/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
MZ knalder tændrør
Fra : Henrik & Karina


Dato : 01-08-04 15:30

hej min mzer dræber mine tændrør kan ca køre 300-400 på et tændrør hvad
kan der være galt. har prøvet et B8HS og et B7HS og nu er jeg så ved at
prøve et B9HS. men det har nok ingen bedre virkning..

nogle som ved hvad det kan skyldes..

Henrik

Nu har jeg så monteret det originale luftfilter samt luftfilter gummi.
og dysen er en standard dyse 118. luftskruen er 1 1/4 omgang ude.
så skulle det være som standard .og et b8hs tændrør. men nu hakker den
meget når jeg kører langsomt og vil ikke tage ret mange omdrejninger..

Hvad kan det skyldes, den kørte meget godt da der var powerfilter på.
men efter at den er lavet som original kører den bare skod..

Mz ETZ 251 årg.94

Henrik

 
 
Moller (01-08-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 01-08-04 18:40

Henrik & Karina wrote:

> Nu har jeg så monteret det originale luftfilter samt luftfilter gummi.
> og dysen er en standard dyse 118. luftskruen er 1 1/4 omgang ude.

   hmmm, det lyder ikke som en 30-1 kaburator, da den skal ha CO skruen ud
2,5 omgange, og luftskruen 3½-4 omgange.

   så hvad for en kaburator har du på ? og har du tjekket flyderhøjden,
samt om din flyderventil måske er utæt ?

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Henrik & Karina (01-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik & Karina


Dato : 01-08-04 22:05

Moller wrote:
> Henrik & Karina wrote:
>
>> Nu har jeg så monteret det originale luftfilter samt luftfilter gummi.
>> og dysen er en standard dyse 118. luftskruen er 1 1/4 omgang ude.
>
>
> hmmm, det lyder ikke som en 30-1 kaburator, da den skal ha CO skruen
> ud 2,5 omgange, og luftskruen 3½-4 omgange.
>
> så hvad for en kaburator har du på ? og har du tjekket flyderhøjden,
> samt om din flyderventil måske er utæt ?
>
det er en original Bing 84 hedder den.

Moller (01-08-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 01-08-04 22:18

Henrik & Karina wrote:

> det er en original Bing 84 hedder den.

   Æv, det er en af de dårligste ting der skete med MZ'erne at de fik de
skod kaburatore... nå, men du kan jo tjekke flyderhøjden, samt om der
er skidt u flyderventilen, da det ku lyde som den slags.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Henrik & Karina (01-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik & Karina


Dato : 01-08-04 22:42

Moller wrote:
> Henrik & Karina wrote:
>
>> det er en original Bing 84 hedder den.
>
>
> Æv, det er en af de dårligste ting der skete med MZ'erne at de fik
> de skod kaburatore... nå, men du kan jo tjekke flyderhøjden, samt om
> der er skidt u flyderventilen, da det ku lyde som den slags.
>
ok det tror jeg lige jeg ser efter i morgen takker..

Armand (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-08-04 23:25


Henrik & Karina <pingvinen@webspeed.dk> skrev i en
news:410cfcfc$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> hej min mzer dræber mine tændrør kan ca køre 300-400 på et tændrør hvad
> kan der være galt. har prøvet et B8HS og et B7HS og nu er jeg så ved at
> prøve et B9HS. men det har nok ingen bedre virkning..

Hvis tændrøret går til i koks og "lus", er det for "koldt" så det ikke kan
brænde sig selv ren, og et "varmere" er fornødent!
Hvis tændrøret brændes ned, er det for "varmt" til MZ'ens opsætning og brug,
hvorfor et "koldere" er fornødent!
I begge tilfælde kan det hænde at man endda skal skifte til mere end ét
spring i varmetal, hvad men kun kan finde ud af ved at ende med et rør der
opfører sig modsat jvf. ovenstående

Og så er der det med varmetallene - Hvordan hænger de sammen med kold/varm?!
Jeg har ikke kunnet huske det fordi jeg ikke har haft problemet inde på
livet længe, men jeg hørte én sige forleden dag at "jo højere man kommer op
i bjergene, desto koldere bliver det - Og sådan er det også med tændrørs
varmetal" Ergo: De høje tal hører på de koldeste og vice versa!
Hvis dit tændrør brænder helt af/væk så er det også i den nu tagne retning
(á 9'eren) at du skal gå, istedet for mod lavere tal :-|

> nogle som ved hvad det kan skyldes..

