Bane "mødom"
Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 08-08-04 13:56

Var igår lørdag på bane med 748`eren for første gang (eller første gang i
det hele taget).
Det var på Padborg Park, jeg fik taget min "mødom".

Bane var "vores" fra 8.00 -16.00, hvor der blev kørt pas af 20 min, et for
begyndere
og et for de øvede, det sidste 20 min var så til fri afbenyttelse. Jeg havde
tilmeldt mig
i begynder klassen, vor der var en masterkører der viste os den korrekte vej
rundt på
banen. Vi var kun 4-5 mand i denne klasse, så vi fik allesammen nogle ture
lige bagved
masterkører.

I de første 3-4 pas synes jeg ikke rigtig at kunne få en gliende rytme
igang, og det lykkes mig
flere gang at komme helt forkert ind i svingene, så der blev ikke kørt ret
stærkt, men over middag
begyndte der at ske ting og sager, efterhånden lykkes det mig at finde en
god rytme og der var ved
at være langt imellem de kiksede sving, også skal jeg da love for at det
begyndte at blive rigtigt sjovt.

Efter at havde kørt 80-90 omgange lykkes det mig enda at få knæskraberne
(kneepads) i asfalten,
samtidigt med at jeg følte at jeg kørte sikkert, altså indenfor mine egne
grænser. Når man ikke før
har haft en et knæ i asfalten, er det sgu en sjov oplevelse at asfalten
begynder at "skubbe" til knæet.

Jeg holdt og med at køre ved 15.30 tiden selvom jeg egentligt godt kunne
havde nået et sidste pas,
men jeg syntes at jeg var mættet og nok også lidt brugt fysisk.

Alt ialt et rigtig en god og nok også lærerig dag, det er bestemt ikke
sidste gang jeg er på bane.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 08-08-04 19:18

"D@n Dethlefsen" <sotaOSTEN@tdcadsl.dk> writes:

> [...]
> kørte sikkert, altså indenfor mine egne grænser. Når man ikke før har
> haft en et knæ i asfalten, er det sgu en sjov oplevelse at asfalten

Hehe, jeg kan ogsaa stadig huske min foerste gang. Det var en halv-
religioes oplevelse

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : Kasper Simonsen

Dato : 09-08-04 13:04

> Det var på Padborg Park, jeg fik taget min "mødom".

Lyder som en sjov dag, det kunne jeg godt tænke mig at prøve engang. Hvad
koster sådan noget?

/Kasper

Fra : Freddy Lang

Dato : 09-08-04 13:49

Kasper Simonsen wrote:

> Lyder som en sjov dag, det kunne jeg godt tænke mig at prøve engang.
> Hvad koster sådan noget?

Arrangementet på Padborg Park i lørdags kostede 1000,- for de otte timer
(8.00 - 16.00). Men det er meget forskelligt, hvad forskellige track day
arrangementer koster rundt omkring. Vi er en lille flok, som indimellem
tager til Peenemünde i det tidligere Østtyskland, der er et arrangement som
koster 89 EUR for en hel weekend, med kørsel fra 9.00 til 18.00 både lørdag
og søndag. Forøvrigt et kanon godt arrangement.

--
Freddy
SV-R

Fra : GRISEN

Dato : 09-08-04 15:00

On Mon, 9 Aug 2004 14:48:57 +0200, "Freddy Lang" <zierra@[FJERNDETTE]mail.dk> wrote:

> [...]
>koster 89 EUR for en hel weekend, med kørsel fra 9.00 til 18.00 både lørdag
>og søndag. Forøvrigt et kanon godt arrangement.

Er det noget du har et link til eller anden form for information?

*
Jan

http://salg.grisen.org
http://dfmc.dk/?id=96

Fra : Moller

Dato : 09-08-04 15:22

GRISEN wrote:

> Er det noget du har et link til eller anden form for information?

   Ja, det lyder interesant, mod de sædvanlige sturup ture :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Freddy Lang

Dato : 09-08-04 20:30

Moller wrote:

> Ja, det lyder interesant, mod de sædvanlige sturup ture :)

Jeps, kig her: http://www.motorradrenntraining.de (husk at kigge i deres
galleri)

Det skal lige siges, at alle arrangementer resten af året allerede er booket
på nuværende tidspunkt, bortset fra det allersidste d. 25-26. september, men
dette er et afslutningsarrangement uden begynderhold og instruktører. Har
man noget kendskab til track days i forvejen, kan man selvfølgelig godt tage
med til den sidste, men ellers vil jeg anbefale at man hopper på fra næste
forår. Det er virkelig et supergodt arrangement. Og der er åbenbart rift om
pladserne.

--
Freddy
SV-R

Fra : GRISEN

Dato : 10-08-04 22:10

On Mon, 9 Aug 2004 21:30:13 +0200, "Freddy Lang" <zierra@[FJERNDETTE]mail.dk> wrote:

>Jeps, kig her: http://www.motorradrenntraining.de

Tak for det.
Jeg er dog lidt sløv i det tyske... cyklen behøver ikke være indregistreret for at
deltage på Peenemünde, vel ???

> (husk at kigge i deres>galleri)

Jeg synes banen ser lidt 'billig' ud...
Græs på banen og lidt tilfældige curber?
http://www.motorradrenntraining.de/gallery/BilderLoudman/abq
http://www.motorradrenntraining.de/gallery/BilderLoudman/abv

Er det bedre end som så?
Kan du sammenligne med Anderstorp eller Knutstorp?

*
Jan

http://salg.grisen.org
http://dfmc.dk/?id=96

Fra : Freddy Lang

Dato : 10-08-04 22:31

GRISEN wrote:

> Tak for det.
> Jeg er dog lidt sløv i det tyske... cyklen behøver ikke være
> indregistreret for at deltage på Peenemünde, vel ???

Nope. Jeg tror faktisk, de fleste cykler som kommer dernede, er banecykler.

> Jeg synes banen ser lidt 'billig' ud...
> Græs på banen og lidt tilfældige curber?
> [...]

Ja, efter min ringe mening. Der er ikke græs inde på selve banen.

> Kan du sammenligne med Anderstorp eller Knutstorp?

Nej, desværre ikke, jeg har ikke været nogen af stederne. Men selvom det er
en gammel beton-flyveplads, er den faktisk overraskende god og plan. Og jeg
vil næsten påstå, at den er mere jævn end Nordschleife på Nürburg.

Og tag endelig ikke fejl... folk kører pænt stærkt dernede. Selv om jeg er
en begynder-kylling, kan jeg nå knap 200 ned ad langsiden på SV'eren, og
kraftigere cykler runder snildt 250. Men jeg vil faktisk sige, at banen skal
opleves. Ligesådan med stemningen dernede, folk er kanon flinke (også selv
om man er verdens største dør til tysk). Kom ned og oplev det.

--
Freddy
SV-R

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 09-08-04 22:34

"Kasper Simonsen" <anyone@anywhere.dk> skrev i en meddelelse

> Lyder som en sjov dag, det kunne jeg godt tænke mig at prøve engang. Hvad
> koster sådan noget?
>
> /Kasper

1350,- for den 10. September på Knutstorp, med Racing4fun i Sverige. Fed
bane! og sikkerheden er i top med flagposter og to ambulancer klar.
Se billeder der fra og bane layout på min hjemmeside under gallerier.

--
Best regards Rune
www.Bandit600RR.dk

---

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 09-08-04 14:08

Skal det være indregistrerede MC'er?

Ikke at jeg har en baneracer uden afgift pt. Men hvis det ser ud til at være
noget som man kan begynde at dyrke herhjemme, mere end en gang om året,
kunne jeg godt finde på at investere....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-08-04 20:01

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget som man kan begynde at dyrke herhjemme, mere end en gang om året,
> kunne jeg godt finde på at investere....

Åhhh, pas på med det! Det kan være svært vanedannende! Se bare hvad der
skete med Peder.

Rittig

Fra : Freddy Lang

Dato : 09-08-04 20:32

Claus Rittig wrote:
> [...]
> meddelelse news:41177700$0$73953$14726298@news.sunsite.dk...

> Åhhh, pas på med det! Det kan være svært vanedannende! Se bare hvad

Jeg kunne ikke være mere enig. Jeg er godt nok også blevet hooked på det.
Det er simpelthen alt for fedt.

--
Freddy
SV-R

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 11-08-04 15:20

"Det kan være svært vanedannende"

Ja, det er den slags jo

Den Crosser jeg har købt er nu også ganske sjov, men kræver en del mere
kondition end man kan forestille sig, men mon ikke det kommer med tiden.....

--
Mvh.
Henrik (Som snart er på vej til at køre Cross....)

Fra : Peder

Dato : 14-08-04 00:43

On Mon, 9 Aug 2004 21:01:17 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> wrote:

> [...]
>være
>
>Åhhh, pas på med det! Det kan være svært vanedannende! Se bare hvad der

Ja jeg må på det kraftigeste advare mod sådan noget banepjat.
Det er vanedannende, dyrt og giver en et helt skørt syn på almindelig
vejkørsel.
Jeg er blevet den største kylling på vej, efter jeg er begyndt på
banen. Der er jo modkørende, grus på vejen, dyr og værst - billister.

Med andre ord - kom afsted - det er sk*desjovt
--
Peder
R6 (http://roadracing.netpartner.dk)

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 09-08-04 20:27

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> Skal det være indregistrerede MC'er?

Bestemt ikke, os med cykler med DK nummerplade var klart i undertal, de
fleste havde en cykel som kun var indkøbt til dette formål, dog skulle alle
cykler være monteret med org. lydpotte.
Ældre årgange af CBR99RR og CBR600F2/3 så ud til at være meget populære som
banecykler.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 11-08-04 15:17

Det var netop bl.a. CBR400/600 jeg ville overveje eller evt. VFR400. Men jeg
har ikke gjort noget ved det endnu, da man hidtil har skullet til Sverige,
Tyskland, Polen m.fl. Og så bliver det ikke til nok. Så lige pt. har jeg
valgt at bruge tiden på lidt cross, som nu også er ganske sjovt Men
noget ganske andet...

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 09-08-04 22:57

> [...]
> cykler være monteret med org. lydpotte.
> Ældre årgange af CBR99RR og CBR600F2/3 så ud til at være meget populære som

Jeps, F2/F3 i ræs-udgave går vel for omkring 25.000Kr, medmindre der
er tale om SS-tunede udgave med eksotisk affjedring mm.

Jeg gav 27.000Kr for min R6, og har så lagt glasfiber kåbe, kåbeglas,
og lidt småtteri oveni selv.

--Kai

Fra : MrGSX

Dato : 09-08-04 14:27

www.youdrive.dk køreskolen har nogle kørekurser som bliver afholdt sammen
med 2 mc betjent. Jeg har ikke selv prøvet det, men det skulle efter sigende
være sjovt, og lærerigt. Jeg tog mit kørekort der.

p.s www.youdrive.dk ligger i Århus

/MrGSX