|
| cbr1k der rasler Fra : cbr1k |
Dato : 29-07-04 14:01 |
|
har lige fået skiftet knastkæde+strammer, men det har intet gjort ved
raslen. Den lyder som et par løse bolte der rasler rundt nede i bunden af
maskinen. Den kører fint, holder fint tomgang ved jævn hastighed og kører
fint op til rødt felt.
Hvad er galt, hvordan undersøger jeg det (jaja jeg kan skille motoren ad,
men det bliver ikke lige idag vel
og betyder det noget?
min egen overvejelser går på
1 - kæde til generator mv + dertil strammer
2 - hovedlejre
3 - koblingsleje
hvordan kan jeg udelukke hver af disse?
| |
Thomas T. Toft (29-07-2004)
| Kommentar Fra : Thomas T. Toft |
Dato : 29-07-04 22:30 |
|
Beklager ... men Honda har næsten altid haft problemer med konstuktionen af
deres primærtræk i deres 4 cylindrede motorer.
Ud fra det beskrevne, tyder det på, at det er din primærkædestrammer som er
stået af. På de første årgange fra 1987-88 var det alle modeller som blev
tilbagekaldt og fik skiftet både forkæde og strammer på Honda's regning.
Betyder det noget ? Desværre ja, hvis lyden er som du beskriver, skal
motoren indenfor nærmeste fremtid adskilles. I aller værste fald - kan din
forkæde ødelægge krumtaphuset.
Sorry !
M.v.h.
Thomas
| |
cbr1k (30-07-2004)
| Kommentar Fra : cbr1k |
Dato : 30-07-04 06:29 |
|
> Beklager ... men Honda har næsten altid haft problemer med konstuktionen
af
> deres primærtræk i deres 4 cylindrede motorer.
>
> Ud fra det beskrevne, tyder det på, at det er din primærkædestrammer som
er
> stået af. På de første årgange fra 1987-88 var det alle modeller som blev
> tilbagekaldt og fik skiftet både forkæde og strammer på Honda's regning.
jeg mener ikke at cbr'en har kædetræk som primær trans. (tandhjul), men
ellers et godt bud
| |
Tim From (31-07-2004)
| Kommentar Fra : Tim From |
Dato : 31-07-04 21:51 |
|
Den har en strammer , har lige fået skiftet min.
Tim
cbr 1000 årg 87
"cbr1k" <2004@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:cecma9$2a3p$1@news.cybercity.dk...
> > Beklager ... men Honda har næsten altid haft problemer med konstuktionen
> af
> > deres primærtræk i deres 4 cylindrede motorer.
> >
> > Ud fra det beskrevne, tyder det på, at det er din primærkædestrammer som
> er
> > stået af. På de første årgange fra 1987-88 var det alle modeller som
blev
> > tilbagekaldt og fik skiftet både forkæde og strammer på Honda's regning.
>
> jeg mener ikke at cbr'en har kædetræk som primær trans. (tandhjul), men
> ellers et godt bud
>
>
| |
Armand (01-08-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 01-08-04 15:18 |
|
Tim From <tim.from@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:410c077a$0$26404$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Den har en strammer , har lige fået skiftet min.
> Tim
> cbr 1000 årg 87
> "cbr1k" <2004@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:cecma9$2a3p$1@news.cybercity.dk...
> > > Beklager ... men Honda har næsten altid haft problemer med
> > > konstuktionen af deres primærtræk i deres 4 cylindrede motorer.
> > > Ud fra det beskrevne, tyder det på, at det er din primærkædestrammer
> > > som er stået af. På de første årgange fra 1987-88 var det alle
modeller
> > > som blev tilbagekaldt og fik skiftet både forkæde og strammer på
> > > Honda's regning.
> >
> > jeg mener ikke at cbr'en har kædetræk som primær trans. (tandhjul), men
> > ellers et godt bud
Ficherne på Powersportspro.com bekræfter at der ikke er primærkæde i en
CBR1000!
--
Armand.
| |
|
|