Inspireret af i første omgang Armand har Tony indskrevet MC lovene
vdr. diskussioner på DFMC.dk
I en nyeligt indlæg påpeges nogle faktafejl i Tonys gengivelse
(stavning m.v.)
Dette har foranlediget mig til at re-redigere lovsættet således det
sprogligt fremstår mere kanceli-agtigt og der med er vanskeligere
tilgængeligt (det bør en hver lov være) - og dermed måske også
indgyder større ærefrygt (også noget der er et must for en lov)
det endte med at fremstå således....
§ 1
I diskussioner vedrørende motorcykler, deres tilbehør, eller andre
motorcykelrelaterede emner gives der ingen indrømmelser af nogen
art.
§ 2
stk.1
a) Forefindes der personer der oppebærer retten til i
motorcykelkredse, at benytte titlen "Formand", "Præsident" eller
tilsvarende titel, der indikerer vedkommende er "første blandt
ligemænd", da har denne altid ret.
b) I fravær, af personer der omfattes af § 2 stk.1a, da
tilfalder denne rettighed enhver tilstedeværende person der i
motorcykelkredse, med rette kan betegne sig som bestyrelsesmedlem.
c) I fravær af personer omfattet af § 2 stk. 1a og stk. 1b,
tilfalder denne rettighed ethvert tilstedeværende medlem af en
motorcykelrelateret forening.
d) I fravær af ethvert individ omfattet af § 2 stk. 1a, 1b, og
1c, tilfalder denne rettighed enhver tilstedeværende.
Stk.2
a) Er der ingen tilstedeværende har enhver ret til at have ret
til en hver tid.
b) Er der flere personer der samtidigt er omfattet stk.1a eller
1b, træder §1 i kraft.
§ 3
Betegnelsen "under-kubikkere" kan anvendes om enhver motorcykel der
har en slagvolumen der er mindre end den slagvolumen en vilkårlig
valgt motorcykel blandt egne motorcykler har.
Dette omfatter tillige teoretisk opnået slagvolumen opnået gennem
honing af cylindre og tilsvarende konstruktive ændringer på egne
motorcykler.
§ 4
Stk.1
Kvinder på motorcykel, kan kun accepteres i form af
bagsædepassagerer.
Stk.2
a) Kvinder omfattet af § 1 stk.1a, eller 1b er ikke omfattet af
denne § stk.1
b) Kvinder der kan betegnes som ejere af motorcykler der har en
slagvolumen der berettiger dem til under alle forhold at tage § 3 i
anvendelse er ikke omfattet af denne § stk.1
c) Kvinder der i al væsentlighed som person har en "
slagvolumen" der berettiger dem til at anvende § 3 om andre kvinder,
kan opnå dispensation fra denne § stk.1, under hensyntagen til de
uheldige konsekvenser for køreegenskaberne der afstedkommes af deres
tilstedeværelse på bagsædet.
§ 5
stk. 1:
En motorcykel vil altid fremstå uden fejl og mangler overfor ejeren
stk. 2
Indsigelser mod denne § stk.1 fremsat af 2. og/eller 3. person vil
altid kunne dækkes ind under begreberne "charme", "karisma" og
"sjæl".
stk.3
Såfremt at sådanne indsigelser vedrører aldersbestemte forhold,
tages begrebet "patina" i anvendelse.
§ 6
stk.1
a) Enhver fremsat påstand omkring en motorcykels præstationer
såsom acceleration og topfart, herunder benzinøkonomi, omfattende
egne motorcykler vil være at regne for relevant.
b) Enhver udtalelse omkring en motorcykels præstationer såsom
acceleration og topfart, herunder benzinøkonomi, fremsat af 2.
og/eller 3. person, om egne motorcykler, kan afvises under
henvisning til, at påstandene er at regne for irrelevante
partsindlæg.
stk.2
a) Enhver udtalelse vedrørende en motorcykels præstationer
såsom acceleration og topfart, herunder benzinøkonomi, samt andre
konstruktive eller designmæssige forhold, vil til enhver tid kunne
afvises med trykte testresultater af given karakter.
b) Dokumenterede målinger, qua diverse testresultater, vil
altid kunne afvises gennem faktiske forhold bevist "på gaden".
c) Paradokser opstået ud fra denne paragraf, kan kun løses
under henvisning til § 1.
§ 7
I tilfælde af tvist omkring forståelsen af nærværende regelsæt,
såvel som tvist om ethvert forhold omkring motorcykler og deres
benyttelse, bør denne om muligt søges afgjort ved at søge at
tilvejebringe resultater der berettiger at § 6 stk.2b kan tages i
anvendelse.
Er dette ikke betimeligt henføres til § 1
§ 8
Såfremt andre forhold modstår præmisserne i nærværende regelsæt,
henføres til § 1.
--
Dun@nt
XJ600 - 51J -
http://www.dfmc.dk/?id=223