Open/Close CD-ROM
Fra : Henrik Jensen

Dato : 08-05-01 01:20

Hej NG

Jeg har sakset følgende kode fra et eks. hentet på nettet, men jeg kan
fan*** ikke få det til at virke!
Jeg få en meddelse om at "returnstring" ikke er defineret.
Det kan jeg måske godt forstå, men det eks. jeg har hentet virker.
Hvad mangler jeg? Eller hvad gør jeg galt?

Declare Function mciSendString Lib "winmm.dll" Alias _
"mciSendStringA" (ByVal lpstrCommand As String, ByVal _
lpstrReturnString As String, ByVal uReturnLength As Long, _
ByVal hwndCallback As Long) As Long

Private Sub Command1_Click()
retvalue = mciSendString("set CDAudio door open", _
returnstring, 127, 0)
End Sub

Private Sub Command2_Click()
retvalue = mciSendString("set CDAudio door closed", _
returnstring, 127, 0)
End Sub

Venlig Hilsen/Best Regards

Henrik
--
People are like clouds all unique...

Fra : Frost

Dato : 08-05-01 07:19

Hej Henrik

Du skriver at længden på returnstring er 127 men den ER 0. Du kan enten
sætte sætte
længden til 127 (ReDim) eller sætte lpstrReturnString til null som i følg.
eks.:

Private Declare Function mciSendString Lib "winmm.dll" Alias _
[...]

vbNullString, 0, 0)
End Sub

Private Sub Command2_Click()
retvalue = mciSendString("set CDAudio door closed", _
vbNullString, 0, 0)
End Sub

Med venlig hilsen
Thomas J.

Fra : Svein Kvamme

Dato : 08-05-01 07:46

Hvordan bestemmer jeg hvilken CD spiller som skal aktiveres ??

Svein

Fra : Henrik Jensen

Dato : 08-05-01 12:22

Jeg har løst problemet med flg. kode:

Declare Function mciExecute Lib "winmm.dll" (ByVal lpstrCommand As String)
As Long

Private Sub cmdOpen_Click()
Call mciExecute("Set CDaudio door open")
End Sub

Private Sub cmdClose_Click()
Call mciExecute("Set CDaudio door closed")
End Sub

Det virker.

Ellers tak til Thomas J.

--

Venlig Hilsen/Best Regards

Henrik

E-mail: henrik-jensen@bigfoot.com

You know you're an overclocker if... you give people advice on which case
fans to buy.