DFM går til filmen?
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 02-08-04 10:09

Halløj!

"Dennis Hopper instruerede, Peter Fonda producerede og filmen er for længst
blevet en klassiker. Historien om to hippe fyre der på motorcykel realiserer
den gamle amerikanske frihedsdrøm med en tur tværs gennem staterne, men
denne gang fra vest mod sydøst, fra Los Angeles til New Orleans. En
anarkistisk dannelsesrejse gennem et USA på vej til at miste sin uskyld.
'Easy Rider' blev ét af tidens største box-office hit og var filmen, der for
alvor gjorde Hollywoods producenter opmærksom på, at det nu var rockmusikken
og ungdomskulturen, der ville udgøre fundamentet i en ny filmkultur. "Sex,
Drugs and Rock'n' Roll" var kommet til Hollywood."

Cinemateket i København viser på torsdag kl. 19.15 filmen på det store
lærred og _jeg_ vil i hvert fald se den - vil du?

Læs mere:
http://www.dfi.dk/sitemod/moduler/cinemateket/noChild.asp?pid=60&id=2&serie=2

(den bliver også vist d. 17. august kl. 22.00)

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 02-08-04 10:27

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> Halløj!

> Cinemateket i København viser på torsdag kl. 19.15 filmen på det store
> lærred og _jeg_ vil i hvert fald se den - vil du?

Hej.

Det kunne have været hyggeligt, men "desværre" kører jeg til Øland på
Torsdag, kender et par andre der kører GW,
og er blevet inviteret med til GW træf !, så nu skal jeg liiiiige se hvad
det er for noget

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 02-08-04 10:52

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> Det kunne have været hyggeligt, men "desværre" kører jeg til
> Øland på Torsdag, kender et par andre der kører GW,
> og er blevet inviteret med til GW træf !, så nu skal jeg liiiiige se
> hvad det er for noget

Husk dine dansktop-kassetter

God fornøjelse!

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 02-08-04 11:04

> Husk dine dansktop-kassetter
>
> God fornøjelse!

LOL..........ska' jeg nok

Men hvis der/det er _for_ kedeligt, kan men jo bare tage cyklen og køre en
tur rundt på Øland, der skulle være rimeligt flot !, ved det ikke da det er
første gang jeg er der.

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-08-04 07:16

> [...]
> tur rundt på Øland, der skulle være rimeligt flot !, ved det ikke da det er

Sig lige til hvis du ser den store husbåd der ligger der et sted... midt
inde på land uden udsigt til vandet..

Det er vist et sted på vestkysten, lidt væk fra den "store vej"

// Hans, der ikke skal i biffen.
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-04 11:16

> [...]
> og ungdomskulturen, der ville udgøre fundamentet i en ny filmkultur. "Sex,
> Drugs and Rock'n' Roll" var kommet til Hollywood."

Hehe, jeg har DVD'en. Easy Rider: "A man went looking for America and
couldn't find it anywhere"

Man skal nok ikke forvente den vildeste handling eller det bedste skuespil.
Jeg ville måske kalde den lidt amatøragtig og gætter på, at meget af
handlingen er opfundet undervejs filmen blev skudt. Mistanken bliver ikke
mindre, når man tænker på, at både Dennis Hopper, Peter Fonda begge har
skrevet historien og samtidig spiller hovedrollerne. Derudover er Dennis
Hopper også instruktør og Peter Fonda er producenten. Nok en af de få
lav-budget-film, som ligefrem er stolte af at være en lav-budget film!
En sand MC-kult roadmovie film!
Og selvom der kun blev råd til to MC'er i filmen, så fejler de jo heller
ingenting, når man nu skal jagte den amerikanske drøm på de lange og støvede
landeveje i USA. Det skulle lige være en forbremse og et par benzindunke, så
man også kan bremse og forbruge mere end 1 liter benzin.
http://image.www.rakuten.co.jp/knet/img1021706312.jpeg

Musikken fejler ingenting (vaske-ægte 67-69-agtig!)

Hilsen
Lars

Fra : N/A

Dato : 02-08-04 13:08

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 02-08-04 13:08

m0rt3n wrote:

> Filmen ender med at de dør.

Hvorfor har du partout brug for at ødelægge filmoplevelsen for dem, der ikke
har set filmen?

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : m0rt3n

Dato : 02-08-04 13:19

> Hvorfor har du partout brug for at ødelægge filmoplevelsen for dem, der
ikke
> har set filmen?

årh, alle har da set den gamle (møg-) film. Men ok, jeg sletter den
originale post i tilfælde af nogen ikke har set den...
-m0rt3n zrx1100

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 02-08-04 13:25

m0rt3n wrote:

> årh, alle har da set den gamle (møg-) film. Men ok, jeg sletter den
> originale post i tilfælde af nogen ikke har set den...

Hvis folk har set den, så er dit indlæg da totalt ubrugeligt og irrelevant -
hvorved jeg må konkludere at du bare er ude på at ødelægge oplevelsen for
dem, der ikke har set den!?

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Armand

Dato : 03-08-04 00:38

m0rt3n <jnsn@_R_E_M_O_V_E_mail.dk> skrev i en
> [...]
>
> årh, alle har da set den gamle (møg-) film. Men ok, jeg sletter den
> originale post i tilfælde af nogen ikke har set den...

Så kan jeg istedet røbe at det er butleren der er morderen!

--
Armand.
PS: Sletningen virker - Set herfra. Nu fremstår den blot i Tonys citering

Fra : Freddy Lang

Dato : 05-08-04 12:49

m0rt3n wrote:
> "Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
>
> årh, alle har da set den gamle (møg-) film.

Ja, det har jeg altså ikke... (snotskovl).

--
Freddy
SV-R

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-08-04 14:35

Tony Lorentzen wrote:

> Hvorfor har du partout brug for at ødelægge filmoplevelsen for dem,
> der ikke har set filmen?

Morten er nok bare deprimeret ovar at skoleferien er ved at være slut nu
hvor det gode vejr er kommet. Og i skolevæsenet er det jo sådan, at hvis
noget går en imod, skal det gå ud over nogle andre

vh
Torben

Fra : m0rt3n

Dato : 02-08-04 13:44

> Morten er nok bare deprimeret ovar at skoleferien er ved at være slut nu
> hvor det gode vejr er kommet.

haha, ja ved du hvad. Jeg tror sgu du har lidt ret nu jeg tænker lidt over
det! Men helt ærligt så mener jeg at alle Mc-interesserede HAR set den film.
Ligesom at gå ind i dk.fritid.fly og sige at Tom Cruise klarer strabadserne
i TopGun... desuden suger Easy Rider max. Det er en low budget film så det
skriger. Den starter jo fint nok, men det virker som om de løber tør for
penge midtvej og så bare finder på. Og fornævnte slutning virker som om, de
bare skulle bare en hurtig slutning på filmen. Om så de havde kørt ZRX i
stedet for HD havde det ikke reddet filmen! Nå, men den originale post om
afslutningen er væk nu...
m0rt3n zrx1100

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 02-08-04 14:03

Torben Scheel wrote:

> Morten er nok bare deprimeret ovar at skoleferien er ved at være slut
> nu hvor det gode vejr er kommet. Og i skolevæsenet er det jo sådan,
> at hvis noget går en imod, skal det gå ud over nogle andre

Åbenbart! Godt man ikke arbejder i skolevæsenet, hvis man ender med at blive
så bitter og får lyst til at ødelægge andres oplevelser.

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : m0rt3n

Dato : 02-08-04 14:15

> Åbenbart! Godt man ikke arbejder i skolevæsenet, hvis man ender med at
blive
> så bitter og får lyst til at ødelægge andres oplevelser.

jaa du lyder i hvert fald ikke det mindste bitter! ^^
Du har ikke sagt om du har set den i forvejen eller ej?
-m0rt3n zrx1100

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 02-08-04 14:44

m0rt3n wrote:

> jaa du lyder i hvert fald ikke det mindste bitter! ^^

Jeg er bitter på andres bekostning fordi jeg ved hvor bittert det er når
nogen afslører slutningen på en film jeg ikke selv har set.

> Du har ikke sagt om du har set den i forvejen eller ej?

Det gør vel hverken fra eller til om jeg har set den!? Det eneste formål med
dit indlæg er at ødelægge oplevelsen for dem, der ikke har set filmen - og
det synes jeg ærligt talt er temmeligt ucharmerende.

FUT: dk.snak

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-08-04 17:05

"m0rt3n" <jnsn@_R_E_M_O_V_E_mail.dk> writes:

> haha, ja ved du hvad. Jeg tror sgu du har lidt ret nu jeg tænker lidt over
> det! Men helt ærligt så mener jeg at alle Mc-interesserede HAR set den film.

Så interesserer jeg mig tydeligvis ikke for motorcykler :-\

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 02-08-04 19:06

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> skrev i

> Så interesserer jeg mig tydeligvis ikke for motorcykler :-\

Så burde du sandelig se den

I samme afdeling, måske med lidt tidligere datering er der jo også "De nåede
færgen" når nu kulturkløften har åbnet sig, eller hvilken kløft det nu er

Fra novellen "Nåede de færgen":
"Paa Landevejen mellem Middelfart og Odense racede en Motorcykle, en Maskine
med stor Boring og fri Basunudblæsning. Et langt, i alle Regnbuens Farver
anløbet Kobberrør liggende bag ud i stedet for Lydpotte, gav et dybt Drøn,
som et bombeslag, for hver Eksplotion, naar Motoren gik smaat. Men naar
Maskinen kom op paa Hastigheder over 60 Kilometer, smeltede Eksplosionerne og
Tonen fra Røret, hvor Metallet kom i Svingninger, sammen til en høj brølende
Node, en lyd som hensætter andre Vejfarende i hovedrystende Indignation, men
som Motorcyklisten elsker som sin egen Livsnerve." Sådan!

Og et lille link, men følg det ikke hvis man ikke vil vide hvad der sker:
http://www.dfi.dk/sitemod/moduler/katalog/filmside.asp?pid=8670&filmid=11646

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-08-04 19:15

Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> I samme afdeling, måske med lidt tidligere datering er der jo også "De nåede
> færgen" når nu kulturkløften har åbnet sig, eller hvilken kløft det nu er

Den har jeg skam læst engang da jeg gik i folkeskole, så helt fortabt
er jeg skam ikke

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 02-08-04 19:18

> Den har jeg skam læst engang da jeg gik i folkeskole, så helt fortabt
> er jeg skam ikke

Jaja, men har du set filmen?

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
Rep din Outlook med: http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-08-04 19:20

Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Jaja, men har du set filmen?

Nej, det har jeg desværre ikke. Jeg var ikke klar over at der var
lavet en film over den.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 02-08-04 19:59

> Nej, det har jeg desværre ikke. Jeg var ikke klar over at der var
> lavet en film over den.

Kørte i Nimbusklubben i Ribe for "et par år siden", og da det er en Nimbus
der spiller hovedrollen, blev filmen betragtet som pligtstof op til hver
generalforsamling, lidt samme status som "Dinner for two" i andre kredse

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-08-04 09:49

Arne Lorenzen wrote:

> [...]
> Nimbus der spiller hovedrollen, blev filmen betragtet som pligtstof
> op til hver generalforsamling, lidt samme status som "Dinner for two"

Er sidstnævnte noget fra twin-klubben?

vh
Torben

Fra : Freddy Lang

Dato : 05-08-04 12:56

Arne Lorenzen wrote:
> [...]
> Nimbus der spiller hovedrollen, blev filmen betragtet som pligtstof
> op til hver generalforsamling, lidt samme status som "Dinner for two"

Hvilke kredse?

--
Freddy
SV-R

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 05-08-04 14:57

"Freddy Lang" <zierra@[FJERNDETTE]mail.dk> skrev i

[klip]

> Hvilke kredse?
>

> --
> Freddy
> SV-R

Hvorfor?

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-08-04 19:23

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Nej, det har jeg desværre ikke. Jeg var ikke klar over at der var
> lavet en film over den.

Den har endda fået fælt god rating på IMDB:
<http://imdb.com/title/tt0040275/>

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-08-04 10:51

Tony Lorentzen wrote:

> Cinemateket i København viser på torsdag kl. 19.15 filmen på det store
> lærred og _jeg_ vil i hvert fald se den - vil du?

I´ll be there - nogen københavnere der kan oplyse en ligusterfacist om
MC-parkeringsmuligheder?

vh
Torben

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 05-08-04 17:37

Torben Scheel wrote:

> I´ll be there - nogen københavnere der kan oplyse en ligusterfacist om
> MC-parkeringsmuligheder?

Man kan godt parkere i gadene lige omkring Cinemateket.

--
Tony
Fazer 1000 o>'o