/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
TZR 250 trækker som en ussel 4-takter:-)
Fra : Maritn


Dato : 29-07-04 16:42

Hej NG

Jeg er den semi-lykkelige ejer af en TZR 250 (2MA) som dog har den svaghed
at den trækker vældig godt op til de magiske 7000 omdrejninger hvorefter
magien (læs: eksplosionen) udebliver, den bliver bare ved at trække som var
det en anden GS 500.

Jeg har tidligere haft en anden TZR 250 som stort set ikke havde noget som
helst bundtræk, men som til gengæld eksploderede noget så skægt når den
skulle, det savner jeg bare så meget. Jeg husker stadig købers kommentar
efter en kort tur med max 5000 omdrejninger: Den trækker sgu ikke bedre end
min Yamaha 4-gear... Han fik en tur mere og så var han (den) solgt

Nu vil jeg gerne høre gruppens guruer om det er ypvs´en jeg skal koncentrere
mig om ? Kan jeg se noget sted om ypvs´en åbner fuldt ved max omdrejninger?
(jeg har prøvet at justere efter manualen, men måske skulle jeg koncentrere
mig lidt mere).

Batteriet er nok ikke fuldt opladet, men jeg får en tydelig whirrr whiirr
whiiiirrrr når jeg drejer nøglen, er det godt nok? (har tidligere set
lignende stavemåde i denne NG)

Karburatorne er så vidt jeg kan se indstillet korrekt, i hvert fald med
hensyn til synkronisering. Skal jeg ind at kigge på dysestørrelser og
nålehøjder? I givet fald, hvad kan anbefales, jeg kører med standard
udstødninger?

Jeg ved godt det er hele 3 ting på en gang, men jeg håber på forståelse

Martin






 
 
Hekto (29-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 29-07-04 16:57

In article <41091ad8$0$268$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, mapou@c.dk
says...
> Hej NG
>
> Jeg er den semi-lykkelige ejer af en TZR 250 (2MA) som dog har den svaghed
> at den trækker vældig godt op til de magiske 7000 omdrejninger hvorefter
> magien (læs: eksplosionen) udebliver, den bliver bare ved at trække som var
> det en anden GS 500.
>
> Jeg har tidligere haft en anden TZR 250 som stort set ikke havde noget som
> helst bundtræk, men som til gengæld eksploderede noget så skægt når den
> skulle, det savner jeg bare så meget. Jeg husker stadig købers kommentar
> efter en kort tur med max 5000 omdrejninger: Den trækker sgu ikke bedre end
> min Yamaha 4-gear... Han fik en tur mere og så var han (den) solgt

Når du drejer tændingsnøglen skal servomotoren dreje ventilen helt op,
og lukke igen. Gør den det, kan ventilen åbne og servoen virker.
Det næste er så om den åbner ved ca. 7.000 omdr. Det kan være svært at
se.
>
> Karburatorne er så vidt jeg kan se indstillet korrekt, i hvert fald med
> hensyn til synkronisering. Skal jeg ind at kigge på dysestørrelser og
> nålehøjder? I givet fald, hvad kan anbefales, jeg kører med standard
> udstødninger?

Giv udstødningen en omgang med kaustisk soda og kogende vand. Så er den
ren ihvertfald. Pas på aluminumsdele!!!!!!!
Kontroller svømmerhøjden. den kan være kritisk.
>

--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

SmaRTrxxv (29-07-2004)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 29-07-04 17:09

Maritn wrote:

> Hej NG
>
> Jeg er den semi-lykkelige ejer af en TZR 250 (2MA)
Fed cykel.. sådan en havde jeg i 95-96....
Jeg ville gerne have en igen, hvis jeg havde råd til at have flere mc'er

>
> Jeg har tidligere haft en anden TZR 250 som stort set ikke havde noget som
> helst bundtræk, men som til gengæld eksploderede noget så skægt når den
> skulle, det savner jeg bare så meget. Jeg husker stadig købers kommentar
> efter en kort tur med max 5000 omdrejninger: Den trækker sgu ikke bedre end
> min Yamaha 4-gear... Han fik en tur mere og så var han (den) solgt

>
> Nu vil jeg gerne høre gruppens guruer om det er ypvs´en jeg skal koncentrere
> mig om ? Kan jeg se noget sted om ypvs´en åbner fuldt ved max omdrejninger?
> (jeg har prøvet at justere efter manualen, men måske skulle jeg koncentrere
> mig lidt mere).
>
YPVS'en ville jeg koncentrere mig om... Jeg har endda et bud problemet

Enten er kabelet som trækker YPVS akslen knækker eller og..

YPVS'en på TZR250 er ikke kun en aksel som det ser ud til men faktisk 2
korte aksler som er spændt sammen på midten (mellem cylindrene) og det
lyder som at den er blevet løs (elller helt faldet af)

Hvis du piller kåben af kan du se YPVS 'en m.m. på motorens højre side
og den "dims" jeg taler om sidder mellem foran på cylindrene helt oppe
ved topstykket..

> Batteriet er nok ikke fuldt opladet, men jeg får en tydelig whirrr whiirr
> whiiiirrrr når jeg drejer nøglen, er det godt nok? (har tidligere set
> lignende stavemåde i denne NG)
>
Det burde ikke betyde noget når først motoren er sparket igang

> Karburatorne er så vidt jeg kan se indstillet korrekt, i hvert fald med
> hensyn til synkronisering. Skal jeg ind at kigge på dysestørrelser og
> nålehøjder? I givet fald, hvad kan anbefales, jeg kører med standard
> udstødninger?
>

Men denne side har diverse manualer m.m. til TZR250...
http://www.tzr250.plus.com/

Held og lykke
Thore Jensen



Armand (29-07-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-07-04 20:33


SmaRTrxxv <thoreentotre@firefemseksget2net.dk> skrev i en
news:41092133$0$2162$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Maritn wrote:
>
> > Nu vil jeg gerne høre gruppens guruer om det er ypvs´en jeg skal
koncentrere
> > mig om ? Kan jeg se noget sted om ypvs´en åbner fuldt ved max
omdrejninger?
> > (jeg har prøvet at justere efter manualen, men måske skulle jeg
koncentrere
> > mig lidt mere).
> >
> YPVS'en ville jeg koncentrere mig om... Jeg har endda et bud problemet
>
> Enten er kabelet som trækker YPVS akslen knækker eller og..
>
> YPVS'en på TZR250 er ikke kun en aksel som det ser ud til men faktisk 2
> korte aksler som er spændt sammen på midten (mellem cylindrene) og det
> lyder som at den er blevet løs (elller helt faldet af)
> Hvis du piller kåben af kan du se YPVS 'en m.m. på motorens højre side
> og den "dims" jeg taler om sidder mellem foran på cylindrene helt oppe
> ved topstykket..

Og den virker også i frigear, så krudt bare motoren af og hold øje med om
mekanismen bevæger sig tilstrækkeligt!

> > Batteriet er nok ikke fuldt opladet, men jeg får en tydelig whirrr
whiirr
> > whiiiirrrr når jeg drejer nøglen, er det godt nok?
> >
> Det burde ikke betyde noget når først motoren er sparket igang

Jeg har racet med fladt batteri på min RGV - Dét kunne power-valve styringen
ikke håndtere!
RGV'en har elektronisk omdr.tæller og den flippede ud af samme grund. Er
2MA'en ikke også med elektr.rpm-tæller, og hvordan opfører dén sig??

Lav om fornødent en ekstra visuel YPVS-kontrol mens batteriet er
understøttet af et sæt startkabler til en bil, for at udelukke spændingsfejl
som årsag!

> > I givet fald, hvad kan anbefales, jeg kører med standard udstødninger?

Hvis der er problemer med YPVS'en trods masser af strøm (á navlestreng fra
en bil), er det sandsynligt at årsagen er koks og løbesod. En tilsodning af
udstødningen er ligeså sandsynligt, så hvis ikke andet findes, så gi' den
den omtalte K'sk-soda kur!

Fremover:
Totaggere smøres af en pumpe der løber med motorens omdrejninger; men også
reguleres af gaskablet. Derfor er det en fejl, og årsag til tilsodning, at
lade den slæbe for lave omdrejninger med tung gasgivning!
Kør hellere et (eller to?) gear lavere og med mindre gasgivning

--
Armand




SmaRTrxxv (30-07-2004)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 30-07-04 19:23

Armand wrote:

>så gi' den den omtalte K'sk-soda kur!
>
Faktisk er det slet ikke nødvendigt at bruge så skrappe midler..

Dette er ikke en joke!

Coca-cola giver præcis den samme effekt.. lad blot delene med fastbrændt
sod ligge i coca-cola (det SKAL være coca-cola) i ca. et dogn så er alt
væk eller lige til at fjerne...


THore


Hekto (30-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-07-04 21:23

In article <410A91E8.1020708@firefemseksget2net.dk>,
thoreentotre@firefemseksget2net.dk says...
> Armand wrote:
>
> >så gi' den den omtalte K'sk-soda kur!
> >
> Faktisk er det slet ikke nødvendigt at bruge så skrappe midler..
>
> Dette er ikke en joke!
>
> Coca-cola giver præcis den samme effekt.. lad blot delene med fastbrændt
> sod ligge i coca-cola (det SKAL være coca-cola) i ca. et dogn så er alt
> væk eller lige til at fjerne...
>

.... virker det 3 gange så godt????


--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Moller (31-07-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 31-07-04 22:01

SmaRTrxxv wrote:

> Armand wrote:
>
>> så gi' den den omtalte K'sk-soda kur!
>>
> Faktisk er det slet ikke nødvendigt at bruge så skrappe midler..
>
> Dette er ikke en joke!
>
> Coca-cola giver præcis den samme effekt.. lad blot delene med fastbrændt
> sod ligge i coca-cola (det SKAL være coca-cola) i ca. et dogn så er alt
> væk eller lige til at fjerne...

   What... vil du bruge Cola til den slags... æv æv, det skal da drikkes :)

   Ellers en god ide til folk som ikke bør håndtere kemikalier ala kautisk
soda pga. fare for dem selv. :) men for os andre der helst vil drikke
Cola'en, blir det den kautiske :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

SmaRTrxxv (30-07-2004)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 30-07-04 19:23

Armand wrote:

>så gi' den den omtalte K'sk-soda kur!
>
Faktisk er det slet ikke nødvendigt at bruge så skrappe midler..

Dette er ikke en joke!

Coca-cola giver præcis den samme effekt.. lad blot delene med fastbrændt
sod ligge i coca-cola (det SKAL være coca-cola) i ca. et dogn så er alt
væk eller lige til at fjerne...


THore


SmaRTrxxv (30-07-2004)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 30-07-04 19:23

Armand wrote:

>så gi' den den omtalte K'sk-soda kur!
>
Faktisk er det slet ikke nødvendigt at bruge så skrappe midler..

Dette er ikke en joke!

Coca-cola giver præcis den samme effekt.. lad blot delene med fastbrændt
sod ligge i coca-cola (det SKAL være coca-cola) i ca. et dogn så er alt
væk eller lige til at fjerne...


THore


Gert Bo thorgersen (01-08-2004)
Kommentar
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 01-08-04 00:54


"SmaRTrxxv" <thoreentotre@firefemseksget2net.dk> wrote in message
news:410a91f4$0$13816$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Armand wrote:
>
> >så gi' den den omtalte K'sk-soda kur!
> >
> Faktisk er det slet ikke nødvendigt at bruge så skrappe midler..
>
> Dette er ikke en joke!
>
> Coca-cola giver præcis den samme effekt.. lad blot delene med fastbrændt
> sod ligge i coca-cola (det SKAL være coca-cola) i ca. et dogn så er alt
> væk eller lige til at fjerne...
>
> THore
>
At det ikke er en joke ses også af at for en del år siden blev det vist at
en tand langt i Coca Cola natten over om morgenen næsten var væk. Og at der
vedr. netop tænder har været skrevet meget om at ungdommens tænder nu om
dage har det dårligt fordi de unge går rundt med Coca Cola på dåse og
konstant nipper til det - kontra tidligere hvor man drak en Coca Cola i et
sammenhæng - hvilket drev nærmest svarer til at tænderne ligger konstant i
Coca Cola/opløsningsmiddel, og derved ødelægges.

Så det er altså ikke nogen joke når Hekto kommer med forslaget.

Mvh. Gert Thorgersen



Hekto (01-08-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 01-08-04 08:26

In article <cehhma$cmj$1@news.loxinfo.co.th>, gbt@loxinfo.co.th says...
> At det ikke er en joke ses også af at for en del år siden blev det vist at
> en tand langt i Coca Cola natten over om morgenen næsten var væk. Og at der
> vedr. netop tænder har været skrevet meget om at ungdommens tænder nu om
> dage har det dårligt fordi de unge går rundt med Coca Cola på dåse og
> konstant nipper til det - kontra tidligere hvor man drak en Coca Cola i et
> sammenhæng - hvilket drev nærmest svarer til at tænderne ligger konstant i
> Coca Cola/opløsningsmiddel, og derved ødelægges.

Nu holder befolkningen stædigt fast ved, at det sker med Cola! De
skulle prøve Grape Tonic istedet!
I mine yngre dage, lavede jeg essence til sodavand, på et af de større
bryggerier.(nej! der er IKKE plastic i appelsinvand!!!).Det virksomme
stof i Cola'en er ikke colanødderne; men syren! Alle sodavand tilsættes
syrer, af forskellig art. Citronsyre, fosforsyre, eddikesyre o.s.v. til
at koncervere og give en vis surhed. Det er meget ringe mængder; men
langtidsvirkningen er der!
Den sodavand, der havde det højeste syreindhold, var Grape Tonic, der
p.gr.a. grapeolien, også havde en mild 'laksativ' virkning! Prøv at
drikke ren grapeolie!!!! - så er den ikke mild længere!!!

Samme virkning kan ses - og anbefales - når noget er brændt på i en
gryde. Lad den stå natten over, med en sjat eddike i bunden! Så er alt
det fastsiddende løsnet. Eddikesyre vil nok også virke på udstødningen.
Jeg tvivler dog på at noget kommer op på siden af kaustisk soda, i den
sammenhæng!

>
> Så det er altså ikke nogen joke når Hekto kommer med forslaget.
>
Jeg foreslog KS, ikke Cola'en.

--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Armand (01-08-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-08-04 15:14


Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en
news:MPG.1b76b98e7d0a7ba39896c8@news.tele.dk...
> In article <cehhma$cmj$1@news.loxinfo.co.th>, gbt@loxinfo.co.th says...
> > At det ikke er en joke ses også af at for en del år siden blev det vist
at
> > en tand langt i Coca Cola natten over om morgenen næsten var væk.
>
> Nu holder befolkningen stædigt fast ved, at det sker med Cola! De
> skulle prøve Grape Tonic istedet!
> ...........Det virksomme stof i Cola'en er ikke colanødderne; men syren!
> Alle sodavand tilsættes syrer, af forskellig art. Citronsyre, fosforsyre,
eddikesyre
> o.s.v. til at koncervere og give en vis surhed.........
> Den sodavand, der havde det højeste syreindhold, var Grape Tonic,
> Samme virkning kan ses - og anbefales - når noget er brændt på i en
> gryde. Lad den stå natten over, med en sjat eddike i bunden! Så er alt
> det fastsiddende løsnet. Eddikesyre vil nok også virke på udstødningen.
> Jeg tvivler dog på at noget kommer op på siden af kaustisk soda, i den
> sammenhæng!

Aha!
Jeg har altid regnet kulsyren for at være det der åd den berømte tand, men
nu blev jeg klogere!

Ad: Udstødningen, så er det koks der er problemet og mine
meskinmester-bekendte sværger til at vand alene er i stand til at opløse
koks, så danskvand kan hænde at være ganske virksomt trods sin uskyldighed
:-/
Ifald sparer man sig derigennem også for at udlægge en hørm af karamel på
den første tur med sin cola-afsyrede udstødning

--
Armand.
(Kun med ét ejerskab af en totagger-mc - Og dén fik ikke lov til at sode til
som jeg husker det fra min Puch)





JP (30-07-2004)
Kommentar
Fra : JP


Dato : 30-07-04 15:17


"Maritn" <mapou@c.dk> wrote in message
news:41091ad8$0$268$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej NG
>

Prøv at check tændingstidspunkt og avanceringen af samme, ved hjælp af en
tændingspistol.

Mvh
Jørgen
ex-totakt :(



Elbarto (31-07-2004)
Kommentar
Fra : Elbarto


Dato : 31-07-04 00:53


"Maritn" <mapou@c.dk> skrev i en meddelelse
news:41091ad8$0$268$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Jeg er den semi-lykkelige ejer af en TZR 250 (2MA) som dog har den svaghed
> at den trækker vældig godt op til de magiske 7000 omdrejninger hvorefter
> magien (læs: eksplosionen) udebliver, den bliver bare ved at trække som
var
> det en anden GS 500.
>
> Jeg har tidligere haft en anden TZR 250 som stort set ikke havde noget som
> helst bundtræk, men som til gengæld eksploderede noget så skægt når den
> skulle, det savner jeg bare så meget. Jeg husker stadig købers
kommentar
> efter en kort tur med max 5000 omdrejninger: Den trækker sgu ikke bedre
end
> min Yamaha 4-gear... Han fik en tur mere og så var han (den) solgt
>
> Nu vil jeg gerne høre gruppens guruer om det er ypvs´en jeg skal
koncentrere
> mig om ? Kan jeg se noget sted om ypvs´en åbner fuldt ved max
omdrejninger?
> (jeg har prøvet at justere efter manualen, men måske skulle jeg
koncentrere
> mig lidt mere).
>
> Batteriet er nok ikke fuldt opladet, men jeg får en tydelig whirrr whiirr
> whiiiirrrr når jeg drejer nøglen, er det godt nok? (har tidligere set
> lignende stavemåde i denne NG)
>
> Karburatorne er så vidt jeg kan se indstillet korrekt, i hvert fald med
> hensyn til synkronisering. Skal jeg ind at kigge på dysestørrelser og
> nålehøjder? I givet fald, hvad kan anbefales, jeg kører med standard
> udstødninger?
>
> Jeg ved godt det er hele 3 ting på en gang, men jeg håber på forståelse
>
> Martin
>
>
>
>
>

Nu faldt det mig lige ind det var en to tagger ... Hvoren har tændrøret det
??
Ved at det kunne betyde meget på de små jeg har rodet med
Min egen nuværende SR125er (172ccm malossi sjov) er oss meget kritisk med
tændrør og afstanbden af elektroden af denne.
To tagger er drilske men for s***** de rykker når de spiller max

Elbarto Simpsoniac



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste