Dobbelt oliekredsløb
Fra : Tommy Nielsen

Dato : 02-08-04 12:02

Jeg har gennem dette udmærkede forum lært at min mc (en voldsom maskine,
lyder som en fiskekutter. Hvem ka'. Kawaka) har dobbelt oliekredsløb. Er der
nogen herinde (Armand?) der kan forklare mig hvad det vil sige?

På forhånd tak

Tommy

Fra : Armand

Dato : 03-08-04 00:24

Tommy Nielsen <tommynielsen77@*REMOVE*webspeed.dk> skrev i en
> [...]
> maskine, lyder som en fiskekutter. Hvem ka'. Kawaka) har dobbelt
> oliekredsløb. Er der nogen herinde (Armand?) der kan forklare mig hvad det

Jeg har beskrevet det andetsteds overfor Jes, og gældende for GPZ900R og
deraf formodet værende tilfældet for GPZ500, som er "en halv 900"!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-04 17:15

Armand skrev i meddelelsen ...

>Tommy Nielsen <tommynielsen77@*REMOVE*webspeed.dk> skrev i en
>
>Jeg har beskrevet det andetsteds overfor Jes, og gældende for GPZ900R og
>deraf formodet værende tilfældet for GPZ500, som er "en halv 900"!

Og det er vist ved at blive ret gængs, det har ihvertfald fundet indpas på
VTR'en også. Den afkølede olie blandes i bundkarret med varm olie inden den
pumpes frem til kritiske punkter. Fidusen er vel en noget mere ensartet
temperatur på olien, når man nu ikke vil ofre en termostat med bypass i
systemet. Det undrer mig så blot at man ikke vælger en olie/vand
varmeveksler istedet. :-/

mvh
Orla

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-04 05:25

> det

Hej
Det samme har CBR1000 og CBR1100 også.

Hygge PD CBR1100

Fra : p.jarnbak

Dato : 04-08-04 09:28

> Hej
> Det samme har CBR1000 og CBR1100 også.
>
> Hygge PD CBR1100

Ja og cb900/1100f som nok var nogle af de første.
Hej Palle.

Fra : Armand

Dato : 05-08-04 00:27

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en

> Armand skrev i meddelelsen ...
> >

> ....................Fidusen er vel en noget mere ensartet
> temperatur på olien, når man nu ikke vil ofre en termostat med bypass i
> systemet.

Fidusen er at man kan trække langt mere varme ud af den varmere olie,
hvorfor det er smart at skille den varmest forekommende olie (= dén der
kommer fra topstykket, samt den der smører hovedlejerne og køler stemplerne
nedenfra) fra bundkarrets mængde !

--
Armand.

Fra : Tommy Nielsen

Dato : 03-08-04 12:54

> Jeg har beskrevet det andetsteds overfor Jes, og gældende for GPZ900R og
> deraf formodet værende tilfældet for GPZ500, som er "en halv 900"!
>
> --
> Armand.

Hov, det havde jeg ikke set, tak for det.