Hej,
Min kære SV'er (årgang 2000) har, som andre kan jeg læse mig til,
udviklet den her lettere generende men, efter sigende, uskadelige
knastkæderaslen.
Jeg lagde første gang mærke til det, efter jeg havde skiftet olie +
filter på den for anden gang. Første gang, der blev skiftet var da den
havde gået sølle 2500 km og igen ved sæsonstart, hvor den havde rullen
6000. Første gang uoriginalt filter + Castrol 10-40 olie. Anden gang,
originalt filter + Delo 10-50 olie.
Så er spørgsmålet så, om det kan være valget af olie, der er skyld i
rasleriet? Eller er det nærmere det relativt lave km-tal? Cyklen har
gået lige over 9000 nu (de ca. 450 her i weekenden.. Herligt! :)) og
rasleriet kommer og går... Skal jeg bare leve med det, eller vil det
være en god ide at få en prof. til at kigge på det? (Skal alligevel
ha' nye dæk på den meget snart - og jeg har ikke lige pladsen til selv
at klare det, så det bliver nok en forhandler der skal til
det..)
--
Ole Hansen
|