PMC's køreteknikkursus på mandag
Fra : Torben Scheel

Dato : 03-08-04 10:15

Nu på mandag holder Kai Harrekilde et foredrag om svingteknik hos PMC.
Udfra beskrivelsen synes jeg det lyder MEGET interessant, men som
ikke-akademiker kan jeg vel ikke deltage (Jens?).

Beskrivelsen på PMC.dk's kalender :

*******

KØRETEKNIK - TEORI & STRUKTUR

Et kursus v. Kai Harrekilde

Praktisk køreteknik kan i høj grad øves på vejen eller på en bane, men det
bedste er hvis man får sat noget teori og struktur på de ting vi gør, for
at få en motorcykel rundt i et sving.

Jeg vil holde et holde et indlæg baseret på "Twist of the Wrist II" og
Wobble MC / Full Kontroll i Norge, samt mine egne erfaringer.

Nogle af de ting jeg vil tale om er:

* (Selv)observation
* Blik-brug
* Svingremsen
* Angst/panik reaktioner
* Trænings-teknik

Jeg vil forsøge at illustere emnerne med fotos, lidt video, samt brug at
tegning på whiteboard.

Vel mødt!

*******

Hvis ikke foredraget er åbent for andre end PMC'er - kunne der så være
interesse for et DFM foredrag? Ville du stille op Kai?

--
vh
Torben

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 03-08-04 10:21

Torben Scheel wrote:
> [...]
> Udfra beskrivelsen synes jeg det lyder MEGET interessant, men som
> ikke-akademiker kan jeg vel ikke deltage (Jens?).

Uden at vide noget (om noget), så er jeg sikker på, at der er et par
Pimser, som har opdaget nytten af at tilbyde råd og vejledning

Fra : Moller

Dato : 03-08-04 10:44

Torben Scheel wrote:
> Nu på mandag holder Kai Harrekilde et foredrag om svingteknik hos PMC.
> Udfra beskrivelsen synes jeg det lyder MEGET interessant, men som
> ikke-akademiker kan jeg vel ikke deltage (Jens?).

   Ja, og nej... da pladsen er lidt trængt, kan der måske være et problem,
men da der ikke er meldt ud hvor det skal foregå helt præcist, så kan
der ikke siges noget om dette.

   MEN, man kan sende en mail til Formanden, og spørge om der er en ekstra
plads til de nysgerige, og så længe det ikke vælter ind, så tror jeg
ikke der er et problem. Især da det er på en klubaften, og derved
normalt er åbent for nysgerige.

   Grunden til foredraget er fordi PMC skal på sturup d.14 august, og
derved et forberedelses kursus for dem som skal med, men ikke sagt at
det ene og alene kun kan bruges til sturup kørsel :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Allan Nielsen

Dato : 03-08-04 12:51

"Moller" <Lars@molnit.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> plads til de nysgerige, og så længe det ikke vælter ind, så tror jeg
> ikke der er et problem. Især da det er på en klubaften, og derved

Mon ikke vi kan låne lidt plads på DTU hvis vi bliver mange? Det gik fint
med saharaforedraget! Skal vi ud og trille en tur bagefter eller er det kun
foredrag?
Allan Bager
pimse
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=107
Polyteknisk MC forening (PMC 137) - www.pmc.dk
icq:36704450

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 03-08-04 19:16

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Jeg håber da også at kunne få lidt ud af at deltage selv om jeg skal
> til familiefødselsdag i stedet for til Sturup

Grunden til at jeg holder foredraget er ikke specielt at vi skal på
Sturup - men timingen er nøje planlagt efter arrangementet. Grunden
er mere at jeg synes at adskillige af de uheld vi har haft blandt
pimser (både på vej og bane) skyldes ganske enkelt at folk haft (for)
dårlig køreteknik (herunder forkerte PANIK! reaktioner).

Mht vej vs bane, så holder jeg mig til princippet "Hurtigere på bane -
sikrere på vej" når det kommer til køreteknikken. Bedre køreteknik
giver dig større sikkerheds marginer, og dem kan du så bruge til enten
at køre hurtigere med samme margin som før, eller holde hastigheden og
reducere chancen for en ulykke. Hvad du vælger er dit eget valg.

Jeg er ved at kaste en powerpoint sammen, og regner med at lægge både
en .pps og en .pdf på pmc.dk når jeg har holdt foredraget.

--Kai, foredragsholderen.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 03-08-04 11:24

> [...]

Jeg håber da også at kunne få lidt ud af at deltage selv om jeg skal
til familiefødselsdag i stedet for til Sturup

Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 03-08-04 14:59

> KØRETEKNIK - TEORI & STRUKTUR
>
> Et kursus v. Kai Harrekilde

Hvad er det for en underlig udvikling???

...man kan snart ikke tage en MC-tur i cyberspace uden at blive overdænget af
tilbud og hjælp fra diverse mc-klubber, det ødelægger jo MC-isternes gode
rygte som ildelugtende indadvendte rockere!!

Kenneth S
www.kantanamc.dk

(fin ini'tiv

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 03-08-04 19:45

Kenneth Sørensen wrote:

> Hvad er det for en underlig udvikling???

Ja det må du nok sige.

> ..man kan snart ikke tage en MC-tur i cyberspace uden at blive
> overdænget af tilbud og hjælp fra diverse mc-klubber, det ødelægger
> jo MC-isternes gode rygte som ildelugtende indadvendte rockere!!

Fej lige for egen dør først... I (Kantana MC) er selv - i udpræget grad -
med til at ødelægge den dårlige stemning.

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 03-08-04 16:49

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Hulk! Så når du heller ikke Sturup denne gang? Bittert!

Nope, men jeg overlever nok - det er lidt småt med økonomien i denne
måned, så den helt store katastrofe er det ikke. Nu kommer jeg i
stedet med til min søsters runde fødselsdag, og bor jeg hos hende et
par dage og får god mad - det er såmænd slet ikke så bittert.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 05-08-04 22:23

torben_scheel@hotmail.com (Torben Scheel) writes:

> Hvis ikke foredraget er åbent for andre end PMC'er - kunne der så være
> interesse for et DFM foredrag? Ville du stille op Kai?

[lagde først mærke til disse par linier idag]

Hvis der er interesse for det, så stiller jeg gerne op. Ligesom med
savsmuldet og cirkushesten, så trækker det i min gamle hjælpelærer
ånd. Lad os se på det efter mandag.

--Kai

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-08-04 11:46

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> [lagde først mærke til disse par linier idag]
>
> Hvis der er interesse for det, så stiller jeg gerne op. Ligesom med
> savsmuldet og cirkushesten, så trækker det i min gamle hjælpelærer
> ånd. Lad os se på det efter mandag.

Super!

Jeg kommer på mandag - bager har allernådigst givet mig lov

Men jeg synes at det kunne være en god idé at gentage det for DFM - gerne
med efterfølgende banekørsel.

vh
Torben