Erfaringer med sportspotte Suzuki GSX 1400
Fra : JS

Dato : 02-08-04 19:29

Hej NG

Har netop købt en ny MC ( Suzuki GSX 1400). Jeg er allerede utrolig glad for
denne cykel fremfpor min tidligere 600ccm racer. Der er dog lige et men...de
original potter ser ok ud, men lyden er noget tam . Jeg ønsker omvendt
heller ikke at få monteret 2 råbepotter som ødelægger den ellers gode
køreoplevelse. Måske findes der nogle potter som ikke larmer meget ud over
standard, men som giver de 15-20 HK der ligger i de originale potter. Er der
nogle som har erfaringer med sportspotter til Suziki GSX 1400 herunder pris,
effektforøgelse samt lyd.

NB: Jeg ønsker fortsat at kunne benytte centralstøttefoden. Er måske derfor
nødsaget til at få en 4/2 igen.

mvh JS

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 02-08-04 20:08

JS wrote:
> Måske findes der nogle potter som ikke larmer meget ud over
> standard, men som giver de 15-20 HK der ligger i de originale potter.

Måske - og især måske ikke...

Fra : JS

Dato : 02-08-04 20:13

Jeg har undersøgt nogle potter fra Laser som medlevere en udskiftelig
indsatspibe. Derved skulle potten ikke have direkte adgang og derved larme
mindre, måske også med effektab som følge. Har ikke erfaring indenfor dette.
Jeg har kun tidligere kørt med alm racerpotter som godt kan være lidt
irreterende ved længere tid kørsel....ved at være gammel

Jeg er klar over at ønskes den strste effektforøgelse skal der sikkert nogle
helt åbne "råbepotter" på.

Fra : Keld

Dato : 02-08-04 20:46

Ved at købe nogle street legal potter, (ja de laves faktisk ....) får du
en bedre lyd uden at larme.
http://www.performancemotorcycleparts.com/exhaust_pages/laser/laser_k2.htm
endnu et link

--
www.kantanamc.dk

Fra : Jakob D

Dato : 03-08-04 17:39

"JS" <jnslr@webspeed.dk> wrote in message
> Jeg har undersøgt nogle potter fra Laser som medlevere en udskiftelig
> indsatspibe. Derved skulle potten ikke have direkte adgang og derved larme
> mindre, måske også med effektab som følge.

Jeg har aldrig set effektkurver ved blot "skift af lyddæmper samt
inddysning",
som er glædeligt -alarmerende- varierende ud fra de forskellige lyddæmper
mærker.
Den største effekt-forskel på dæmperne ses mest i toppen af registret - Men
så er de på ingen måde lydløse mere..............

Har selv hvad du kalder en "indsatspibe" på et Akrapovic full titanium
anlæg,
da lyden er en anelse for heftig from stock'.
Men der stadig et ekstremt godt træk i bund og mellem-området(1 cyl 660ccm),

Der må sq da være masser af saft' i dit "kørebare"
område uanset dæmper model.
Go for the best sound.................

Jakob
www.supermotard.dk