SmaRTrxxv <thoreentotre@firefemseksget2net.dk> skrev i en
news:41092133$0$2162$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Maritn wrote:
>
> > Nu vil jeg gerne høre gruppens guruer om det er ypvs´en jeg skal
koncentrere
> > mig om ? Kan jeg se noget sted om ypvs´en åbner fuldt ved max
omdrejninger?
> > (jeg har prøvet at justere efter manualen, men måske skulle jeg
koncentrere
> > mig lidt mere).
> >
> YPVS'en ville jeg koncentrere mig om... Jeg har endda et bud problemet
>
> Enten er kabelet som trækker YPVS akslen knækker eller og..
>
> YPVS'en på TZR250 er ikke kun en aksel som det ser ud til men faktisk 2
> korte aksler som er spændt sammen på midten (mellem cylindrene) og det
> lyder som at den er blevet løs (elller helt faldet af)
> Hvis du piller kåben af kan du se YPVS 'en m.m. på motorens højre side
> og den "dims" jeg taler om sidder mellem foran på cylindrene helt oppe
> ved topstykket..
Og den virker også i frigear, så krudt bare motoren af og hold øje med om
mekanismen bevæger sig tilstrækkeligt!
> > Batteriet er nok ikke fuldt opladet, men jeg får en tydelig whirrr
whiirr
> > whiiiirrrr når jeg drejer nøglen, er det godt nok?
> >
> Det burde ikke betyde noget når først motoren er sparket igang
Jeg har racet med fladt batteri på min RGV - Dét kunne power-valve styringen
ikke håndtere!
RGV'en har elektronisk omdr.tæller og den flippede ud af samme grund. Er
2MA'en ikke også med elektr.rpm-tæller, og hvordan opfører dén sig??
Lav om fornødent en ekstra visuel YPVS-kontrol mens batteriet er
understøttet af et sæt startkabler til en bil, for at udelukke spændingsfejl
som årsag!
> > I givet fald, hvad kan anbefales, jeg kører med standard udstødninger?
Hvis der er problemer med YPVS'en trods masser af strøm (á navlestreng fra
en bil), er det sandsynligt at årsagen er koks og løbesod. En tilsodning af
udstødningen er ligeså sandsynligt, så hvis ikke andet findes, så gi' den
den omtalte K'sk-soda kur!
Fremover:
Totaggere smøres af en pumpe der løber med motorens omdrejninger; men også
reguleres af gaskablet. Derfor er det en fejl, og årsag til tilsodning, at
lade den slæbe for lave omdrejninger med tung gasgivning!
Kør hellere et (eller to?) gear lavere og med mindre gasgivning
--
Armand