dæktryk, hvordan kontrollers det
Fra : MC

Dato : 01-08-04 19:31

Hej gruppe

På min mc (Yamaha xj 650) står der på dækkene, at der må være max-tryk på
2.9 bar.

Hvordan kontrollerer man korrekt tryk - Når mc'en står på støtteben (og
hjulene er løftet fra jorden) eller når den hviler på dækkene?

Kender I til en hovedregel ang. anbefalet dæktryk i forhold til max-tryk?

Hilsner

Michael

Fra : Pein

Dato : 02-08-04 10:18

"MC" skrev ...

> Hvordan kontrollerer man korrekt tryk - Når mc'en står på støtteben
(og
> hjulene er løftet fra jorden) eller når den hviler på dækkene?

Det er nok ikke så meget anderledes end med biler.
(= når den hviler på dækkene).

Mvh. Niels

Fra : Claus Skovbo

Dato : 02-08-04 12:24

Jeg tror DU gør klog i at opsøge et dækcenter !!!

Mvh
Claus

Fra : MC

Dato : 02-08-04 14:59

Det må jeg så gøre Claus. Tak for det venlige svar. Det hedder i øvrigt "Jeg
tror (komma) DU gør klog(t) i at opsøge et dækcenter (gider ikke forklare
dig reglerne for brug af udråbstegn)

Michael

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 02-08-04 15:11

> [...]
> hjulene er løftet fra jorden) eller når den hviler på dækkene?
>
> Kender I til en hovedregel ang. anbefalet dæktryk i forhold til max-tryk?

Som hovedregel, så kik i instruktionsbogen, der må stå det korrekte dæktryk,
eller måske på bagsvingeren (klistermærke), maks. dæktryk kan jeg ikke se at
du har noget at bruge til ?.
Det Korrekte dæktryk måles på kolde dæk, og i den forbindelse er det lige
meget om de står på jorden eller ikke,har du ingen instruktionsbog kan du
måske finde det korrekte dæktryk her http://www.louis.de/ under Motobase, og
så din model og så Technische Daten.

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 02-08-04 15:59

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i

> "MC" <ln4444@hotmail.com> skrev i en meddelelse

{klip]

> Som hovedregel, så kik i instruktionsbogen, der må stå det korrekte
> dæktryk, eller måske på bagsvingeren (klistermærke), maks. dæktryk kan
> jeg ikke se at du har noget at bruge til ?.

[klip]

Hvilket får mig til at blive i tvivl: Kommer dæktrykket ikke an på hvilke dæk
og type man har monteret?

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen