gpz 900r
Fra : karsten

Dato : 08-08-04 06:55

hej gruppe
jeg har for nylig købt en gpz til min kone. der står på den tyske reg attest
74 kw =101 hp.
min egen har 115 hp.så konenes virker noget sløv er det fordi den er droslet
fra tysk side eller er der bare sådan en forskel.
konens er fra 1988.min er fra 86 men med motor fra 91.
er der nogen der ved noget.f.eks. armand.
m.v.h. karsten

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 08-08-04 09:31

> [...]
droslet
> fra tysk side eller er der bare sådan en forskel.

Jeg mener at jeg flere gange har læst at det i Tyskland bliver møgdyrt at
forsikre mc'er, hvis de har over 100 hk. Så mange cykler i (og fra) Tyskland
er droslet til 100 eller lige under.... Tror jeg i hvert fald nok

--
/Sjang

Honda CB 500 - Årg. 2000
http://www.dfmc.dk/?id=438

Fra : karsten

Dato : 08-08-04 09:45

er der nogen der har en ide om hvordan den kan være droslet?
m.v.h. karsten

Fra : MKS - 74

Dato : 08-08-04 09:59

On Sun, 8 Aug 2004 10:44:38 +0200, "karsten" <karsten.niel@privat.dk>
wrote:

>er der nogen der har en ide om hvordan den kan være droslet?

Står der ikke noget i Fahrzeugbriefet ?? Det gør der nemlig som regel
når de er droslet, tit en masse forkortelser som måske ikke giver så
meget mening for mange, men tjek det lige, så kan vi måske dechifrere
det for dig, mulighederne for drosling er legio, og ikke altid det
samme for samme model - det varierer lige fra det meget nemme at
fjerne = skiver i indsugningen (Ansaugstutzen) eller begrænsning af
gassen med vinkeljern til det mere komplicerede og dyre, f.eks
tænding, knastaksel, udstødning og komplette karbs mv.

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på:

Fra : Rasmus Hauch

Dato : 08-08-04 17:16

karsten wrote:
> er der nogen der har en ide om hvordan den kan være droslet?
> m.v.h. karsten

Hejsa.
Jeg har selv haft en i 3 gode år,men har desværre aldrig stødt på noget ang.
drosling.
Men når nu du er så heldig at have en ikke-droslet version også så ville jeg
nok prøve at stille dem op ved siden af hinanden og så sammenligne
karburator instillinger,tændingsmærker o.s.v.
Evt pille karburatorerne og ventildæksel af og kigge efter evt forskelle.
Så får du jo samtidigt set at alting ser pænt ud.
Held og lykke med at finde hypperne.
De skal nok gemme sig der, et eller andet sted..(-:
Mvh
Rasmus ZX9R-C

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-04 18:21

"Rasmus Hauch" <dit.ras@greennet.gl> skrev i en meddelelse

> Evt pille karburatorerne og ventildæksel af og kigge efter evt forskelle.
> Så får du jo samtidigt set at alting ser pænt ud.
> Mvh
> Rasmus ZX9R-C

Hvis du går i gang med at pille karburatorerne af, så husk at have en HEL
dag fri til det, det er jo ikke ligefrem det nemmeste på netop en GPZ900

/Henrik, ZX10

Fra : Rasmus Hauch

Dato : 08-08-04 18:41

> Hvis du går i gang med at pille karburatorerne af, så husk at have en
> HEL dag fri til det, det er jo ikke ligefrem det nemmeste på netop en
> GPZ900

De er nu nemme nok at få af.
Problemet kommer når man skal have indsugningsgummierne på igen..(-:
Men efter at have øvet mig en del gange,var jeg nede på at kunne tage dem af
og sætte dem på igen på under en time.
Hvis gummierne er alt for stive hjælper det at ligge dem i varmt vand inden
montering.
Mvh
Rasmus ZX9R-C

Fra : Armand

Dato : 09-08-04 00:14

> [...]
> forsikre mc'er, hvis de har over 100 hk. Så mange cykler i (og fra)
> Tyskland er droslet til 100 eller lige under.... Tror jeg i hvert fald nok

Som jeg opfatter det ud fra forekommende tests af 900'eren i MOTORRAD yder
de tyske originalt derved at de akkurat redder sig ind under tolerencen for
de nominelle 100hk :-/

Men ellers har Michael ret i at det bør fremstå af de tyske papirer
hvorledes en given drosling er foretaget!

Noget andet er: Hvilken udstødning er der på?
Henrik Lynnerup kastede et billigt Marving på for at kunne komme på (hjem
fra?) ferie og fik aldrig GPZ'en op over 100HK med dén på, og det trods dyrt
beralte rulninger/inddysninger

Slutteligt:
Det er ikke værd at begynde at skrue dybt efter en drosling, før du sort på
hvidt (á en rulning) har kunnet konstantere at fruens model vitterligt er
lavere ydende - Det kan jo være at den trækker så meget mere jævnt at du
fejl-opfatter den som sløvere :-/

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-04 21:10

> [...]
> Henrik Lynnerup kastede et billigt Marving på for at kunne komme på (hjem
> fra?) ferie og fik aldrig GPZ'en op over 100HK med dén på, og det trods

2 forskellige først en 4-2-1 der kom den op på 86HK på hjulet og så en
4-1 med den på nåede jeg 96HK på hjulet og det er vel ok for en 15år gammel
maskine med 115HK i motoren?

/Henrik - mener stadigvæk at en GPZ900r er den (en af de) flotteste
MC'er - ZX10