Hvorfor spørger de?
Fra : Charlotte petersson

Dato : 30-07-04 09:48

hejsa

da jeg blev sprit testet ved skagen, undrede det mig at de først spurgte mig
om jeg havde drukket? hvorfor det? Han tog mig jo ikke på ordet, hvorfor så
spørge?

mange hilsner
Charlotte

Fra : Jens Jensen

Dato : 30-07-04 10:16

"Charlotte petersson" <egersundvej@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
mig
> om jeg havde drukket? hvorfor det? Han tog mig jo ikke på ordet, hvorfor

Tja, meningsløse spørgsmål.

Hvorfor spørger journnalisterne politikerne om så mange dumme ting,, først
en historie om en mishandlet hund, også kommer spørgsmålet "synes du det er
ok at mishandle hunde ?" Hvad tror du politkeren svarede på dette (endnu et
dumt spørgsmål)?

Der er masser af den slags dumme spørgsmål i medierne , både aviser og tv.
Journalistuddanelsen er ikke som i gamle dage.

Så politiet har vel bare set for meget tv og læst for mange aviser.

Synes du der er forkert at køre spiritus påvirket. ?
Skal vi gøre noget for at stoppe volden i danmark ?
Straffes pædofile for mildt ?
Er du glad for du scorede det afgørende mål ?

Osv.

Hilsen Jens der er træt af dumme jounalister.

Fra : Torben V. Mogensen

Dato : 30-07-04 11:42

> [...]
> Er du glad for du scorede det afgørende mål ?
>

> Osv.
>
> Hilsen Jens der er træt af dumme jounalister.

Hej Jens helt enig med dig! jeg har så godt som droppet aviser, og helt
nyheder, gider ikke høre på dem.
Der er alt for meget at bare fylde tiden ud, og bare kører i samme rille
konstant!

Godt man kan selv kan vælge andre kvalitets TV programmer, og ellers andre
gøremål.

Torben

Fra : Armand

Dato : 30-07-04 15:48

Jens Jensen <jens@dmilyveromvejret.dk> skrev i en

> Der er masser af den slags dumme spørgsmål i medierne , både aviser og tv.
> Journalistuddanelsen er ikke som i gamle dage.

Og Sportsjournalister er nok racens ringeste :-|

> Er du glad for du scorede det afgørende mål ?

Head on the nail!

--
Armand.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 30-07-04 10:27

Charlotte petersson wrote:

> da jeg blev sprit testet ved skagen, undrede det mig at de først
> spurgte mig om jeg havde drukket? hvorfor det? Han tog mig jo ikke på
> ordet, hvorfor så spørge?

Har også tit undret mig, og her er hvad jeg er kommet frem til:

Hvis du svarer, at du lige har slugt en stift, må der nødvendigvis stadig
være rester af alkohol i mund og slimhinder, og derfor vil måleren
automatisk måle over det relative niveau, som du i virkeligheden har i
blodet. (Man kan derfor sikkert snakke sig ud af en måling på 0,6 promille)

Hvis du kommer med en tilpas forklaring som strømeren hopper på, kan han
unlade at måle dig, hvis det hele ellers ser fornuftigt og forsvarligt ud,
og dermed er der sparet lidt penge på et mundstykke til blæseren / tid, som
kan bruges til de HA'ere der kommer kørende bagved og stinker af sprut.
(Tænkt eksempel!)

Hvis du med det samme svarer,at du har drukket for meget og dermed erkender
ikke at kunne føre køretøjet, behøver strømeren vel ingen måling, og sparer
dermed tid og penge, som evt. kunne bruges på episoden ovenover. Man vil vel
derefter ryge direkte til en blodprøvetagning?

Men som sagt aner jeg ikke hvorfor de spørger. Måske er det også bare for at
være flinke og have en slags dialog igang, så ingen føler sig chikaneret og
tjekket i hoved og røv?

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : Frank

Dato : 30-07-04 10:39

Charlotte petersson wrote:

> [...]

> om jeg havde drukket? hvorfor det? Han tog mig jo ikke på ordet, hvorfor så

Hej..
Jeg blev også stoppet ved skagen, puha tæt på men det gik. Ang. dit
spørgsmål ringede jeg til min kammerat der er Politi mand, og han sagde at
det mere bare er et rutine spørgsmål for at virke høflig og ikke for
provokerende, i virkeligheden er det jo mere end odre, for i sådan en
massiv spritkampagne tager de alle uanset hvad deres svar måtte være..

Fra : Thomas Jensen

Dato : 30-07-04 10:42

hvorfor det? Han tog mig jo ikke på ordet, hvorfor så
> spørge?

tror det er for bare at spørge om noget, når du så svarer kan han lugte din
ånde som naturligt kommer ud når du taler
Men nej, ingen tillid i disse dage

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : stefan jørgensen

Dato : 30-07-04 10:42

Hejsa.
Jeg er selv Fængselsbetjent, og når vi skal evt. finde ud af om en indsat
har noget de ikke må have på sig spørger vi altid lige først, for det viser
sig ret ofte at de ikke gider at stå og lyve..

Stefan

Fra : Charlotte petersson

Dato : 30-07-04 10:51

hej igen
Tak for svarene, så kan jeg sove godt igen, når det spørgsmål ikke længere
nager.

Noget helt andet er at jeg far foreslået TPT at de skal indkøbe målere til
næste år, og da jeg var til (et ellers udemærket) snegletræf, var der en der
havde et. Igen testede jeg 0.00, hvilket lader mig til at tro at jeg drikker
for lidt, men det er der vist ikke mange andre der vil tro på.

mange glade sommer hilsner

Charlotte

Fra : Torben V. Mogensen

Dato : 30-07-04 11:33

> da jeg blev sprit testet ved skagen, undrede det mig at de først spurgte
mig
> om jeg havde drukket? hvorfor det? Han tog mig jo ikke på ordet, hvorfor

> spørge?

hej

Det er vel for at få den samlede adfærd, og om du kan tale rent, og så for
at være høflig, og til en naturlig opfattelse af den de spørger, så man ved
hvad det drejer sig om.
Hvordan ville du mon reagere hvis du bare fik måleren op til munden, og han
sagde: Blæs.

Torben

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-07-04 22:19

> da jeg blev sprit testet ved skagen, undrede det mig at de først spurgte
mig
> om jeg havde drukket? hvorfor det? Han tog mig jo ikke på ordet, hvorfor

> spørge?

Jeg plejer at svare, at det har jeg da........... vand og kaffe!

Sagde han så ikke bagefter: "Den lille viser står på 11, den store står på
2, klokken er........øøøh..... 23.10, du er anholdt?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen