optimering af 1-cyl MC
Fra : jesper

Dato : 07-08-04 12:53

Hej NG

Hvor går man hen når man har en 1-cyl. MC som man gerne vil have tunet
lidt på?
Det drejer sig om en Cagiva Canyon500. Jeg er ude efter et moment der
gør det nemmere at "lege" (wheelies) med den
Jeg ved at den første udgave med 600ccm motor havde 48hk og 10nm mere
at gøre godt med.
Kan det tænkes at en W16 motor passer lige på?
Så får jeg 10nm og 100ccm ekstra... Tror at knap 50nm ved lidt over
4000 o/min er nok til at lege med

Mvh
Jesper
Cagiva Canyon 500

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 07-08-04 20:40

> [...]
> Det drejer sig om en Cagiva Canyon500. Jeg er ude efter et moment der
> gør det nemmere at "lege" (wheelies) med den

Hej Jesper

Sæt et 3 tænder større bagtandhjul på den. Det giver dig bedre
baghjulsmoment 1. gear, og det er billigt! Ellers vil jeg anbefale dig at
sælge den og købe en større.

--
Mojn Jens Bager Jensen
MZ ETZ 251 '89, 39Kkm, Givi, synet, 6500kr BILLIGT!

Fra : jesper

Dato : 08-08-04 22:25

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Sæt et 3 tænder større bagtandhjul på den. Det giver dig bedre
> baghjulsmoment 1. gear, og det er billigt! Ellers vil jeg anbefale dig at
> sælge den og købe en større.

Det er måske værd at overveje mht et andet bagtandhjul. Kan dog så godt
være at jeg skal have et alm tandhjul liggende til når jeg kører touring.

Kan du finde på en anden større 1-cyl italiensk MC der indbyder ligeså
meget til leg som den Cagiva jeg har nu? Har prøvet en pagaso650 og i den
er der ikke nær så maget leg i som i den jeg har nu....

Jesper

Fra : Richard

Dato : 08-08-04 22:31

jesper wrote:

> Kan du finde på en anden større 1-cyl italiensk MC der indbyder ligeså
> meget til leg som den Cagiva jeg har nu? Har prøvet en pagaso650 og i den
> er der ikke nær så maget leg i som i den jeg har nu....

Gilera Saturno hvis 500 cc er "større MC"

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Hekto

Dato : 08-08-04 23:13

In article <cf661p$qrm$1@abbeden.bunk.cc>, rpaderichard@netscape.net
says...
> Gilera Saturno hvis 500 cc er "større MC"

Man kan jo næsten få 2 stk SZR 660 for det een Saturno koster!
..... NOGEN af os, ville ikke have svært ved at vælge!
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650

Fra : jesper

Dato : 09-08-04 08:12

> Man kan jo næsten få 2 stk SZR 660 for det een Saturno koster!
> .... NOGEN af os, ville ikke have svært ved at vælge!

Nej af de 2 ville jeg heller ikke have svært ved at vælge. Det ville
så blive Saturno'en, hvilken jeg også har skævet til. Men de er ikke
lige i samme stil som min nuværende Canyon500. En mulighed kunne være
at forøge den med 1 cyl og så vælge en Canyon 900....

Jesper

Fra : Hornsved

Dato : 09-08-04 08:52

> Man kan jo næsten få 2 stk SZR 660 for det een Saturno koster!
> .... NOGEN af os, ville ikke have svært ved at vælge!

Helt enig - og hvis det betyder noget for nogen, så er stort set alt
på SZR'en (undtagen motor og stel) italienske stumper. Bremser fra
Brembo, forgaffel fra Paioli, elektronik og intrumenter er desværre
også italiensk på godt og ondt (blinklysfrekvens som kører op og ned i
takt med motoromdrejninger unøjagtigt kølevandstemparaturmåler) Selve
cyklen er samlet hos Belgarda i Italien - så det lugter da lidt af
fisk....
Motoren er relatvit nem at hente et par HK mere ud af. Vores er
monteret med KN filter, BSM Future slip-on og Dyno-jet. Subjektivt har
det givet lidt mere liv i foretagendet, uden at der er gået på
kompromis med det traktoragtige træk i mellemområdet, som
karakteriserer store en-cylindrede maskiner.
Kørestillingen er dog for krampagtig i længden, hvis du er mere end
180 cm høj.

Hornsved
TRX850
SZR660

Fra : Richard

Dato : 09-08-04 18:37

Hekto wrote:

> Man kan jo næsten få 2 stk SZR 660 for det een Saturno koster!

Tja, stangvarer...

> .... NOGEN af os, ville ikke have svært ved at vælge!

....netop

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Hornsved

Dato : 10-08-04 08:00

Richard <richardpunktumpade@mail.dk> wrote in message news:<4117b67f$0$260$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

> Tja, stangvarer...

> ...netop

Nogen vil køre, andre vil skrue. Sådan er folk (og motorcykler) da
heldigvis forskellige.

Hornsved