Mislyde fra GS 500
Fra : Kristian Andreasen

Dato : 07-08-04 16:10

Min GS 500 er begyndt at sige en tikkende lyd med en frekvens omkring en
gang i sekundet når den holder i tomgang.
Det er værst hvis den er kørt hårdt.
Nogen der har en ide om hvad det kan være.

Det er blevet foreslået at det kan være en kæde inde i motoren der slår. Men
jeg ville lige høre om der var nogen herinde der har prøvet det og ved hvad
det er inden jeg begynder at skille den ad.

Venlig Hilsen
Kristian Andreasen

Fra : Hekto

Dato : 07-08-04 21:58

In article <4114f0bc$0$264$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
migkristianandre84@hotmail.com says...
> [...]
> jeg ville lige høre om der var nogen herinde der har prøvet det og ved hvad
> det er inden jeg begynder at skille den ad.

Det er sansynligvis den ene knast der 'slår' sidelæns. Det var en
'almindelig' mislyd på GS400/450.
På GS500 blev der lavet en ændring, så man kan shimme frigangen
sideværts, op.

Det kan kontrolleres med et alm. søgerblad; men du må lige konferere det
korrekte mål med en Haynes. Ellers er det ganske uskadeligt, som sådan.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Jan Meyer

Dato : 07-08-04 22:03

"Kristian Andreasen" <migkristianandre84@hotmail.com(fjern "mig")> wrote in
message news:4114f0bc$0$264$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Min GS 500 er begyndt at sige en tikkende lyd med en frekvens omkring en
> gang i sekundet når den holder i tomgang.
> Det er værst hvis den er kørt hårdt.
> Nogen der har en ide om hvad det kan være.

Prøv lige at få en mcmekaniker til at lægge et øre til din cykel , det kan
være sideslør v/knastakslerne...et ikke ukendt fænomen hos GS450/500E

Jan

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 08-08-04 09:47

> Min GS 500 er begyndt at sige en tikkende lyd med en frekvens omkring
> en gang i sekundet når den holder i tomgang.

Hej Kristian

Hvornår har du sidst stillet ventiler på den (i km)? Er knastkæden helt
stram?

--
Mojn Jens Bager Jensen
MZ ETZ 251 '89, 39Kkm, Givi, synet, 6000kr BILLIGT!

Fra : Patrick

Dato : 08-08-04 20:01

> [...]
hvad
> det er inden jeg begynder at skille den ad.

det lyder højst sandsynligt som knastkæden der er ved at være slidt, det kan
selvfølelig også være at kædestrammeren som er blevet slap

jeg har præcis samme problem med min gs500, den tikker også ved tomgang

den er til mekaniker nu på snart 3 uge GRR!!(de har problemer med at få
kædestrammeren hjem)

Patrick

Fra : Kristian Andreasen

Dato : 08-08-04 22:05

"Kristian Andreasen" <migkristianandre84@hotmail.com(fjern "mig")> skrev i
en meddelelse news:4114f0bc$0$264$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
hvad
> det er inden jeg begynder at skille den ad.

Mange tak for hjælpen. Nu må jeg så til at få set på det.

Kristian Andreasen

Fra : Kantana MC

Dato : 10-08-04 07:42

> [...]
> Min GS 500 er begyndt at sige en tikkende lyd med en frekvens omkring en
> gang i sekundet når den holder i tomgang.

Hvis det er knastkæden, som andre foreslår, så kan man godt stramme fjederen
lidt op selv. Pil knastkædestrammeren af, løft "låget af den" og FORSIGTIGT
stramme den spiralfjeder der sidder inden i et par omgange.

Hvis det går galt.... tjaa så ville du alligevel have købt en ny ikk'?

M.v.h. Henrik