrote in message
> [...]
>
> - Jeg ved, at det er muligt at stramme den selv, men mangler, på trods af
> Haynes, nogle hints til hvordan det skal gøres. Kan nogle give disse?

hmm min gs500 er til mekaniker for at få skiftet knastkæde/kædestrammer, den
raslede altså kun ved omdrejninger UNDER 2500 hvilket også virker mere
logisk at raslen kommer ved lavere omdrejninger

men få en mekaniker til at kigge på det, de kan vel godt give et bud inden
de begynder at koste kassen

Patrick