Henrik & Karina <pingvinen@webspeed.dk> skrev i en
news:410cfcfc$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> hej min mzer dræber mine tændrør kan ca køre 300-400 på et tændrør hvad
> kan der være galt. har prøvet et B8HS og et B7HS og nu er jeg så ved at
> prøve et B9HS. men det har nok ingen bedre virkning..
Hvis tændrøret går til i koks og "lus", er det for "koldt" så det ikke kan
brænde sig selv ren, og et "varmere" er fornødent!
Hvis tændrøret brændes ned, er det for "varmt" til MZ'ens opsætning og brug,
hvorfor et "koldere" er fornødent!
I begge tilfælde kan det hænde at man endda skal skifte til mere end ét
spring i varmetal, hvad men kun kan finde ud af ved at ende med et rør der
opfører sig modsat jvf. ovenstående
Og så er der det med varmetallene - Hvordan hænger de sammen med kold/varm?!
Jeg har ikke kunnet huske det fordi jeg ikke har haft problemet inde på
livet længe, men jeg hørte én sige forleden dag at "jo højere man kommer op
i bjergene, desto koldere bliver det - Og sådan er det også med tændrørs
varmetal" Ergo: De høje tal hører på de koldeste og vice versa!
Hvis dit tændrør brænder helt af/væk så er det også i den nu tagne retning
(á 9'eren) at du skal gå, istedet for mod lavere tal :-|
> nogle som ved hvad det kan skyldes..
Tændrør fremstilles i forskellige varmegrader fordi de forskellige motorers
konstruktioner kan indeholde ligeså forskellige behov derfor, og specielt
totaksmotorer kan variere meget i kravet til tændrørs-nummeret alt efter
brug/udnyttelse af motoren.
At man kan have behov for at springe ét varmenummer er derfor ganske
normalt, og behøver ikke at skyldes noget specielt!
--
Armand.