/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
hvor finder jeg stempler?
Fra : Peter


Dato : 07-08-04 23:15

Jeg leder efter større stempler til min GSX550. Da man ikke kan finde noget decideret big bore kit til den model, forhørte jeg mig hos Wiseco, men jeg skulle aftage 24 stk for at få lavet nogle
Så jeg leder efter stempler fra en anden maskine der evt. kunne passe. Hvem ved sådan noget?
Størrelsen på stemplet er Ø60mm, krydspind Ø16mm, længde fra top af krydspind til stempeltop er nøjagtig 17mm.
Jeg leder efter nogle stempler der har en diameter på 63-67 mm.
Als cylinder kunne ikke hjælpe, håber en af jer har en idé.
Takker på forhånd,
Peter

 
 
Preben og Anette (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Preben og Anette


Dato : 07-08-04 23:46

Ring til ribe cylinderservice de kan muligvis hjælpe dig

--
Venlig hilsen

Preben Christensen



Peter (08-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 08-08-04 15:59


"Preben og Anette" <prebenc1@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:h_cRc.4407$JW2.122@news.get2net.dk...
> Ring til ribe cylinderservice de kan muligvis hjælpe dig

Tak for svar. Sjovt nok fandt jeg lige et sæt New Old stock wiseco 63mm stempler på ebay for 85$+ 22.50 i forsendelse+ hvad toldskat nu vil have. det kan nok ikke gøres meget billigere. Så har jeg da 630ccm
>
> --
> Venlig hilsen
>
> Preben Christensen
>
>

Armand (14-08-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-08-04 00:11


Peter <suzi550@INVALIDhotmail.com> skrev i en
news:y8rRc.3828$cl4.3581@news.get2net.dk...

-------Sjovt nok fandt jeg lige et sæt New Old stock wiseco 63mm stempler på
ebay for 85$+ 22.50 i forsendelse+ hvad toldskat nu vil have. det kan nok
ikke gøres meget billigere. Så har jeg da 630ccm

Bare lige for at det ikke skal være usagt:
Den billigste tuning er at sælge og købe en større :-|

Det er de færreste tuninger der ikke kræver uforudsete merudgifter, og hér
er det ikke kun motor-nedbrud jeg tænker på, men også trimning af motoren
p.g.a. dårligere fungerende motor o.lign.!

De penge man lægger i tuning idag kommer aldrig hjem ved et senere salg som
mer-værdi, snarere tværtom (hvilken af to næsten identiske motorcykler til
samme pris, men hvor den ene er voldtunet, ville du selv vælge at sætte dine
surt lånte penge i? - Ja, ikke også!!)

Den merpris en større motorcykel kan synes at have i forhold til
tunings-muligheden idag, holder den bedre over de (typisk) næste tre års tid
inden dit næste "upgrade" - Sagt på en anden måde: Vælger man at tune nu,
har man endnu tre års tid hvor den nuværende motorcykel fortsat falder
(oveni tuningens egen indvirkning på værdi-nedskrivningen), hvor den større
model man istedet kan vælge at købe oftest vil være (samme 3 års tid?) nyere
end den hidtidige, hvorved at nedskrivningen på dén begrænses p.g.a.
tilsvarende lavere alder senerehen!

Ved køb af en større og lidt nyere motorcykel er gevinsten ikke alene
mer-effekt, men ofte også at der er sket en udvikling imellem de to
motorcyklers fremstillingsår (á bremser, dæk-dimensionering og
køreegenskaber generelt), som man ikke vinder ved at effekttune sin egen
motorcykel :-|

Think about it!

--
Armand.





Peter (14-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 14-08-04 09:14

Peter <suzi550@INVALIDhotmail.com <mailto:suzi550@INVALIDhotmail.com>> skrev i en
<news:y8rRc.3828$cl4.3581@news.get2net.dk>...

-------Sjovt nok fandt jeg lige et sæt New Old stock wiseco 63mm stempler på
ebay for 85$+ 22.50 i forsendelse+ hvad toldskat nu vil have. det kan nok
ikke gøres meget billigere. Så har jeg da 630ccm

Bare lige for at det ikke skal være usagt:
Den billigste tuning er at sælge og købe en større :-|
--------------------------------------------------------
Det er korrekt, men når jeg nu ikke har råd til at købe større, og har en cylinder der skal bores, kan jeg vel ligeså godt bore den 3mm op frem for 0.5mm?
----------------------------------------------------------
Det er de færreste tuninger der ikke kræver uforudsete merudgifter, og hér
er det ikke kun motor-nedbrud jeg tænker på, men også trimning af motoren
p.g.a. dårligere fungerende motor o.lign.!
-----------------------------------------------------------
Jeg er klar over det. Men den slags er ikke et problem, da min kammerat som er
MC mekaniker har adgang til det der kræves for en trimning. Og jeg er selv værktøjsmager/maskinarbejder, så hvad der kræves af bearbejdninger står jeg
selv for.
-----------------------------------------------------------
De penge man lægger i tuning idag kommer aldrig hjem ved et senere salg som
mer-værdi, snarere tværtom (hvilken af to næsten identiske motorcykler til
samme pris, men hvor den ene er voldtunet, ville du selv vælge at sætte dine
surt lånte penge i? - Ja, ikke også!!)
-----------------------------------------------------------
Jeg snakker ikke om en voldtuning, hvis det var det jeg ønskede, havde jeg købt en anden maskine. Jeg har muligheden for at lave det, derfor gør jeg det. Jeg påtænker jo ikke at få slebet knaster, større karburatorer og den slags. De penge jeg giver for de 4 stempler, er billigere end hvad jeg skulle give for et komplet sæt ringe til de originale Suzuki stempler.
-----------------------------------------------------------
Den merpris en større motorcykel kan synes at have i forhold til
tunings-muligheden idag, holder den bedre over de (typisk) næste tre års tid
inden dit næste "upgrade" - Sagt på en anden måde: Vælger man at tune nu,
har man endnu tre års tid hvor den nuværende motorcykel fortsat falder
(oveni tuningens egen indvirkning på værdi-nedskrivningen), hvor den større
model man istedet kan vælge at købe oftest vil være (samme 3 års tid?) nyere
end den hidtidige, hvorved at nedskrivningen på dén begrænses p.g.a.
tilsvarende lavere alder senerehen!
--------------------------------------------------------------
Som jeg har skrevet, er det ikke for at voldtune. Cylinderen skal bores, jeg har udmålt den med spærmål, og når jeg kan få 3mm større fremfor 0.5mm vil jeg hellere det. Desuden var det billigere med Wiseco stemplerne.
--------------------------------------------------------------
Ved køb af en større og lidt nyere motorcykel er gevinsten ikke alene
mer-effekt, men ofte også at der er sket en udvikling imellem de to
motorcyklers fremstillingsår (á bremser, dæk-dimensionering og
køreegenskaber generelt), som man ikke vinder ved at effekttune sin egen
motorcykel :-|
--------------------------------------------------------------
Think about it!
--------------------------------------------------------------
Yes, men du har misforstået mine intentioner. Hvis jeg ønsker yderligere effekt, kan jeg vel bare sætte en større motor på eller købe en anden maskine, men det er ikke det der lige nu er hovedformålet. Jeg giver dig dog ret i dine betragtninger.
Peter
--------------------------------------------------------------
"

Armand (15-08-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-08-04 01:06


Peter <suzi550@INVALIDhotmail.com> skrev i en
news:ZMjTc.33$Tn7.5@news.get2net.dk...
Peter <suzi550@INVALIDhotmail.com <mailto:suzi550@INVALIDhotmail.com>> skrev
i en
<news:y8rRc.3828$cl4.3581@news.get2net.dk>...

> > > -------Sjovt nok fandt jeg lige et sæt New Old stock wiseco 63mm
> > > stempler på ebay for 85$+ 22.50 i forsendelse+ hvad toldskat nu vil
> > > have. det kan nok ikke gøres meget billigere. Så har jeg da 630ccm

> > Bare lige for at det ikke skal være usagt:
> > Den billigste tuning er at sælge og købe en større :-|
> > [.........................] Think about it!

> Yes, men du har misforstået mine intentioner. Hvis jeg ønsker yderligere
> effekt, kan jeg vel bare sætte en større motor på eller købe en anden
> maskine, men det er ikke det der lige nu er hovedformålet.
> Jeg giver dig dog ret i dine betragtninger.

Og mit formål stod at læse alene i den første linie i mit indlæg (ses stadig
hér ovenfor!)!

Forøvrigt:
Du har ikke sat et flueben på fornødne sted for at lave indrykning af
tidligere indlægs citeringer, ligesom din linielængde ser ud til at være
uendelig, hvor normen (s.v.j.h.) er 72 tegn!
Gider du ikke lige kigge på dét?

--
Armand.






Peter (15-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 15-08-04 10:11


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse news:cfma2e$2hfj$9@news.cybercity.dk...

> Forøvrigt:
> Du har ikke sat et flueben på fornødne sted for at lave indrykning af
> tidligere indlægs citeringer, ligesom din linielængde ser ud til at være
> uendelig, hvor normen (s.v.j.h.) er 72 tegn!
> Gider du ikke lige kigge på dét?

Jeg ved ikke hvad der skal til, eller hvordan man ændrer det. Jeg vil
forsøge at få en til at kigge på det.
Peter
>
> --
> Armand.
>
>
>
>
>

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408889
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste