Min sommerferie...
Fra : Mikkel Christensen

Dato : 03-08-04 12:15

af Mikkel, 29 aar.

Jeg har vaeret ude og koere en tur. Egentlig var det blot et spoergsmaal
om at komme lidt vaek fra Danmark, byen, telefonen, arbejdet, naboerne
etc. Der var, som kotumen angiver, ikke en specifik plan. Den overordnede
plan var at finde en campingplads et sted i Normandiet og saa ellers
slappe af med oel og boeger foran teltet, samt faa set mig lidt omkring
paa egnen.

Sondag aften var alt pakket og jeg var klar til at koere tidligt mandag
morgen, men en naermere inspektion viste at mit groenne forsikringsbevis
var udlobet. Pokkers, naa men forsikringsselskabet var hurtige med
ekspeditionen af et nyt og jeg tog afsted onsdag morgen.

Foerste stop var d'n Toerstop Motocamping i Holland. Fint sted og gode
schnitzler Efter et par oel var det paa hovedet i seng, jeg var godt
smadret efter de knap 8 timer turen tog. Dagen efter var det videre til
Frankrig.

Men lige et par ord om selve koereturen. De tyske motorveje er da generelt
en fornoejelse at kore paa. Fine veje (ZXRen kan bedst li' at koere paa
billiardborde og man endda bruge dem til at koere paa Folk
er ogsaa flinke til at holde sig i hoejre side af vejen og ikke koere
mere i vejen for hinanden end hojest noedvendigt. Det skaerper nu ogsaa
opmaerksomheden lidt naar man bliver overhalet af en halv-svaevende
Mercer mens man selv koerer 200 km/t...

Heldigivis undgik jeg koerer hele vejen derned - det skulle drastisk
aendre sig paa turen hjem!
Belgien har vest-europas daarligste motorveje - mage til hullet lort skal
man lede laenge efter! Tillige koerer de lige saa ringe som danskerne
Jeg havde besluttet at tage betalingsmotorvejene i Frankrig. Turen var for
lang til at bruge for lang tid paa navigationen. De er ioevrigt ogsaa i
ganske fin stand, og eftersom der ikke er mange der vil betale, er der god
plads.

Naa, campingpladsen i Frankrig laa omkring 20 km nord-oest fra Caen, og
var et perfekt udgangspunkt for turen til bla. Omaha Beach, Bayeux og
naturligvis Caen. Der var omkring 5 km til stranden og ved stranden
laa den franske udgave af Blokhus/Loekken - festligt sted.

Kort fortalt fik jeg baade drukket oel og laest boeger foran mit telt og
besoegt de steder jeg gerne ville se, saa alt i alt maa turen betegnes
som en success. Jeg havde egentlig planlagt at koere omkring Amsterdam
paa turen hjem, men af forskellige aarsager maa det blive en anden gang.

Turen hjem var egentlig ogsaa fin, men to gange endte jeg i Stau (med
stort 'S'). Heldigvis er tyskerne flinke til at traekke ud til siderne
saa noedkoretoejer og motorcykler kan koere mellem raekkerne.
Det tog mig lidt over 40 minutter at kore igennem koen 15 km efter
Elbtunnelen i Hamburg. Jeg vil slet ikke vide hvor lang tid det har
taget for de bagerste at komme igennem...

Inden naeste gang skal der dog indkoebes et par smaating:

- Double-Bubble kaabeglas (jeg foretog en del aerodynamiske forsoeg paa
de lange motorvejsstraek
- Et tykkere liggeunderlag...
- Et telt der kan pakke sig selv sammen

Nu vil jeg ud lave en braender med det sidste af mit bagdaek

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-08-04 12:36

"Belgien har vest-europas daarligste motorveje - mage til hullet lort skal
man lede laenge efter"

Fuldstændig enig. Jeg brugte et par dage dernede sidste år, bl.a. omkring
Ardennerne. Det gør jeg nok ikke igen. Det skulle da lige være på en
offroader :-/

"Et telt der kan pakke sig selv sammen"

Køb et paraplytelt, det er genialt. Jeg har haft mit i over 2 år nu og er
blevet brugt meget..... Og det holder stadig, har bl.a. været på Island med
det.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Anders Thorup

Dato : 03-08-04 14:48

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:

> "Et telt der kan pakke sig selv sammen"
>
> Køb et paraplytelt, det er genialt. Jeg har haft mit i over 2 år nu
> og er blevet brugt meget..... Og det holder stadig, har bl.a. været
> på Island med det.

Hej Henrik

Jeg så dit telt til Raptor træf, men fik aldrig set hvor meget det fylder
sammenpakket. Det ser rimelig smart ud, hvor kan man købe sådan et?
Hvor meget vejer det?

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Honda VFR750F 1986 Perlemorshvid
Http://www.dfmc.dk/Anders_Thorup

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-08-04 15:22

Jeg tror efterhånden en del campingcentre har fået dem på lager. Jeg har i
hvert fald mødt flere til træf rundt omkring som har købt i DK. Dog et andet
fabrikat og til omkring 700,-

Men jeg har købt mit hos www.khyam.co.uk Men lige nøjagtig min model er der
ikke længere (jeg kan i hvert fald ikke finde det på nettet). Jeg brugte dog
lidt penge for at få et som kunne modstå en del vand og blæst, da jeg skulle
bruge det på Island. Mit har kostet ca. 2000,- Men det er også det bedste
telt jeg nogensinde har haft, der har aldrig været en vanddråbe i det
(heller ikke i Skagen i år ).
Men skulle jeg kun bruge det til træf og ture syd på, ville jeg nok vælge et
lidt billigere i dag.
Det vejer ca. 5 kg. Og fylder lidt mere en et 3-4pers Igloo telt, men ikke
meget mere.

Mit har 6 "ben" og en rimelig stor abcisse (stav selv). Men ellers ligner
det en alm. Igloo, dog med en del flere barduner, 12-15 stk tror jeg....

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-08-04 15:45

Mit ligner for øvrigt det på demo'en på hjemmesiden. Vælg demo til
Flexi-Dome.

Jeg kan bare ikke finde det i deres udvalg..

Fra : Jens Jensen

Dato : 03-08-04 13:14

Lyder som en fed tur.

Mvh Jens

Fra : Soren Lindholt

Dato : 03-08-04 13:26

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> wrote in message
> af Mikkel, 29 aar.
>

> Nu vil jeg ud lave en braender med det sidste af mit bagdaek
>
> --

Åh, er du hjemme igen? Det må vi fejre ...
Vil du med i sommerhus torsdag-lørdag?
S.

Fra : Underbjerg / Anderse~

Dato : 03-08-04 17:34

Jeg var også godt misundelig da du kørte forbi os i køen efter Hamburg,
(holdet i madkassen med kone og børn, istedet for at køre på XTZ'en) men
efter 40 min var vi forbi, så det var ikke så slemt.

Hilsen
Torben

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 03-08-04 20:23

"Underbjerg / Andersen" <skolebakken16@os.dk> writes:

> Jeg var også godt misundelig da du kørte forbi os i køen efter Hamburg,
> (holdet i madkassen med kone og børn, istedet for at køre på XTZ'en) men
> efter 40 min var vi forbi, så det var ikke så slemt.

Aah ja... Den var lang den koe og der var varmt. De var dog ved at
pille afspaerringen ned da jeg naede frem, men det har da taget noget
tid inden der kom gang i det hele igen. Jeg blev overhalet af nogle
hollaendere i koen, saa jeg har muligvis sneget mig for forsigtigt
frem, men jeg orkede ikke at skulle diskutere med en tysker hvorfor
hans Mercedes nu manglede et sidespejl

Men tyskerne havde da naaet at etablere legeplads til boernene inde midt
i et sted

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-08-04 09:05

Mikkel Christensen wrote:

> Men tyskerne havde da naaet at etablere legeplads til boernene inde
> midt i et sted

LOL

"Smut ud og leg på autobahn, Helmuth"

T.