Norton Commander med wankel-motor
Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 03-08-04 22:11

I forlængelse af tråden om wankel-motorer og motorcykler, kom jeg lige
i tanke om et billede jeg tog til Bakkens åbning i 2003:

<http://galleri.twe.net/2003-03-27/P3271727>

Bemærk at modellen hedder Commander, ej at forveksle med Commando'en,
der havde en traditionel 360º parallel-twin.

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Wer bremst, hat Angst!' - Werner Beinhart

Fra : Peter

Dato : 03-08-04 22:31

Endnu en forlængelse af trådem; jeg så at ingen har nævnt Yamaha´s forsøg med Wankel motor, Yanmar RTZ201 (mener jeg den hed) som kun blev præsenteret i Tokyo i 72 eller 73 og aldrig kom i produktion.
Undskyld emneskiftet
Peter, Odense

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 03-08-04 22:49

On Tue, 3 Aug 2004 23:31:23 +0200, "Peter"
<suzi550@INVALIDhotmail.com> wrote:

>Endnu en forlængelse af trådem; jeg så at ingen har nævnt Yamaha´s forsøg med Wankel motor, Yanmar RTZ201 (mener jeg den hed) som kun blev præsenteret i Tokyo i 72 eller 73 og aldrig kom i produktion.
> [...]

Emneskiftet er OK, men du bør lige sætte din newsreader op til at
ombryde linierne efter maks. 72 tegn og så iøvrigt svare under den
tekst du svarer på.

Jeg forærede en gang min storebror bogen "Whatever happened to the
British Motorcycle industry?" - den fås vist stadig hos MCTC. I følge
den arbejde alle britiske motorcykelfabrikker på at udvikle
wankelmotorer i slutningen af tredserne og starten af halvfjerdserne.
Faktisk fik jeg fornemmelsen af, at de satsede hele deres overlevelse
på wankelmotoren, da deres eksisterende design jo slet ikke kunne
konkurrere med de samtidige japanske. Havde englænderne i stedet også
brugt ressourcer på at udvikle en række-4'er, så havde de måske
overlevet.