varme vs sikkerhed
Fra : Kasper Simonsen

Dato : 08-08-04 08:01

Hejsa,

Som nogen af jeg sikkert ved er jeg ret ny i denne mc verden (har haft kort
i lidt over 1 mdr.), så jeg har lige et spørgsmål ver. varme vs sikkerhed.

Nu er sommen jo kommet til danmark, og det er jo dejligt. Men det er godt
nok varmt at køre mc med at det udstyr, jeg køre med støvler, bukser, jakke,
handsker og hjælm. Hvis man bare køre for at køre, kan man jo tage et bad
når man kommer hjem, men hvis man køre fra a til b fordi man skal noget, så
er det jo ikke så fedt.

Hvad køre i i når det er så varmt?

Hvordan er man beskyttet i kondisko og cowboybukser?

Jeg har set en del (4-5 stykker), her i århus, som kun køre i shorts,
t-shirt og solbriller, alstå uden hjælm. Ser meget behageligt ud, men man må
da ikke håbe de vælter.

/Kasper

Fra : dsadas

Dato : 08-08-04 08:22

"Kasper Simonsen" <anyone@anywhere.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Jeg har set en del (4-5 stykker), her i århus, som kun køre i shorts,
> t-shirt og solbriller, alstå uden hjælm. Ser meget behageligt ud, men man

Ja shit det er varmt. Jeg kører i alt mit outfit fra støvler til hjelm. Når
man er på landevejen kan det gå, men i byerne er det som sauna.

Men forestil dig at tage entur på røven i shorts !!!

/tralala

Fra : rbk17

Dato : 08-08-04 10:21

> Ja shit det er varmt. Jeg kører i alt mit outfit fra støvler til hjelm.
> Når man er på landevejen kan det gå, men i byerne er det som sauna.

Jeg må tilslutte mig - fuld batman outfit!

Det med varmen er også lidt en mental sag; hvis man bliver ved
med at sige til sig selv, "øv, hvor er det varmt og øv hvor
jeg lider" så er det s.. uudholdeligt.
Jeg har er lille trick med at ligesom at lade kropstempraturen
stige, eller lade varmen trænge ind i mig -
hmm svært at forklare... men efter lidt tid føles det ikke så
varmt mere.
- nå nok Zen for i dag :-].

- Men det ER nu fedt at køre i T-shirt uden hjelm,
selvom det er DYPT ondsvagt

/rbk17
gxr-750

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 08-08-04 08:34

"Kasper Simonsen" <anyone@anywhere.dk> writes:

> Hvad køre i i når det er så varmt?

Fuldt PowerRanger udstyr, som altid. Man må lære at svede med anstand.

> Hvordan er man beskyttet i kondisko og cowboybukser?

Et par cowboybukser beskytter dig i ca 0,1 sekund. Træk dine knoer en
tur over asfalten, så har du svar nok.

--Kai, som har taget nok røvture til altid bruge fuld beskyttelse. Du
ved nemlig ikke hvornår den næste kommer

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-08-04 00:01

Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> writes:

> Et par cowboybukser beskytter dig i ca 0,1 sekund

I'll second that. I 'de glade knallertdage' skvattede jeg i noget
dieselolie på våd asfalt med 30-40 km/t iført cowboybukser. Hullet i
bukserne var da også kun et par cm², men hudafskrabningen på mit knæ
var 5x5 cm og det var _dybt_ Det tog en h... tid om at gro sammen.

Jeg prøvede også på tør asfalt med 15 km/t, det gav også en pænt træls
hudafskrabning gennem cowboybukserne. Centralfoden på den dumme
scooter var så flink at løfte baghjulet, da der ikke var mere frihøjde

På mc har jeg aldrig lavet nogle on-road styrt med over 2 km/t
....men det kommer nok :-/
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Fra : Brian Larsen

Dato : 09-08-04 13:37

On Sun, 08 Aug 2004 07:34:25 +0000, Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> Et par cowboybukser beskytter dig i ca 0,1 sekund. Træk dine knoer en
> tur over asfalten, så har du svar nok.

Hvad med de her: http://www.dragginjeans.com/index.html ? cowboybukser med
kevlar.

Under deres research side tester de bukserne ved at trække en mand efter
en bil - det ser ihvertfald imponerende ud, men hvor godt det beskytter i
virkeligheden ved jeg selvfølgeligt ikke.

--
Brian Lund Larsen

// '75 Honda CB400F

Fra : Mikkel Kring

Dato : 08-08-04 08:37

> [...]

> Jeg har set en del (4-5 stykker), her i århus, som kun køre i shorts,
> t-shirt og solbriller, alstå uden hjælm. Ser meget behageligt ud, men man

cowboy bukser eller shorts er faktisk lige skidt, kondisko er heller ikke
sagen.
Og den der med jeg skal jo kun lige!!!!! man ved jo ikke hvornår den næste
idiot kører ud foran en.
Dragten på afsted 5 min før og medbring et håndklæde
Mange dragter har mulighed for at ventilere brug det.

Mikkel kring

Fra : Tommy Fer

Dato : 08-08-04 20:51

> cowboy bukser eller shorts er faktisk lige skidt, kondisko er heller ikke
> sagen.

Er du så helt sikker på det er lige skidt... ? Tror nu nok at jeg hellere
ville tage turen med cowboy bukser...

Anyways, jeg bliver ukoncentreret når jeg køre i bytrafik med hele
outfittet.. så jeg har handsker, jakke og hjelm... eller cowboy bukser og
sko...

mvh Tommy Fer

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-08-04 07:24

Tommy Fer wrote:

> [...]
>
> Anyways, jeg bliver ukoncentreret når jeg køre i bytrafik med hele
> outfittet.. så jeg har handsker, jakke og hjelm... eller cowboy

*LOL* Griner folk ikke når du kommer i førstnævnte sæt?

vh
Torben

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 08-08-04 08:57

"Kasper Simonsen" <anyone@anywhere.dk> writes:

> Hvad køre i i når det er så varmt?

Hele uniformen.

Den er dog åndbar, hvilket gør det OK så snart man kører bare 50 km/t.
Langsom kørsel er supervarmt, og kørsel på landevej er rigtig lækkert.

> Hvordan er man beskyttet i kondisko og cowboybukser?

Hvis man springer MC-udstyret over er cowboybukser vel nok ikke det
allerværste man kan have på, da de er rimelig slidstærke sammenlignet
med så meget andet, men kondisko er skidt fordi de ikke dækker
anklerne.

> Jeg har set en del (4-5 stykker), her i århus, som kun køre i shorts,
> t-shirt og solbriller, alstå uden hjælm. Ser meget behageligt ud, men man må
> da ikke håbe de vælter.

Nej, det vil nok ikke se pænt ud.

Hvis man kun selv var ansvarlig for egen sikkerhed, så kunne man jo
køre ekstra forsigtigt når man kørte i shorts og T-shirt, men desværre
er der også masser af andre trafikanter, som spiller en rolle i den
sag, så jeg tager personligt ikke nogen chancer.

Tænk i øvrigt også på hvor ondt det gør at blive ramt af insekter,
hvis du kun har en T-shirt på og kører på landevejen.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Kasper friis hansen

Dato : 08-08-04 09:22

Hejsa,

[...]

Tillykke med kortet, jeg har også kun haft kortet og min MC i lidt over en
måned, og i starten kørte jeg med alt udstyr på.. men har så smidt bukser og
støvlerne i varme perioden.. ved godt det sikkert ikke er skide smart, men
man kan da ikke holde til at det tøj i den varme..

for tiden køre jeg kun med hjelm og jakke og cowboy bukser, og læder
kondisko..

måske ikke smart men meget mere behageligt :)

Kasper friis
ZX6R 636 :)

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 08-08-04 09:35

MC tøj virker
Grunden til at jeg ved det er at jeg har ar alle de steder hvor mit tøj er
forstærket !

Jeg har været nede både med og uden sikkerhedsudstyr, med er så afgjort at
foretrække, der går meget kortere tid før du kan køre igen

--
Keld Rasmussen
Triumph Trident T160

Fra : Olesen

Dato : 08-08-04 09:38

> [...]

> Nu er sommen jo kommet til danmark, og det er jo dejligt. Men det er godt
> nok varmt at køre mc med at det udstyr, jeg køre med støvler, bukser,

Jeg så 2 stk. MC'ere komme kørnde i 31 graders varme igår, og
kom til at tænke på, hvor denne frihed på 2 hjul egentlig blev af ?
Det er jo netop i sommertiden, MC er fedest...eller måske...varmest.

De sad i store støvler, tykke bukser, stor fed jakke, og sågar HANDSKER ?
-og så selvfølgelig hjelmen, som afskærer dem fra omverdenen.

Godt nok er det varmt i en bil, men jeg tror IKKE jeg vil bytte 1 sekundt
med ½ ltr Fanta, musik på anlægget, nedrullede vinduer, gang i blæseren
og åben soltag *S*

-sommer, velkommen....

Fra : Kasperkk

Dato : 08-08-04 09:47

> Godt nok er det varmt i en bil, men jeg tror IKKE jeg vil bytte 1
> sekundt med ½ ltr Fanta, musik på anlægget, nedrullede vinduer, gang
> i blæseren og åben soltag *S*

Det var da heldigt...tror du selv der er nogle herinde der vil bytte med dig
og din lunkne fanta?
Det lyder jo ikke engang som om den ar A/C...tsk...tsk

Motorcykel er bare federe basta... nok om alt dit slidder sladdre om at
bytte BASTA. Ellers er du finito (taget direkte fra p3's kanon børne
program. Jeg brændte bare for at fyre den af...)

Kasperkk
Fzr600

Fra : Olesen

Dato : 08-08-04 10:01

"Kasperkk" <Kasperkk_nielsen@hotmailxxx.com> skrev i en meddelelse

> Det var da heldigt...tror du selv der er nogle herinde der vil bytte med
dig
> og din lunkne fanta?

Der er dug på flasken, når den kommer fra køler til bil,
så det er ren reklamefilm.

> Det lyder jo ikke engang som om den ar A/C...tsk...tsk

Nej. Bilen er fra 86, så det har den ikke,
men 4 friskluftsdyser, kæmpe sidevinduer
som rulles ned og soltag gir' suset..,o)

> Motorcykel er bare federe basta... nok om alt dit slidder sladdre om at
> bytte BASTA. Ellers er du finito (taget direkte fra p3's kanon børne
> program. Jeg brændte bare for at fyre den af...)

Ja, MC er det hotteste - om sommeren..

Fra : Denise

Dato : 08-08-04 10:20

Olesen wrote:
> [...]
>
> Godt nok er det varmt i en bil, men jeg tror IKKE jeg vil bytte 1
> sekundt med ½ ltr Fanta, musik på anlægget, nedrullede vinduer, gang

Hej
For det allerførste,så er det jo ikke Fanta (gys) men Coca Cola man drikker,
enten på dåse eller _glas_ flaske. For det andet ruller man da ikke
vinduerne ned i sådan en varme, skal man absolut køre i sin bil tænder man
da for sin Air Condition.
For det tredie, fordi man har en dejlig bil AC, vælger man da at tage
motorcykelen, hvis man har en sådan. Og man sørger da for rimelig
beskyttelse af sig selv. Jeg synes ikke man koger når man kører, der er jo
først når man holder stille det bliver lidt varmt. Men kunne aldrig finde
på at køre i shorts eller T-shirt. Når man kommer frem til
bestemmelsesstedet skynder man sig bare at hive tøjet af og har jo T-shirt
og shorts indenunder.

--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-08-04 07:27

Olesen wrote:

> Godt nok er det varmt i en bil, men jeg tror IKKE jeg vil bytte 1
> sekundt med ½ ltr Fanta, musik på anlægget, nedrullede vinduer, gang
> i blæseren og åben soltag *S*

Jeg skal nok huske at vinke når jeg kører forbi i en gang 35 graders *Stau!*
engang

vh
Torben

Fra : rugholmhusFJERN@vip.~

Dato : 08-08-04 12:02

On Sun, 8 Aug 2004 09:00:51 +0200, "Kasper Simonsen"
<anyone@anywhere.dk> wrote:

> [...]
>t-shirt og solbriller, alstå uden hjælm. Ser meget behageligt ud, men man må

Som andre har skrevet - fuld udstyr - altid - man tager det af når man
når frem og på inden man kører. Alt andet er usmart i længden.

Det er da muligt at nogen synes at det er smart at køre i t-shirt og
korte bukser, men det går over når nærkontakten til asfalten opnåes og
knoglerne stikker det hvide ud gennem det blodrøde væv der ret hurtigt
og smertefuldt blottes. Tænbk lige på det....

Hans/NTV

Fra : Psypher

Dato : 08-08-04 13:51

<rugholmhusFJERN@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Har lige været ude og køre, fuck det er dejligt, varmen, nåja men hellere
svede et par kilo mere af end få skrællet dem af på asfalten.

Regel nr 1:
ALTID sikkerhedsudstyr.
Regel nr 2:
Læs regel nr 1!

--
Mvh Lars

CBR954RR 02
http://www.dfmc.dk/?id=562

Fra : Olesen

Dato : 08-08-04 16:15

"Psypher" <ask@for.it> skrev i en meddelelse

> Regel nr 1:
> ALTID sikkerhedsudstyr.

Kan den relative lille uheldsstatistik ikke
få folk til at glemme lædertøjet bare nogle
få gange, de dage der er 33 grader i skyggen ?

Jeg tænker sådan uden at lukke sig selv
inde totalt ?

Faren ved at køre bil er måske større end på MC,
og det hænder da, man kører uden selen på.

Fra : Mikael Knop

Dato : 08-08-04 17:14

Hvis man ikke vil bruge sin dragt i sommervarmen, kunne man vel egentligt
iføre sig sådan nogen knæ- og albuebeskyttere som f.eks. skatere og
rulleskøjtefolket bruger? Ved godt det ikke kan gøre det ud for en dragt
(asfalteksem osv.) men det må da alt andet lige beskytte leddene og
ihvertfald være bedre end shorts/cowboybukser og t-shirt.

MVH Mikael
-som iøvrigt selv kører uden MCbukser her i varmen. Ved godt det er farligt,
men har valgt at leve med risikoen...

Fra : Gert Schlæger

Dato : 08-08-04 19:16

Mikael Knop wrote:

> Hvis man ikke vil bruge sin dragt i sommervarmen, kunne man vel egentligt
> iføre sig sådan nogen knæ- og albuebeskyttere som f.eks. skatere og
> rulleskøjtefolket bruger? ........

Der findes faktisk sikkerhedsudstyr til MC-kørsel, som primært består af
beskyttelsesskaller til skuldre, albuer, ryg o.s.v., og dermed formentlig
ikke er specielt varmt.

En "Norsker" (Normand) ved navn Terje Enge, som har hjemmesiden
http://www.roadmc.com/default.asp bruger dette udstyr. Du kan se udstyret
i hans videoer fra køreture forskellige steder i Europa - på nævnte
hjemmeside.

Mch Schlæger

Fra : anders majland

Dato : 09-08-04 07:24

> Der findes faktisk sikkerhedsudstyr til MC-kørsel, som primært består
> af beskyttelsesskaller til skuldre, albuer, ryg o.s.v., og dermed
> formentlig ikke er specielt varmt.

Sidder lige offlien så jeg kan ikke følge linket. Men jeg har på et
tidspunkt skrevet med en i sydeuropa der kører med et sæt dainese
beskyttelse der mest ligner noget der bruges af rulleskøjteløbere. Men
ellers er det vel bare at kigge efter nærmeste cross-udstyrs-pusher.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Lasse L

Dato : 09-08-04 07:48

dem til rulleskøjter ved efter første kontakt med asfalten dreje rundt og
sætte sig i knæhasen istedet for knæskallen...det er murphys lov.

men der findes nogen beskyttelse som ligner skater udstyr, som regel syet
ind i noget net....det er til at bruge UNDER din eksisterende læder hvis
denne ikke har nok beskyttelse...man kan jo sige sig selv at disse skaller
kun bliver holdt på plads af det net de er syet ind i ....og det net er med
mindre det er lavet af kevlar eller lign superfibre, med garanti det første
der ryger ca .1s efter man rammer asfalten.

mht til læder dragt kører jeg med en dainese rygbskytter....og trækker
dragten lidt væk fra ryggen samtidig med at den er ventileret....det betyder
rent faktisk at der kommer lidt luft rundt til bagsiden også...lææækert.

Lasse
Mille & Karin & Neelix & SV650S

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 09-08-04 02:14

"Mikael Knop" <dsl128833@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
>
> MVH Mikael
> -som iøvrigt selv kører uden MCbukser her i varmen. Ved godt det er

Jeg skal have købt mig knæ-, skulder- og albuebeskyttere for her i Thailand
kommer vi jo op over 30 C og til tider over 40 C, så det er for varmt med
lædertøj. Men man bliver nødt til at have cowboybukser på for eller for man
tit svedet skinnebenene af de varme lydpotter fra enten egen motorcykel,
eller fra andre under parkering på snæver plads; det er sket mange gange for
mig så jeg har pletmærker/arm på huden.

Mvh.Gert Thorgersen

Fra : Kim & Berit

Dato : 23-08-04 00:45

> Faren ved at køre bil er måske større end på MC,
> og det hænder da, man kører uden selen på.

Hænder det? Ikke her...

Kim J

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 08-08-04 18:58

"Kasper Simonsen" <anyone@anywhere.dk> writes:

> Hvad køre i i når det er så varmt?

Som de fleste andre her koerer jeg ogsaa i flagermusevingen und alles.

I gaar havde jeg dog lynet jakken halvt ned da vi koerte igennem et
par smaa byer. Sekunder efter jeg lyner den op igen, stikker den
indespaerrede hveps mig lige i maven... Det gjorde nas.
Jeg var lynet helt sammen da vi koerte hjem i dag

Hvis man ikke rigtigt har noget paa under laederdragten (sokker og
shorts undtaget) er det nu ikke saa slemt undtaget i byerne.

Men hvem gider ogsaa koere der?

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 08-08-04 15:56

Når det er så varmt har jeg altid alt mit lædertøj på. Det er varmt (men
ikke ulideligt), men jeg synes det er "koldere" end kunstof, som jeg kørte i
før i tiden. Måske det kunne være løsningen for dig....

Hvis du absolut vil gå på kompromis med sikkerheden, så køb nogle læderjeans
(MC), de holder nok lidt længere en cowboybukser

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Frans jensen

Dato : 08-08-04 19:34

On Sun, 8 Aug 2004 09:00:51 +0200, in dk.fritid.motorcykel you
wrote:

> [...]
>nok varmt at køre mc med at det udstyr, jeg køre med støvler, bukser, jakke,

klogt

når man har set hvordan folk ser ud efter en tur på "røv og
albuer" når de ikke har haft ordentligt MC tøj på, så kan man
altså godt udholde en hel del varme

>Hvad køre i i når det er så varmt?

læder på krop hænder og fødder,

selvom man lige for tiden kan koge æg inden i sådan noget udstyr

>Hvordan er man beskyttet i kondisko og cowboybukser?

så er man ikke beskyttet,

>Jeg har set en del (4-5 stykker), her i århus, som kun køre i shorts,
>t-shirt og solbriller, alstå uden hjælm. Ser meget behageligt ud, men man må
>da ikke håbe de vælter.

man må i den forbindelse huske at billisterne bliver endnu mere
dvaske og uopmærksomme i varmen en de ellers er

--
mvh Frans

husk Thytræf 13.-15. august
http://www.thytraef.dk/

Fra : Anders Christensen

Dato : 08-08-04 19:45

Frans jensen wrote:

> [...]
>

> man må i den forbindelse huske at billisterne bliver endnu mere
> dvaske og uopmærksomme i varmen en de ellers er

Hmm, den må jeg vist hellere lige tage til efterretning..

Skal ud og køre i trafikken for første gang, i morgen (var på
manøvrebane idag - Det var VARMT!)
Mine fødder var ved at smelte ud gennem bunden af støvlerne (sådan
føltes det ihvertfald)
Håber vejret er lidt mindre varmt i morgen aften.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : anders majland

Dato : 09-08-04 07:27

> Skal ud og køre i trafikken for første gang, i morgen (var på
> manøvrebane idag - Det var VARMT!)

Bare rolig - kørsel på vej er ikke så anstrengende/varmt - endikke i
bytrafik.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-08-04 21:44

Thomas Makro <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> writes:

> Hvis bilen (som også er billigere i drift en MCen)

Den tror jeg nu ikke på. Tilfældigvis havde Jyllandsposten en
gennemgang af hvad biler i forskellige prisklasser kostede over 30 år
ved forskellige udskiftningsrater etc. Så vidt jeg husker kostede den
billigeste* omkring 650.000,- over 30 år med 20k km/år. Det ender med
1,08 kr/km, og det kan en mc umiddelbart godt konkurrere med.

Min Fazer har jeg kørende til omkring 90 øre per km, men så laver jeg
også selv service. Biler er sværere at servicere, så sammenlignen er
nok alligevel ikke helt urimelig. Andre herfra kører til væsentligt
mindre per km, jeg tror nok jeg har set tal fra 60 øre/km.

MC'ens store fordele mener jeg er: billig ansvarsforsikring, billig
vægtafgift og den lave afskrivning.

Tilbage står så spørgsmålet om pålideligheden af omtalte artikel

*Løst fra hukommelsen var den billigste en bil til 125kkr der blev
udskiftet hver 6. eller 10. år.

Fra : Thomas Makro

Dato : 16-08-04 22:32

On Sat, 14 Aug 2004 22:43:59 +0200, Jes Vestervang
<jes@dellen.royal.flof.dk> wrote:

>Min Fazer har jeg kørende til omkring 90 øre per km, men så laver jeg
>også selv service.
Husk også at medtage værditab, forsikring, benzin, reservedele
(herunder dæk), at sammenligne kørte km, osv. Så holder de 90 øre vist
ikke længere - desværre.

Husk også at en MC der nærmer sig de 100.000 km falder væsentligt i
værdi. De fleste biler kører snildt 200.000 km uden at folk rynker alt
for meget på næsen.

Jeg holder et præcist regnskab med hver eneste lille dims jeg køber
til både bil og MC, og medtager naturligvis alle relaterede udgifter,
f.eks. abonnement på vejhjælp (som både MC og bil har, ellers ville
det være en unfair sammenligning). I mit tilfælde er MCen noget dyrere
end bilen. Jeg så helst at det ikke var sådan, men tallene taler deres
eget sprog
Det er primært de meget dyre reservedelspriser der gør MCen dyr.
Dertil kommer det nødvendige MC tilbehør: Hjelm, tøj, mv.
Topbokse/Wingracks har været nødvendigt, og er derfor også regnet med.
Det er jo en del af mine udgifter for at have MC
Til sammenligning med bil, behøver bilen intet af den slags, men den
skal til gengæld betale for at komme til periodisk syn.

Vedr. reservedele:
Det er tankevækkende at jeg kan få 4 nye dæk til bilen, til lavere
pris end to dæk til MCen. En uorig. bremseskrive til bilen kostede mig
et par hundrede kroner, til VFRen kostede en uorig. 1200 kr. En
komplet udstødning til MC koster typisk 6-10.000 kr, typisk uden
montering. Til bilen koster en komplet udstødnig, med kat, kr. 3560,
plus montering kr. 175. Det er så billigt, at jeg ikke selv gidder
montere.
Der er selvfølgelig forskel på biler, er man så dum at købe en
Mercedes, får man, ud over verdens dårligste sæder, lov at betale en
del mere for reservedele, end jeg gør.

>Biler er sværere at servicere, så sammenlignen er
>nok alligevel ikke helt urimelig. Andre herfra kører til væsentligt
>mindre per km, jeg tror nok jeg har set tal fra 60 øre/km.
Hmmm der mangler vist benzinudgifter, forsikring, afskrivning, og
andre kedelige udgifter.

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F

Fra : Jacob Larsen

Dato : 17-08-04 12:51

"Thomas Makro" <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> wrote in
message news:4282i092earalgqnoubl32e8sfsma4r3fa@4ax.com
> [...]
> udgifter for at have MC
> Til sammenligning med bil, behøver bilen intet af den
> slags, men den skal til gengæld betale for at komme til

Bilen skal jo også have skørter, spoiler, øjenskygge, hækvinge, alufælge,
neonlys osv. Det løber jo også op, men stadig kan den ikke køre på baghjul.

--
mvh. Jacob Larsen - GS500E og CZ180 men ingen bil.
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : Kenneth S

Dato : 17-08-04 09:18

> Den tror jeg nu ikke på. <snip a lot>

R1'er fra 2002.
versus
Opel Vectra fra 1993

Periode 2 år. MC

MC: Kørte km 38.000

Værdiforingelse
40.000,-

Dæk (sætpris*(km/dækskiftkm)):
2200 * (38000/6000)
13.933,-

Olie (pris*(km/olieskiftkm)):
300 * (38000/6000)
1.900,-

Kaskoforsikring (præmie*år):
8700*2
17.400,-

Benzin benzinpris*(km/kmsnit)
8,5 * (38.000/14)
23.000,-

MC ialt: 96.233 kr (2,5 kr/km)
------------------------------

Bil: Kørte km 60.000 (anslået)

Værdiforingelse
5.000,-

Dæk (sætpris*(km/dækskiftkm)):
1500 * (60000/25000)
3.600,-

Olie (pris*(km/olieskiftkm)):
200 * (60000/10000)
1.200,-

Kaskoforsikring (præmie*år):
4000*2
8.000,-

Benzin benzinpris*(km/kmsnit)
8,5 * (60.000/14)
36.000,-

Bil ialt: 53.800 kr (0,90 kr/km)
--------------------------------

ergo, det er virkelig ufornuftigt at være motorcyklist.

/Kenneth S

PS. Det skal dog siges at R1'eren rent faktisk kørte over 20 km/l
forleden, men det er ganske atypisk, og skyldes kun en (meget) sød
medkørende motorcyklist, med et andet kørselsmønster.

Fra : MKS - 74

Dato : 17-08-04 09:44

On Tue, 17 Aug 2004 08:18:02 +0000 (UTC),
kennethFjernDette@krumling.dk (Kenneth S) wrote:

>ergo, det er virkelig ufornuftigt at være motorcyklist.

Det ved jeg nu ikke rigtigt, jeg har kørt ca. 10.000 km på MC i år
og det har vel ca. indbragt 20.000 kr, tilsvarende har jeg kørt ca
2.000 km i bil og det har kostet ca 6.000.....ergo, jeg burde køre
flere km på MC og undlade at køre bil

--
-Michael
No. 74 in limbo...

Fra : Kenneth S

Dato : 17-08-04 11:33

MKS - 74 wrote:

> [...]
> og det har vel ca. indbragt 20.000 kr, tilsvarende har jeg kørt ca
> 2.000 km i bil og det har kostet ca 6.000.....ergo, jeg burde køre

Ja ja, nu har jeg jo selv i sin tid kørt som MC-kurér, der tjente jeg da
også (små) penge.

..og som en anden herinde på et tidspunkt sagde: "Det er da ikke
ufornuftigt at følge sit hjerte", og det er jo så sandt som det er sagt..

Kenneth S

Fra : MKS - 74

Dato : 17-08-04 12:05

On Tue, 17 Aug 2004 10:33:00 +0000 (UTC),
kennethFjernDette@krumling.dk (Kenneth S) wrote:

>Ja ja, nu har jeg jo selv i sin tid kørt som MC-kurér, der tjente jeg da
>også (små) penge.

Så du må bare finde tilbage til rødderne...MC-kurér lyder nu liiidt
vel kedeligt i længden selvom der vel ikke er noget i vejen for at det
foregår på en R1 eller hvad man nu lige har lyst til..bedre er nu når
man selv kan bestemme ruten fra A til B (eller A til A)

Man kan sikkert opstille mange regnestykker der påviser økonomiske
fordele for henholdsvis MC og bil, men dybest set er det meget
variabelt om det for den enkelte er 2 sammenlignelige størrelser, for
mig er det ikke og har aldrig været, og en økonomisk sammenstilling
giver derfor ikke rigtig mening for mig personligt og måske nok
heller ikke for dig,..... men derfor kan man jo godt gøre det alliwl,
og mit lille projekt i år har nu været meget sjovt.

>.og som en anden herinde på et tidspunkt sagde: "Det er da ikke
>ufornuftigt at følge sit hjerte", og det er jo så sandt som det er sagt..

Nåh ufornuftigt er det vel tit ("objektivt" set), men hvem siger også
at alt lige skal være fornuftigt, og subjektivt....well

--
-Michael
No. 74 in limbo...

Fra : Kenneth S

Dato : 17-08-04 12:41

MKS - 74 wrote:

> [...]
> foregår på en R1 eller hvad man nu lige har lyst til..bedre er nu når
> man selv kan bestemme ruten fra A til B (eller A til A)

Ja, helt sikkert, min MC-kørelyst blev da også effektivt elimineret i den
periode, så det var jo ikke så godt. Det var i øvrigt på FJ1200.

> [...]

> Nåh ufornuftigt er det vel tit ("objektivt" set), men hvem siger også
> at alt lige skal være fornuftigt, og subjektivt....well

Det økonomiske ufornuftige, kan jo sagtens være livskvalitetsmæssigt
fornuftigt. Der er vel heller ikke økonomisk fornuftigt at tage til
Thy-træf f.eks. ..og du har ret i at sådanne fornuftighedsbetragtninger er
i høj grad er influeret af hvilke øjne der ser.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-08-04 18:07

kennethFjernDette@krumling.dk (Kenneth S) writes:

> R1'er fra 2002.
> versus Opel Vectra fra 1993

Hvis nu du sammenlignede Opelen med en GS500 istedet, så ville
resultatet være det modsatte. Desuden: Hvad koster det at gøre bilen
synsklar hvert 2. år? 10-15k?

Hvis du skulle have dæk af samme kvalitet til bilen, som til mc'en
ville det også koste meget mere.

PerP her fra gruppen har sin GS450'er til 75 øre/km:
<http://groups.google.com/groups?selm=3f583eb1%240%24251%24bc7fd3c%40news.sonofon.dk>

....og her er min opgørelse af Fazerens økonomi:
<http://groups.google.com/groups?selm=bjsfkj%24a1n%241%40royal.adsl.dk>
-----------------
Hmm, Fazeren, 10 mdr årligt:
Benzin: 15000km / 18 km/l * 8 kr/l = 6666,-
Kæde: 650,-
Kædeolie: 150,-
Dæk: 2500,-
Vægtafgift: 580,-
Forsikring: 1650,-
Motorolie + filter: 600,-
Bremseklodser: (skud i tågen) 400,-
Bremsevædske: 100,-
Fartbøder: 0,-
Tændrør: 100,-
Ventiljustering: 1500 kr *15Mm/42Mm 536,-
Ialt: 13932,-

Eller 92,88 øre per km, eller omkring 20% dyrere end Pers gumse
Der er naturligvis også en afskrivning, men min er først begyndt efter at
have kørt 20kkm på den, da jeg jo fik Fazeren umanerligt billigt

--------------------------------
På daværende tidspunkt havde der ikke være nogen afskrivning. Jeg gav
70k for den i starten af '01, og nu er jeg sikker på at kunne få
mindst 65k for den. Dvs. en ekstra udgift på 12 øre/km, så den ender
på 1,05 kr/km, hvilket ikke er meget mere end din bil.

Det groteske værditab kombineret med kaskoforsikringen udgør jo også
40% af R1'erens udgifter, og de to ting er jo slet ikke generelle for
motorcykler. Tværtimod er mc'er jo kendt for deres ret så lille
værditab.

Fra : Kenneth S

Dato : 18-08-04 09:06

> Hvis nu du sammenlignede Opelen med en GS500 istedet, så ville
> resultatet være det modsatte. Desuden: Hvad koster det at gøre bilen
> synsklar hvert 2. år? 10-15k?

Ja, selvfølgelig ville en sammenligning mellem en MZ'er og en Boxter, også
vise et andet resultat, jeg belyser blot min konstellation. Det kommer nu
ikke til at koste en bondegård at gøre bilen synsklar, man gør jo alting
selv.

> [...]

> Fartbøder: 0,-
> Tændrør: 100,-
> Ventiljustering: 1500 kr *15Mm/42Mm 536,-

Her misunder jeg især dine (manglende) fartbødeudgifter

> [...]

> 40% af R1'erens udgifter, og de to ting er jo slet ikke generelle for
> motorcykler. Tværtimod er mc'er jo kendt for deres ret så lille

Nej, de store værditab sker stort set kun ved nykøb af dyre cykler.

Jeg betvivler skam ikke dine udregninger, det var blot den lidt skråsikre
"den tror jeg nu ikke på"-udtalelse omkring omkring påstanden at
biludgifterne var mindre en MC-udgifterne.

I det hele taget at sammenligne MC og biludgifter er for mig også at
sammenligne æbler og pærer. Bilen er en nødvendighed, et transportmiddel
til mig og gods, en måde at komme på arbejde. MC'en er en luksus, et
fritidsobjekt, en hobby, et legetøj og en indgang til det sociale MC-liv
man nu en gang lever. ..ergo to forskellige ting.

Kenneth S

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-08-04 18:32

Thomas Makro <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> writes:

> Husk også at medtage værditab, forsikring, benzin, reservedele
> (herunder dæk), at sammenligne kørte km, osv.

Det har jeg skam gjort. Da jeg sidst gjorde det op, havde der ikke
været noget værditab, men som du kan se andetsteds i tråden ender
udgiften på 1,05,- per km efter 40k km.

> Så holder de 90 øre vist ikke længere - desværre.

Dengang gjorde de, siden hen er der kommet en smule afskrivning til,
men ikke noget der vender op og ned på det hele.

> Husk også at en MC der nærmer sig de 100.000 km falder væsentligt i
> værdi.

Det er jeg nu ikke enig i, prøv selv at se om du kan finde en
væsentlig prisforskel på en CBR600F2 med 60k km kontra en med 100 k km
på klokken, hvis de ellers er i samme stand. Forskellen er meget
lille.

> De fleste biler kører snildt 200.000 km uden at folk rynker alt for
> meget på næsen.

Men de kan blive frygteligt dyre at holde kørende; reparetioner på
moderne biler kan være vanvittigt dyre. Desuden kan klargøring til syn
hvert 2. år også let blive en dyr fornøjelse, for biler der er mere
end 5-6 år gamle.

> [...]
> ellers ville det være en unfair sammenligning). I mit tilfælde er
> MCen noget dyrere end bilen. Jeg så helst at det ikke var sådan, men

Som mc-entusiast ofrer man også mere på mc'en frem for bilen. Bilen
får de billigste man kan finde, mens mc'en får nogle gode sportsdæk af
en helt anden kvalitet. Derved er der ikke noget at sige til
forskellen.

Derudover skal man passe på med hvad man
sammenligner. F.eks. sammenligner Kenneth S. sin to år gamle R1'er med
sin 11 år gamle Vectra. Her ville en sammenligning med en lige så
gammel GS500 have været mere relevant.

> Det er primært de meget dyre reservedelspriser der gør MCen dyr.

Tjaeh, normalt køber man ikke mange reservedele. Et sæt skiver holder
100k km (dvs. ~5 øre/km), klodser 25k (3 øre/km), olieskift 6k (3
øre/km), dæk 8k (25 øre/km).

> Dertil kommer det nødvendige MC tilbehør: Hjelm, tøj, mv.
> Topbokse/Wingracks har været nødvendigt, og er derfor også regnet
> med.

Husk på at det holder værdien, så det kan ikke regnes som en ren
udgift.

> Det er jo en del af mine udgifter for at have MC Til
> sammenligning med bil, behøver bilen intet af den slags, men den
> skal til gengæld betale for at komme til periodisk syn.

....og det er en fæl joker der kan være rigtig dyr!

> Vedr. reservedele: Det er tankevækkende at jeg kan få 4 nye dæk til
> bilen, til lavere pris end to dæk til MCen.

Jaja, hvad koster en sæt Michelin Pilot Sport til bilen? Til mc'en
koster de et par tusinde, men det kan vist ikke gøre det på bilen. På
bilen er man jo også mere ligeglad, men det er ikke rimeligt at
klandre mc'en for at man går mere op i at nusse om den.

> En uorig. bremseskrive til bilen kostede mig et par hundrede kroner,
> til VFRen kostede en uorig. 1200 kr.

Ja, den er slem :-/ Til gengæld holder skive mange km. Mine på Fazeren
er halvvejs i deres levetid efter 50k km.

> En komplet udstødning til MC koster typisk 6-10.000 kr, typisk uden
> montering.

....men du kan få en original på ebay for en tusse. Desuden, hvor tit
er det overhovedet nødvendigt at skifte udstødning?

> Til bilen koster en komplet udstødnig, med kat, kr. 3560, plus
> montering kr. 175. Det er så billigt, at jeg ikke selv gidder
> montere.

Udstødninger på biler ruster væk, dem slipper man ikke for at
skifte. Sådan er det slet ikke i samme graf på mc'er.

> Der er selvfølgelig forskel på biler, er man så dum at købe en
> Mercedes, får man, ud over verdens dårligste sæder, lov at betale en
> del mere for reservedele, end jeg gør.

Jeg er ikke lige inde i bilers reservedelspriser, men havde da ellers
et indtryk af at de 'lokale' mærker reservedele var billigere.

> Hmmm der mangler vist benzinudgifter, forsikring, afskrivning, og
> andre kedelige udgifter.

Næh, men se evt. linket til Per P's opgørelse jeg sendte andetsteds i
tråden.

Fra : Ninja Rider

Dato : 08-08-04 19:46

Hejsa

Jeg tør ikke at tage chancen at køre uden min komplette udrustning.
dvs. 2delt sort læder dragt, Hjælm, Hjælmhue og halsrør, Rygskjold, og
støvler.

Det er Fandens varmt, men sådan er det bare. Jeg sukker dybt når jeg ser
folk på deres GSX-R1000, ZX-10R og R1 mf. uden beskyttelse. Nogen gange
har de dog hjælm på. Men deres fodtøj er somregl klip-klapere..... Suk.....

Tænk på at sommeren somregl kun vare et par uger hvor man ikke kan holde
det ud....

Mvh Emil
Jeg ved godt hvad der står i min signatur, men alligevel...... Der er
måske så meget andet jeg gør som også er dumt...
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......

Fra : Rasmus Hauch

Dato : 10-08-04 19:17

> [...]
> ser folk på deres GSX-R1000, ZX-10R og R1 mf. uden beskyttelse. Nogen
> gange har de dog hjælm på. Men deres fodtøj er somregl

Så er jeg en af dem du sukker over...(-:
Hvis det er 30 grader og jeg skal på stranden eller et andet sted som ikke
nødvendigvis indebærer kørsel med knæene i asfalten,så kører jeg gerne i
shorts og t-shirts.
Jeg kører altid med hjelm og sko,men det er mere af praktiske grunde end
sikkerhedsmæssige.
Jeg har kørt mc i 13 år nu,uden nævneværdige uheld(7,9,13 bank bank) og har
efterhånden luret de fleste af bilisternes underlige manøvrer for at få os
ned og bide i støvet.
Derfor mener jeg ikke at en køretur til stranden eller lignende er farligere
end at gå til bageren søndag morgen.
Man kan jo altid få et klaver i hovedet.....
Dermed ikke ment at jeg ikke kan køre galt alligevel.
Jeg har bare afvejet plusser og minusser og mener at fornøjelsen ved at køre
og nyde det overstiger sandsynligheden for at det lige er præcis på den tur
det går galt.
Hvis jeg skal køre en længere tur eller ud og lege foregår det altid i fuld
kampuniform,men der kører jeg så sandelig også efter nogle andre regler og
grænser..((-:
Min morale må vel så være, at jeg synes det er op til den enkelte.
Jeg griner ikke af folk i fuld læderdress på stranden,men jeg rynker heller
ikke på næsen af dem som kommer i shorts og bar mave.
Friheden på 2 hjul længe leve....
Mvh
Rasmus ZX9R-C(som P.T. sidder på grønland med et brækket ben,så jeg kører
absolut ingen steder lige nu..)

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 11-08-04 09:53

"Rasmus Hauch" <dit.ras@greennet.gl> writes:

> Rasmus ZX9R-C(som P.T. sidder på grønland med et brækket ben,så jeg kører
> absolut ingen steder lige nu..)

Traels - og saa paa Groenland af alle steder Var snescooteren for vild?

Fra : Rasmus Hauch

Dato : 11-08-04 19:02

> Traels - og saa paa Groenland af alle steder Var snescooteren for
> vild?

Næh nej..(-:
Jeg burde snart have lært at jeg skal holde mig til noget med motor.
Mine efterhånden utallige tilfælde af brækkede knogler er næsten alle sket
med noget umotoriseret.
Mine kære venner syntes at jeg skulle se Nuuk lidt fra oven,på min
polterabend,så jeg blev sendt op i en tandemparaglider.
Det var ikke noget hit....)-:
Han fløj meget godt,men kunne ikke finde ud af at lande.
Så det var jo godt for ham at jeg hang nederst og kunne tage skraldet,da vi
landede midt i nogle klipper.
Så jeg blev gift,på krykker.
Mvh
Rasmus ZX9R-C

Fra : Tommy Fer

Dato : 08-08-04 21:00

Kasper Simonsen wrote:
> [...]
>
> Jeg har set en del (4-5 stykker), her i århus, som kun køre i shorts,
> t-shirt og solbriller, alstå uden hjælm. Ser meget behageligt ud, men

Efter at havde læst alle disse indlæg igennem er jeg sikker på at der er
andre i denne gruppe end folk der dresser helt op fra top til tå hver eneste
gang de overvejer at trykke på start knappen.

Som jeg har skrevet længere oppe køre jeg kun i cowboy bukser, og så mine
kondismarte sikkerhedssko.....

Min personlige holdning er at det ikke hjælper med at alt sikkerheds
udstyret hvis jeg køre galt pga af min egen dårlige koncentration pga
varmen. Dette kan evt. også skyldes min narturlige isolation

Så hellere komme frem uden at ramme jorden med sikkerheds udstyr.

Tidligere i tråden blev der nævnt at cowboy stof blev slidt igennem med det
samme.. er der nogen der har prøvet at styrte med cowboy bukser?

Læs ikke dette her som om jeg syntes det er klogt at køre uden
sikkerhedsudstyr eller lign. Jeg skriver dette fordi jeg syntes at denne
gruppe altid er uendelig hellig!

Mvh Tommy Fer
Honda VFR400R
Polyteknisk MC Forening
4 Wheels moves your body, 2 wheels move your soul!

Fra : anders majland

Dato : 09-08-04 07:31

> Efter at havde læst alle disse indlæg igennem er jeg sikker på at der
> er andre i denne gruppe end folk der dresser helt op fra top til tå
> hver eneste gang de overvejer at trykke på start knappen.

Også her

> Som jeg har skrevet længere oppe køre jeg kun i cowboy bukser, og så
> mine kondismarte sikkerhedssko.....

Mine bukser er til rep. så pt kører jeg uden (altså ikke med røven bar)

> Læs ikke dette her som om jeg syntes det er klogt at køre uden
> sikkerhedsudstyr eller lign. Jeg skriver dette fordi jeg syntes at
> denne gruppe altid er uendelig hellig!

Til tider ja ... Min prioriterede rækkefølge af sikkehedsudstyr starter
med hjelm og handsker - først længere nede kommer jakke, rygbeskytter,
støvler osv.

Oftest kører jeg dog med das ganze molevitten, men jeg kan da ikke sige
mig fri for at trille en km ned af grusvejen iført træsko og solbriller
og med knægten siddende på tanken. Men så er det også i tomgang i 1. og
2. gear ....

Fra : Anders Thorup

Dato : 09-08-04 09:06

Tommy Fer wrote:
> Tidligere i tråden blev der nævnt at cowboy stof blev slidt igennem
> med det samme.. er der nogen der har prøvet at styrte med cowboy
> bukser?

Jeg har prøvet at falde mens jeg løb i mine cowboybukser, og det var da nok
til at slide hul på begge knæ, og jeg løber ikke specielt stærkt(mit
kondital er 10 eller noget i den retning)

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Honda VFR750F 1986 Perlemorshvid
Http://www.dfmc.dk/Anders_Thorup

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 08-08-04 21:39

Fra : Thomas Makro

Dato : 14-08-04 21:10

On Sun, 8 Aug 2004 22:38:47 +0200, "Lars T. Thomsen"
<ltth00@acoustics.auc.dk> wrote:

>Man kunne jo også slække lidt på kravet om 100% sikkerhed, på bekostning
>af en god oplevelse!
Helt enig. Jeg forsøger også så vidt muligt at være iklædt så meget
"panser" som muligt, men jo varmere det bliver, jo mere af panseret
bliver efterladt hjemme. Det betyder ikke at jeg tror jeg er usårlig -
jo mindre MC tøj jeg har på, jo mere kedeligt kører jeg.
Dette er min tankegang/handlemåde herhjemme i DK!

Jeg er lige vendt hjem til DK fra ferie i Grækenland. Her så jeg både
grækere og turister køre rundt på to-hjulere iført sandaler, shorts,
t-shirt og solbriller. Ingen hjelm. Og jeg kan godt forstå dem. Med 32
grader i skyggen, og en del mere i solen, ville jeg gøre præcis det
samme, hvis jeg skulle leje MC/knallert. Det er ikke særlig sikkert,
det er indlysende for enhver. Men hvor er fornøjelsen ved at køre MC
hvis man sveder så meget, at man er ved at eksplodere? Og som andre er
inde på, er det ikke ligefrem godt for opmærksomheden.

Når det er rigtig varmt synes jeg at det er rarere at køre bil med
aircon, end at køre MC i fuldt dress. Hvis bilen (som også er
billigere i drift en MCen) bliver det foretrukne transportmiddel, hvad
skal man så egentlig med MCen?

Summa sumarum, det er kun glæden ved MC der gør at jeg ikke kører
madkasse. Ødelægges denne glæde, f.eks. af meget varm påklædning, er
der ingen grund til at køre MC.

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F

Fra : Kenneth S

Dato : 08-08-04 22:49

> [...]

> Jeg har set en del (4-5 stykker), her i århus, som kun køre i shorts,
> t-shirt og solbriller, alstå uden hjælm. Ser meget behageligt ud, men man

Ok, jeg er en af de formastelige der en gang i mellem kører T-shirt og
cowboybukser.

Der er en vis risiko ved alting, og tit og ofte (hvis ikke altid) bliver
denne risiko opvejes mod de benefits man opnår ved at tage denne risiko
eller disse risici.

Hvis jeg nu skal købe ind i den lokale brugs (5-6 km herfra, jeg bor ved
Lars Tyndskid), og solen bager, og jeg bare ved at se på Opel'en, kan
fornemme en indetemperatur på 300 grader, så tager jeg sq en rygsæk på og
hopper på dyret. Hvis bare jeg kører knallert-hastighed kan jeg ikke se jeg
er værre stillet en hvis jeg kørte på min cykel, eller en knallert. ..og
sjovt nok på disse køretøjer er der jo ingen der råber op hvis man kører
t-shirt.

...men ok, det skal siges at fordrer turen mere end knallerthastighed, så
ryger læderet på, inkl. rygbeskytter, også i disse varme (herlige) dage
kører jeg da i fuld læder.

Kenneth S
(..der HAR prøvet at vælte uden læder)

Fra : Dan

Dato : 09-08-04 20:38

> Hvad køre i i når det er så varmt?

Jeg kører i det som jeg finder behageligt..Dog altid hjelm..
Men kører også på en helt anden måde når tøjet ligger derhjemme..Der bliver
mere hyggekørsel over det, og svingene bliver taget ganske stille og
roligt..
Dan
"CB500Rooaar"

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-08-04 21:34

Kasper Simonsen skrev:

> Hvad køre i i når det er så varmt?

Shorts og t-shirt.

Ja jeg er bindegal og syg i hovedet... men det er for varmt til det store
outfit og smiler altså lidt af dem som kommer gående i deres sorte og
ligner tomater i hovedet..

Men de griner jo så nok også af mig hvis jeg vælter.

Men igen jeg er bindegal.

> Hvordan er man beskyttet i kondisko og cowboybukser?

Ikke godt.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : anders majland

Dato : 10-08-04 17:56

> Ja jeg er bindegal og syg i hovedet... men det er for varmt til det
> store outfit og smiler altså lidt af dem som kommer gående i deres
> sorte og ligner tomater i hovedet..

Det er derfor "man" altid kører med sidstasker og topboks, så man kan
skynde sig at kravle ud af tøjet når man parkerer mc'en

> Men igen jeg er bindegal.

Are'nt we all ?

(Min tenere egner sig ikke til at køre med bare tæer - eller også har
jeg bare ikke hård hud nok på fødderne :- )

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-08-04 20:04

anders majland skrev:

> Det er derfor "man" altid kører med sidstasker og topboks, så man kan
> skynde sig at kravle ud af tøjet når man parkerer mc'en

> Are'nt we all ?

Mange er ikke (efter deres egne udsagn).

Hentyder ikke specielt til nogen

Fra : rugholmhusFJERN@vip.~

Dato : 11-08-04 09:25

On Tue, 10 Aug 2004 21:03:57 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.tuxx.dk> wrote:

>Mange er ikke (efter deres egne udsagn).
>
>Hentyder ikke specielt til nogen
Hvis man skal være gal for at køre MC (og det tror egentlig nok der er
noget om ) så hellere være gal end normal. Med eller uden ninjaturtle-
udstyr.

hVh
Hans/NTV

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-08-04 18:35

rugholmhusFJERN skrev:

> Hvis man skal være gal for at køre MC (og det tror egentlig nok der er
> noget om ) så hellere være gal end normal. Med eller uden ninjaturtle-
> udstyr.

Hehe