In article
<4096033847b05931ea4e10646a04ec0d@localhost.talkaboutmotorcycles.com>,
lordnilson@yahoo.dk says...
> Jeg har anskaffet mig en Kawasaki KH 125 A1 fra '79 og mangler hjælp til
> følgende.
Sej lille satan!
>
> Spolerne samt kondenseren og platin'erne er alle slidte/rustne og bør
> udskiftes.
>
Spolerne rustne? ... du mener jernkernerne ikke?
Jeg er bange for at det hedder DIY!
Nye er nok svære at skaffe; men du kan da prøve de officielle kanaler,
importøren m.v. Måske der findes et restlager.
Ellers må du fjrene rusten, måle spolerne igennem, og se om ikke de
fungerer, når det kommer til stykket.
Kondensatoren er til gengæld ikke noget problem. Der kan du sikkert
finde en der passer.
>
> Endvidere har jeg desværre opdaget rivninger i stempel og foring. Jeg har
> fået oplyst at det vil kræve en boring af cylinder samt et nyt stempel.
>
> Er der nogen der ved hvor man eventuelt kan skaffe en ny/brugt
> cylinder/foring og stempel??
> Er der nogen der ved om man kan bruge en anden cylinder/foring. Eventuelt
> større ccm eller andet mærke??
Hvad er der galt med bare at få den boret??? En ny cylinder vil ganske
givet være en hel del dyrere.
En brugt er også en mulighed; men jeg ville få den boret op.
> Man kan måske skaffe en uoriginal cylinder der passer til 125???
Ja, hvis man har mod på at få det til at passe med skyllekanaler
o.s.v., kan det da nok lade sig gøre.
>
> Og til sidst - Så mangler jeg et helt nyt sæde. Sædet på 125 løftes op
> sidelæns.
>
Du må nok prøve at få fat i et originalt, hos enten importøren, eller
hos en hugger.
Alternativt må du ændre et andet sæde, så det er hængslet i siden.
Så: God jagt!
Du vil sikkert finde flere stumper du skal skaffe; men så er du kommet
i træning.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!