Sand- og glasblæsning?
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 30-07-04 12:53

Halløj igen,

Jeg har nogle dele som skal glasblæses og vil høre om der er nogle af jer,
der kan anbefale et godt sted hvor telefonen bliver taget og evt. e-mails
besvaret?

Efter 10 dage og gentagne telefonopkald har jeg stadig ikke hørt fra Jyderup
Sandblæseri - så andre steder (gerne i hovedstadsregionen - men absolut ikke
et must) vil jeg meget gerne høre jeres erfaringer med.

Generelt er jeg ret skuffet over MC forhandleres telefon og e-mail
disciplin - det kan da for fanden ikke være så svært? Hvis ikke de gider at
tage telefonen kan de da nøjes med at have den åben i nogle få timer - og
hvis de ikke magter at besvare e-mail henvendelser så lad dog være med at
sætte den på sitet!

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Lasse L

Dato : 30-07-04 13:13

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> [...]

> hvis de ikke magter at besvare e-mail henvendelser så lad dog være med at

omend mere underligt syntes jeg det er at de holder sommerferie lukket, lige
der hvor flest folk har brug for dem...jeg kender ingen andre butikker for
nomalt dødelige der lukker midt i højsæsonen (butikker der kun betjener
andre virksomheder er undtaget)

Lasse
Mille & Karin & Neelix & SV650S

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 30-07-04 13:15

Lasse L wrote:

> [...]
> andre butikker for nomalt dødelige der lukker midt i højsæsonen
> (butikker der kun betjener andre virksomheder er undtaget)

Tja - de vil vel også have fri til at køre i det gode vejr.

Hvis de så bare fortalte det på deres website, via autosvar på mail eller på
telefonsvareren at de holdte fri, så var det til at leve med. Men det er
surt når man står med et skrueprojekt man gerne vil videre med.

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-07-04 14:33

Tony Lorentzen wrote:
> Halløj igen,
>
> Jeg har nogle dele som skal glasblæses og vil høre om der er nogle af
> jer, der kan anbefale et godt sted hvor telefonen bliver taget og
> evt. e-mails besvaret?

Generelt bliver Gladsaxe Metalsliberi anbefalet :
http://www.gladsaxemetal.dk/ - men om de opfylder dine betingelser til
elektronisk kommunikation véd jeg ikke

--
vh
Torben

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 30-07-04 14:06

Torben Scheel wrote:

> Generelt bliver Gladsaxe Metalsliberi anbefalet :
> http://www.gladsaxemetal.dk/ - men om de opfylder dine betingelser til
> elektronisk kommunikation véd jeg ikke

Det gør de ikke. Jeg skrev til dem d. 12. juli og har stadig ikke hørt
noget. Det er for ringe - og hvis det er et generelt udtryk for kvaliteten i
alt det de laver så kaster jeg hellere selv med sand på mine dele i håb om
at det virker

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-07-04 16:08

Tony Lorentzen wrote:

> [...]
> noget. Det er for ringe - og hvis det er et generelt udtryk for
> kvaliteten i alt det de laver så kaster jeg hellere selv med sand på

Det er selvfølgelig irriterende, men et eller andet sted kan jeg godt forstå
at især mindre virksomheder (a'la Agusta Claus) ikke kan være
topprofesionelle i planlægningen og fjernkommunikationen (av min lix). At en
håndværker bruger sin tid og energi på værkstedet er i mine øjne det
rigtige - at nogen af de store så ikke har kompetent kontorpersonale er
selvfølgelig ikke i orden.

Men mon ikke at et sandblæseri typisk er et sted håndværkere (stamkunder)
kommer, de kender jo prisniveauet og leveringstider, og private kommer i
anden række? Det er næppe på de private kunder de laver overskuddet til
anpartshaverne.

Kør en tur i det gode vejr med stumperne så de kan se og føle før de giver
et bud på prisen.

--
vh
Torben

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 30-07-04 15:50

Torben Scheel wrote:

> [...]
> mine øjne det rigtige - at nogen af de store så ikke har kompetent
> kontorpersonale er selvfølgelig ikke i orden.

Enig. Mht. Agusta Claus er det helt tydeligt at hans forretning er baseret
på kunder, der kommer i butikken. Derfor har han ikke noget website - og man
kan ikke sende ham e-mails med bestillinger etc. Irriterende for os måske -
men smart for ham fordi han er alene om tjansen. Telefonen svarer han heller
ikke ofte på - måske om formiddagen. Det er også nemmere at sælge ekstra ind
til kunderne når de står i forretningen

> [...]
> (stamkunder) kommer, de kender jo prisniveauet og leveringstider, og
> private kommer i anden række? Det er næppe på de private kunder de

Du har nok ret - desværre.

> Kør en tur i det gode vejr med stumperne så de kan se og føle før de
> giver et bud på prisen.

Det er også næste skridt.

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Keld

Dato : 30-07-04 19:52

Jeg kender en mc forhandler, der fjernede sit E-mail link fra hjemmesiden
p.g.a. for mange dumme spørgsmål :

Hvor mange liter olie skal jeg have på min cykel ?????
Hvad hedder den pære som sidder i blinklyset og hvad koster den ??????
Hvor meget afstand skal der være på tomgang til fuld rulle på håndtaget
??????
Hvis min bedstefar kunne køre på smalle dæk, hvad koster et brugt
udstødning til en Honda så ????

OK så dumme var de måske heller ikke - - - - alle sammen, men der var mange
spørgsmål der "bare" gik på teknik.
Altså skulle han bruge meget tid på at svare mail¨s ( istedet for andet
lønnet arbejde ) så han valgte altså at skippe E-mailene.

Men jeg kender godt selv problemet, det er sgu' nemmere at sende en mail end
det er at tage ud til bl.a. virksomheder, der som regel også har lukket når
man har fri.

Fra : Uhreskov

Dato : 30-07-04 23:14

"Keld" wrote...

Hvis min bedstefar kunne køre på smalle dæk, hvad koster et brugt
udstødning til en Honda så ????

HAHAHA (Total griner)

Jeg følger spændt med i om i kommer med løsningen på det "Rigtige" sted ?

Fedt forum, med svar, ja på næsten alt

Uhreskov.
Kawasaki GPZ600R

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 31-07-04 01:21

Keld wrote:

> [...]
> Altså skulle han bruge meget tid på at svare mail¨s ( istedet for
> andet lønnet arbejde ) så han valgte altså at skippe E-mailene.

Forståeligt nok - og helt acceptabelt at nogle fravælger denne
kommunikationsflade - så længe de indser at de også potentielt set fravælger
noget forretning i biksen. Lidt ligesom forretninger, der af princip ikke
modtager dankort.

> Men jeg kender godt selv problemet, det er sgu' nemmere at sende en
> mail end det er at tage ud til bl.a. virksomheder, der som regel også
> har lukket når man har fri.

Netop - og når man bestiller noget har man skriftligt bevis for når det
bestilte ikke svarer overens med det man rent faktisk får

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Armand

Dato : 31-07-04 09:38

> [...]
end
> det er at tage ud til bl.a. virksomheder, der som regel også har lukket

Dét kan man også opleve her i gruppen!
Jeg synes at der jævnligt fremstår tråde hvor det er tydeligt at spørgeren
end ikke prøver de først afgivne bud på problemløsning inden han i en senere
streng spørger videre til samme problem
Enten kører man til værstedet og betaler sig ud af sin kvide, eller også
skruer men selv (evt. efter andres råd). Men motorcykler kán ikke repareres
on-line, hvor meget man end forsøger :-|

--
Armand.

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 30-07-04 15:43

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> anpartshaverne.
>
> Kør en tur i det gode vejr med stumperne så de kan se og føle før de giver

Ja jeg har også altid været vant til at komme til de aktuelle steder som
Valby sandblæsning og Vanløse forkromning med de dele arbejdet skulle
udføres på, og så dér fået prisen.

Mvh. Gert Thorgersen

Fra : Tommy Fer

Dato : 31-07-04 16:32

Tony Lorentzen wrote:
> [...]
> gider at tage telefonen kan de da nøjes med at have den åben i nogle
> få timer - og hvis de ikke magter at besvare e-mail henvendelser så

Gladsaxe Metal sliberi... De er ret dygtige og til at betale ;)

Ligger lige ved siden af en harley shop..

Mvh Tommy Fer
Honda VFR400R
Polyteknisk MC Forening
4 Wheels moves your body, 2 wheels move your soul!