Tændrør fremstilles i forskellige varmegrader fordi de forskellige motorers
konstruktioner kan indeholde ligeså forskellige behov derfor, og specielt
totaksmotorer kan variere meget i kravet til tændrørs-nummeret alt efter
brug/udnyttelse af motoren.
At man kan have behov for at springe ét varmenummer er derfor ganske
normalt, og behøver ikke at skyldes noget specielt!

--
Armand.




Rasmus (03-08-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 03-08-04 08:16


> Og så er der det med varmetallene - Hvordan hænger de sammen med
kold/varm?!
> Jeg har ikke kunnet huske det fordi jeg ikke har haft problemet inde på
> livet længe, men jeg hørte én sige forleden dag at "jo højere man kommer
op
> i bjergene, desto koldere bliver det - Og sådan er det også med tændrørs
> varmetal" Ergo: De høje tal hører på de koldeste og vice versa!
> Hvis dit tændrør brænder helt af/væk så er det også i den nu tagne retning
> (á 9'eren) at du skal gå, istedet for mod lavere tal :-|
>

Det kommer an på hvilket mærke du køber !! NGK her lavt tal som koldt
rør(B6HS), og højt tal til varmt rør (B9HS). Bosch er derimod omvendt, W7AP
er koldt, og WR3AP er varmt !! Mystisk...meget mystisk, men forvirrende er
det ihvert fald.

Læs info under billedet :
http://www.thansen.dk/product.asp?c=284918558&n=298051809&pn=298051908



Ukendt (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-08-04 05:34


"Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> skrev i en meddelelse
news:410f3b94$0$226$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> > Og så er der det med varmetallene - Hvordan hænger de sammen med
> kold/varm?!
> > Jeg har ikke kunnet huske det fordi jeg ikke har haft problemet inde på
> > livet længe, men jeg hørte én sige forleden dag at "jo højere man kommer
> op
> > i bjergene, desto koldere bliver det - Og sådan er det også med tændrørs
> > varmetal" Ergo: De høje tal hører på de koldeste og vice versa!
> > Hvis dit tændrør brænder helt af/væk så er det også i den nu tagne
retning
> > (á 9'eren) at du skal gå, istedet for mod lavere tal :-|
> >
>
> Det kommer an på hvilket mærke du køber !! NGK her lavt tal som koldt
> rør(B6HS), og højt tal til varmt rør (B9HS). Bosch er derimod omvendt,
W7AP
> er koldt, og WR3AP er varmt !! Mystisk...meget mystisk, men forvirrende er
> det ihvert fald.

Hej

W7AP er varmere end WR3AP

Hygge PD CBR1100 Bosch Odense



Rasmus (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 04-08-04 08:48


> Hej
>
> W7AP er varmere end WR3AP
>
> Hygge PD CBR1100 Bosch Odense
>

Tja så har t-svansen altså forkert info på deres side, men det kan jo ikke
forbavse nogle.......



Jes Vestervang (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 11-08-04 23:26

"Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> writes:

> NGK her lavt tal som koldt rør(B6HS), og højt tal til varmt rør
> (B9HS).

Forkert! De varme* NGK-rør er dem med lave tal, jo højere jo
koldere. Derfor går nogle en tand opad om sommeren, for at få bedre
køling af tændrøret. For varme tændrør kan vist brænde hul i stemplet,
sandsynligvis fordi det varme tændrør antænder gassen i
kompressions-/(indsugnings-)slaget.

> Bosch er derimod omvendt,

Korrekt.

> W7AP er koldt, og WR3AP er varmt

Forkert, som det også blev bekræftet andetsteds i tråden.

*: Varmere betyder bedre isoleret ifht. topstykket og dermed højere
temperatur.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408598
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste