|
| Høje omdrejninger er5 Fra : Tommy Nielsen |
Dato : 29-07-04 09:38 |
|
Hej,
jeg har haft en kawa ER5 i et års tid. Det er en rar maskine, men det
irriterer mig lidt at den er så højt gearet. Jeg er mest til rolig kørsel og
ville allerhelst tøffe derudaf i sjette gear - men det kan ikke lade sig
gøre hvis man skulle komme under 70 km/t - så er man nødt til at skifte ned
i femte ellers begynder skidtet at ryste pga for lave omdrejninger.
Det skal lige siges at jeg ikke kan høre motoren - hvilket gør at jeg også
kigger på omdrejningstælleren ret tit for at sikre mig at jeg ikke kører med
for lave omdrejninger - det er da træls!
Er her nogle er5-kørere? Hvad er jeres marchomdrejninger hvis I kører 70?
Jeg vil gerne køre med lavest mulig omdrejningstal - men hvad sker der
egentligt hvis man kører med for lave - ryster mc'en så fra hinanden?
Alle kommentarer hertil læses med stor interesse!!!
MVH
Tommy
| |
Mikkel Kring (29-07-2004)
| Kommentar Fra : Mikkel Kring |
Dato : 29-07-04 09:44 |
|
> 70? Jeg vil gerne køre med lavest mulig omdrejningstal - men hvad
> sker der egentligt hvis man kører med for lave - ryster mc'en så fra
> hinanden?
>
> Alle kommentarer hertil læses med stor interesse!!!
>
> MVH
>
> Tommy
Hej tommy
Det gælder jo ikke om at kører med så lave omdrejninger som muligt men der
hvor maskinen køre mest behageligt hvis det er hygge kørsel det drejer sig
om.
Det kan også sagtens´ske at den går længere literen ved lidt højere
omdrejninger.
Jeg har ingen erfaring selv med ER5.
MVH
Kringo
2 x gixxer750 srad
| |
Tommy Nielsen (29-07-2004)
| Kommentar Fra : Tommy Nielsen |
Dato : 29-07-04 10:42 |
|
> Det kan også sagtens´ske at den går længere literen ved lidt højere
> omdrejninger.
Hej Kringo,
Kan det virkelig passe? Jo flere omdr. mc'en tager, jo mere benz sluger
dyret da - eller hva'!? Om ikke andet så må det da gælde ved march-kørsel -
altså jo mere rolig kørslen er, jo mindre benz. Kan du sige mere om det?
MVH
Tommy
| |
Psycho Cowboy (29-07-2004)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 29-07-04 10:54 |
|
Tommy Nielsen wrote:
> Kan det virkelig passe? Jo flere omdr. mc'en tager, jo mere benz
> sluger dyret da - eller hva'!? Om ikke andet så må det da gælde ved
> march-kørsel - altså jo mere rolig kørslen er, jo mindre benz. Kan du
> sige mere om det?
_____________________________________________________
I princippet handler forbruget slet ikke om omdrejninger, men til gengæld om
belastning. Hvis vi snakker konstant hastighed, finder den mindste
belastning af motoren så vidt jeg ved sted ca. midt i omdrejningsregistret,
hvilket er et sted midt imellem bund- og screamertræk.
under alle omstændigheder er der næsten ikke noget der slider mere på en
motor, end kun at benytte de helt lave omdrejninger - det er de fleste
maskiner ikke lavet til!
Men hvad er problemet i at tøffe 70 derudaf i 4. eller 5. gear og så gemme
6. pind ?
Nu er det ikke helt samme type cykel jeg har, men jeg benytter faktisk
sjældent mit 6. gear. (Det har lidt med hastighedsgrænserne at gøre. )
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
| |
Hekto (29-07-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 29-07-04 11:04 |
|
In article <4108c637$0$217$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
tommynielsen77@*REMOVE*webspeed.dk says...
> Kan det virkelig passe? Jo flere omdr. mc'en tager, jo mere benz sluger
> dyret da - eller hva'!? Om ikke andet så må det da gælde ved march-kørsel -
> altså jo mere rolig kørslen er, jo mindre benz. Kan du sige mere om det?
>
Nej! Totalt misforstået!
En tung gashånd, hiver bare benzin op, uden at motoren forbrænder den
ordentligt.
Min Fiat Punto går f.eks. 2-3 km længere på litteren, når jeg kører
præcis samme strækning i højst 4. istedet for at bruge 5.!!!!
(Bykørsel i Københavns omegn)
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Armand (29-07-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 29-07-04 19:57 |
|
Tommy Nielsen <tommynielsen77@*REMOVE*webspeed.dk> skrev i en
news:4108c637$0$217$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>
> > Det kan også sagtens´ske at den går længere literen ved lidt højere
> > omdrejninger.
>
> Kan det virkelig passe? Jo flere omdr. mc'en tager, jo mere benz sluger
> dyret da - eller hva'!?
Jo færre omdrejninger, desto lavere befinder man sig på motorens
effektkurve - Hvilket fordrer mere gasgivning for samme virkning => større
forbrug!
--
Armand.
| |
Ukendt (30-07-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-07-04 08:35 |
|
Armand skrev i meddelelsen ...
>
>Tommy Nielsen <tommynielsen77@*REMOVE*webspeed.dk> skrev i en
>news:4108c637$0$217$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>>
>> > Det kan også sagtens´ske at den går længere literen ved lidt højere
>> > omdrejninger.
>>
>> Kan det virkelig passe? Jo flere omdr. mc'en tager, jo mere benz sluger
>> dyret da - eller hva'!?
>
>Jo færre omdrejninger, desto lavere befinder man sig på motorens
>effektkurve - Hvilket fordrer mere gasgivning for samme virkning => større
>forbrug!
Eller set omvendt, effektiviteten er bedst omkring toppunktet på
momentkurven, og det ligger som regel noget højere i omdrejningsregistret
end de fleste umiddelbart forestiller sig. Ved en 6 gears MC vil 6. gear
typisk være et overgear til anvendelse ved hastigheder, der ikke er
accepteret i DK. 5. gear passer nogenlunde til motorvejskørsel, og resten af
gearene passer til vores landeveje.
Jo mere man tilpasser sin kørsel til det omdrejningsområde motoren bevæger
sig "frit" i, jo billigere kommer man til at køre.
mvh
Orla
>
>--
>Armand.
| |
Henrik Steen Larsen (30-07-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Steen Larsen |
Dato : 30-07-04 11:16 |
|
Orla Pedersen wrote:
> Eller set omvendt, effektiviteten er bedst omkring toppunktet på
> momentkurven, og det ligger som regel noget højere i omdrejningsregistret
> end de fleste umiddelbart forestiller sig. Ved en 6 gears MC vil 6. gear
> typisk være et overgear til anvendelse ved hastigheder, der ikke er
> accepteret i DK. 5. gear passer nogenlunde til motorvejskørsel, og resten af
> gearene passer til vores landeveje.
>
> Jo mere man tilpasser sin kørsel til det omdrejningsområde motoren bevæger
> sig "frit" i, jo billigere kommer man til at køre.
Hæ - det forklarer nok det ellers komplet uforståelige fænomen, at jeg
kører markant længere på literen, når jeg er ude og lege på de små
snoede... Og der får den sgu gas - om ikke andet så efter svingene *G*
*kylling af rang*
| |
Dennis Hellan Peders~ (30-07-2004)
| Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 30-07-04 11:23 |
|
"Henrik Steen Larsen" <hsl_dk@cool.SLET.dk> skrev i en meddelelse
news:ced75i$2vrn$1@news.cybercity.dk...
> Orla Pedersen wrote:
> > Eller set omvendt, effektiviteten er bedst omkring toppunktet på
> > momentkurven, og det ligger som regel noget højere i
omdrejningsregistret
> > end de fleste umiddelbart forestiller sig. Ved en 6 gears MC vil 6. gear
> > typisk være et overgear til anvendelse ved hastigheder, der ikke er
> > accepteret i DK. 5. gear passer nogenlunde til motorvejskørsel, og
resten af
> > gearene passer til vores landeveje.
> >
> > Jo mere man tilpasser sin kørsel til det omdrejningsområde motoren
bevæger
> > sig "frit" i, jo billigere kommer man til at køre.
>
> Hæ - det forklarer nok det ellers komplet uforståelige fænomen, at jeg
> kører markant længere på literen, når jeg er ude og lege på de små
> snoede... Og der får den sgu gas - om ikke andet så efter svingene *G*
>
> *kylling af rang*
Hej.
Det må komme an på cyklen ! ?, det absolut længste jeg har kørt på literen
på Banditten er 17,8 , og det er med ekstrem morfar kørsel på de helt små
snoede veje !, det foregik mellem 2500-3500 omd. og mellem 60-80 km/t
samtlige 178 km !og til det havde den brugt 9,9 liter.
--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25
| |
Henrik Steen Larsen (30-07-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Steen Larsen |
Dato : 30-07-04 12:56 |
|
> "Henrik Steen Larsen" <hsl_dk@cool.SLET.dk> skrev i en meddelelse
>>Hæ - det forklarer nok det ellers komplet uforståelige fænomen, at jeg
>>kører markant længere på literen, når jeg er ude og lege på de små
>>snoede... Og der får den sgu gas - om ikke andet så efter svingene *G*
>>
>>*kylling af rang*
>
>
> Hej.
>
> Det må komme an på cyklen ! ?, det absolut længste jeg har kørt på literen
> på Banditten er 17,8 , og det er med ekstrem morfar kørsel på de helt små
> snoede veje !, det foregik mellem 2500-3500 omd. og mellem 60-80 km/t
> samtlige 178 km !og til det havde den brugt 9,9 liter.
Cyklen er en CBR F1 med ~90K km på uret.
Når jeg kører blandet bykørsel ligger forbruger omkring 16 km/l. Fair
nok givet en masse koldstarter, korte distancer, lyskryds etc.
På lange motorvejsstræk med bagage og omkring 7-8000 omdrejninger
(redline: 12K) kommer jeg op omkring 20-21 km/l.
På de små snoede med masser af kraftig accelereren i 2-4 gear (og ret
sjældent under 6000 omdrejninger) lader den til at gå op imod 19-20 km/l.
Givet disse oplysninger skal jeg helt sikkert ikke tøffe rundt i Kbh. i
6. gear mere... (2500 omdrejninger ~50 km/t).
| |
Jes Vestervang (11-08-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 11-08-04 09:40 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> writes:
> Eller set omvendt, effektiviteten er bedst omkring toppunktet på
> momentkurven, og det ligger som regel noget højere i omdrejningsregistret
> end de fleste umiddelbart forestiller sig.
Toppunktet er jo ikke så vigtigt, hvis kurven ellers er nogenlunde
vandret. Max-moment på min Fazer er 59,5 Nm @7500 rpm, men 50 Nm
passeres kun ved hhv. 5 og 12k rpm.
Se evt. < http://royal.flof.dk/mc-sager/fzs600_dyno.jpg>
....jeg elsker at vise den kurve frem
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
Outlook Express-bruger, se her: < http://xnews.newsguy.com/>
| |
Ole Hansen (11-08-2004)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 11-08-04 10:11 |
|
Jes Vestervang <jes@dellen.royal.flof.dk> writes:
> Toppunktet er jo ikke så vigtigt, hvis kurven ellers er nogenlunde
> vandret. Max-moment på min Fazer er 59,5 Nm @7500 rpm, men 50 Nm
> passeres kun ved hhv. 5 og 12k rpm.
>
> Se evt. < http://royal.flof.dk/mc-sager/fzs600_dyno.jpg>
> ...jeg elsker at vise den kurve frem
Den viser egentlig meget godt, den fornemmelse man har, når man har
kørt en fazer. Jævnt, solidt træk fra lidt over tomgang til red-line!
:)
> mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
--
Ole Hansen
SV650S
| |
Nicolaj Christensen (29-07-2004)
| Kommentar Fra : Nicolaj Christensen |
Dato : 29-07-04 10:37 |
|
snip
> jeg har haft en kawa ER5 i et års tid. Det er en rar maskine, men det
> irriterer mig lidt at den er så højt gearet. Jeg er mest til rolig kørsel
og
> ville allerhelst tøffe derudaf i sjette gear - men det kan ikke lade sig
> gøre hvis man skulle komme under 70 km/t - så er man nødt til at skifte
ned
> i femte ellers begynder skidtet at ryste pga for lave omdrejninger.
> ..............
hvad med at skifte et tandhjul - det er da en overkommelig modifikation ?
| |
Hekto (29-07-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 29-07-04 10:38 |
|
In article <4108b739$0$233$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
tommynielsen77@*REMOVE*webspeed.dk says...
> jeg har haft en kawa ER5 i et års tid. Det er en rar maskine, men det
> irriterer mig lidt at den er så højt gearet. Jeg er mest til rolig kørsel og
> ville allerhelst tøffe derudaf i sjette gear - men det kan ikke lade sig
> gøre hvis man skulle komme under 70 km/t - så er man nødt til at skifte ned
> i femte ellers begynder skidtet at ryste pga for lave omdrejninger.
Du skulle måske have en anden MC!!!???
>
> Det skal lige siges at jeg ikke kan høre motoren - hvilket gør at jeg også
> kigger på omdrejningstælleren ret tit for at sikre mig at jeg ikke kører med
> for lave omdrejninger - det er da træls!
Det er der da råd for! Et par huller i potten - eller en anden - skulle
vel overflødiggøre omdrejningtæller-kiggeriet?
>
> Er her nogle er5-kørere? Hvad er jeres marchomdrejninger hvis I kører 70?
> Jeg vil gerne køre med lavest mulig omdrejningstal - men hvad sker der
> egentligt hvis man kører med for lave - ryster mc'en så fra hinanden?
Du skal væne dig til at køre typisk et gear lavere end du tror du skal!
Lave omdrejninger slider mere end lidt højere omdrejninger. Oliepumpen
leverer ikke det samme tryk, og belastningen af lejerne er forholdsvis
større. Større belastning + lavere olietryk =
Det er også rigtigt, at du endda måske kan forvente et lavere forbrug.
(hvis nu man interesserer sig for den slags)
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
The Beekster (29-07-2004)
| Kommentar Fra : The Beekster |
Dato : 29-07-04 11:07 |
|
Hej er nybegynder her skulle bare se om det virkede
Er der nogle uskrevne regler?
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1b72e3db783019a39896b8@news.tele.dk...
> In article <4108b739$0$233$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> tommynielsen77@*REMOVE*webspeed.dk says...
> > jeg har haft en kawa ER5 i et års tid. Det er en rar maskine, men det
> > irriterer mig lidt at den er så højt gearet. Jeg er mest til rolig
kørsel og
> > ville allerhelst tøffe derudaf i sjette gear - men det kan ikke lade sig
> > gøre hvis man skulle komme under 70 km/t - så er man nødt til at skifte
ned
> > i femte ellers begynder skidtet at ryste pga for lave omdrejninger.
>
> Du skulle måske have en anden MC!!!???
> >
> > Det skal lige siges at jeg ikke kan høre motoren - hvilket gør at jeg
også
> > kigger på omdrejningstælleren ret tit for at sikre mig at jeg ikke kører
med
> > for lave omdrejninger - det er da træls!
>
> Det er der da råd for! Et par huller i potten - eller en anden - skulle
> vel overflødiggøre omdrejningtæller-kiggeriet?
>
> >
> > Er her nogle er5-kørere? Hvad er jeres marchomdrejninger hvis I kører
70?
> > Jeg vil gerne køre med lavest mulig omdrejningstal - men hvad sker der
> > egentligt hvis man kører med for lave - ryster mc'en så fra hinanden?
>
> Du skal væne dig til at køre typisk et gear lavere end du tror du skal!
> Lave omdrejninger slider mere end lidt højere omdrejninger. Oliepumpen
> leverer ikke det samme tryk, og belastningen af lejerne er forholdsvis
> større. Større belastning + lavere olietryk =
>
> Det er også rigtigt, at du endda måske kan forvente et lavere forbrug.
> (hvis nu man interesserer sig for den slags)
>
> --
> /Hekto
> Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
> semi-rockets ... no thanks!
| |
Hekto (29-07-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 29-07-04 11:40 |
|
In article <k%3Oc.28218$Vf.1616274@news000.worldonline.dk>,
beekman@jubiimail.dk says...
> Hej er nybegynder her skulle bare se om det virkede
> Er der nogle uskrevne regler?
>
Ja, masser!
Nogen går meget op i nettikette!
Så du må hellere skynde dig og quote UNDER det forrige indlæg, for
ellers er der mange der går glib af fornøjelsen med at læse det hele
een gang til.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Armand (29-07-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 29-07-04 19:59 |
|
Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en
news:MPG.1b72f25243bcf0c9896ba@news.tele.dk...
> In article <k%3Oc.28218$Vf.1616274@news000.worldonline.dk>,
> beekman@jubiimail.dk says...
> > Hej er nybegynder her skulle bare se om det virkede
> > Er der nogle uskrevne regler?
> >
> Ja, masser!
> Nogen går meget op i nettikette!
> Så du må hellere skynde dig og quote UNDER det forrige indlæg,
Øhhhh?
Det forrige indlæg er da quote'n i sig selv!
Du mener Formodentligt "at svare under - - - -" :-/
--
Armand.
| |
The Beekster (29-07-2004)
| Kommentar Fra : The Beekster |
Dato : 29-07-04 11:12 |
|
Hej er ny herinde, skulle bare lige se om jeg kunne få det til at virke. Er
der nogle uskrevne regler for hvordan man svarer på indlæg m.m.
Hilsen Bæk
Gixxer 1000
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1b72e3db783019a39896b8@news.tele.dk...
> In article <4108b739$0$233$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> tommynielsen77@*REMOVE*webspeed.dk says...
> > jeg har haft en kawa ER5 i et års tid. Det er en rar maskine, men det
> > irriterer mig lidt at den er så højt gearet. Jeg er mest til rolig
kørsel og
> > ville allerhelst tøffe derudaf i sjette gear - men det kan ikke lade sig
> > gøre hvis man skulle komme under 70 km/t - så er man nødt til at skifte
ned
> > i femte ellers begynder skidtet at ryste pga for lave omdrejninger.
>
> Du skulle måske have en anden MC!!!???
> >
> > Det skal lige siges at jeg ikke kan høre motoren - hvilket gør at jeg
også
> > kigger på omdrejningstælleren ret tit for at sikre mig at jeg ikke kører
med
> > for lave omdrejninger - det er da træls!
>
> Det er der da råd for! Et par huller i potten - eller en anden - skulle
> vel overflødiggøre omdrejningtæller-kiggeriet?
>
> >
> > Er her nogle er5-kørere? Hvad er jeres marchomdrejninger hvis I kører
70?
> > Jeg vil gerne køre med lavest mulig omdrejningstal - men hvad sker der
> > egentligt hvis man kører med for lave - ryster mc'en så fra hinanden?
>
> Du skal væne dig til at køre typisk et gear lavere end du tror du skal!
> Lave omdrejninger slider mere end lidt højere omdrejninger. Oliepumpen
> leverer ikke det samme tryk, og belastningen af lejerne er forholdsvis
> større. Større belastning + lavere olietryk =
>
> Det er også rigtigt, at du endda måske kan forvente et lavere forbrug.
> (hvis nu man interesserer sig for den slags)
>
> --
> /Hekto
> Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
> semi-rockets ... no thanks!
| |
Ole Hansen (29-07-2004)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 29-07-04 11:18 |
|
"The Beekster" <6x03g190@tiscali.dk> writes:
> Hej er ny herinde, skulle bare lige se om jeg kunne få det til at virke. Er
> der nogle uskrevne regler for hvordan man svarer på indlæg m.m.
De er såmænd nedskrevne.. Kig på www.usenet.dk og bliv klogere! Kig
især på det afsnit, der omhandler citat-teknik! :) (Hint: skriv under
det du svarer på, og skær det overflødige væk)
> Hilsen Bæk
> Gixxer 1000
--
Ole Hansen
| |
The Beekster (29-07-2004)
| Kommentar Fra : The Beekster |
Dato : 29-07-04 11:41 |
|
"Ole Hansen" <moped@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:usmbbjew4.fsf@get2net.dk...
> "The Beekster" <6x03g190@tiscali.dk> writes:
>
> > Hej er ny herinde, skulle bare lige se om jeg kunne få det til at virke.
Er
> > der nogle uskrevne regler for hvordan man svarer på indlæg m.m.
>
> De er såmænd nedskrevne.. Kig på www.usenet.dk og bliv klogere! Kig
> især på det afsnit, der omhandler citat-teknik! :) (Hint: skriv under
> det du svarer på, og skær det overflødige væk)
>> --
> Ole Hansen
THX .... hilsen bæk
| |
Tony Lorentzen (29-07-2004)
| Kommentar Fra : Tony Lorentzen |
Dato : 29-07-04 11:57 |
|
The Beekster wrote:
> Hej er ny herinde, skulle bare lige se om jeg kunne få det til at
> virke. Er der nogle uskrevne regler for hvordan man svarer på indlæg
> m.m.
Nu har andre gjort dig opmærksomme på reglerne for god netikette - men du
skulle nok også lige tage et kig på "Motorcykelivets uskrevne love" som MC
Chaufførerne og Armand (her fra DFM) har være forfattere af. Helt så
uskrevne er de ikke længere - men kig her inden du bliver hårdt skuffet når
nogle taler dårligt om netop DIT motorcykel-mærke:
http://www.dfmc.dk/love.asp
--
Tony
Kilofazer 1000 o>'o
Honda CB 400 N '84
| |
Squish (29-07-2004)
| Kommentar Fra : Squish |
Dato : 29-07-04 13:12 |
|
Tony Lorentzen wrote:
> kig på "Motorcykelivets uskrevne love" som MC
> Chaufførerne og Armand (her fra DFM) har være forfattere af.
> http://www.dfmc.dk/love.asp
>
Hvorfor er der 2 K'er i motorcykel?
--
Squish
CB400F
| |
Tony Lorentzen (29-07-2004)
| Kommentar Fra : Tony Lorentzen |
Dato : 29-07-04 13:17 |
|
Squish wrote:
> Hvorfor er der 2 K'er i motorcykel?
Vidste du ikke det? Tænk at du har stavet motorcykkel forkert i alle de år
Ups - nu er det rettet! (Jeg har bare copy-pastet det fra et gammelt indlæg)
--
Tony
Fazer 1000 o>'o
| |
Armand (29-07-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 29-07-04 20:04 |
|
Tony Lorentzen <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
news:ceaps0$lb6$1@news.cybercity.dk...
> Squish wrote:
>
> > > [....lige tage et kig på "Motorcykelivets uskrevne love" ]
> >
> > Hvorfor er der 2 K'er i motorcykel?
>
> Ups - nu er det rettet! (Jeg har bare copy-pastet det fra et gammelt
indlæg)
Skriver du også det med ét "l" på sitet, ligesom du gør her i indlægget??
--
Armand.
(surf-skrækker)
| |
Tony Lorentzen (29-07-2004)
| Kommentar Fra : Tony Lorentzen |
Dato : 29-07-04 21:43 |
|
Armand wrote:
> Skriver du også det med ét "l" på sitet, ligesom du gør her i
> indlægget??
Skal du ha tæv?
--
Tony
Fazer 1000
| |
Martin Johansen [600~ (29-07-2004)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 29-07-04 22:33 |
|
Tony Lorentzen skrev:
> Armand wrote:
>
>> Skriver du også det med ét "l" på sitet, ligesom du gør her i
>> indlægget??
>
> Skal du ha tæv?
LOL
<henter_popcorn.avi>
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 ( http://counter.li.org)
| |
Armand (29-07-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 29-07-04 20:08 |
|
Tommy Nielsen <tommynielsen77@*REMOVE*webspeed.dk> skrev i en
news:4108b739$0$233$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej,
>
> jeg har haft en kawa ER5 i et års tid. Det er en rar maskine, men det
> irriterer mig lidt at den er så højt gearet. Jeg er mest til rolig kørsel
og
> ville allerhelst tøffe derudaf i sjette gear -
Forvent dig ikke mere af en moderne 500-twin, end at den ka leve op til!
Moderne motorer lever i højere grad på omdrejningstallet end tidligere
modeller gjorde, og køber man en flere-cylindrede motorcykel vil både
mer-omdrejninger i.f.t. twins'ene og vikrningen af det dobbelta antal
forbrændinger pr. omdr. forværre billedet!
Hvis du skal helt ned i tøffe-tøf omdrejninger skal du have dig en
et-cylindret Suzuki LS650, eller en af de vildt store V2'er cruisere (á
Yamaha Wild Star?), for slet ikke at nævne HD!
--
Armand.
| |
Armand (30-07-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 30-07-04 15:44 |
|
Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en
news:cebn9f$1iha$10@news.cybercity.dk...
>
> Hvis du skal helt ned i tøffe-tøf omdrejninger skal du have dig en
> et-cylindret Suzuki LS650, eller en af de vildt store V2'er cruisere (á
> Yamaha Wild Star?), for slet ikke at nævne HD!
Kom lige i tanke om: Yamaha BT1100 Bulldog, der har en rolig motorgang, uden
at være en cruiser/custom -model!
--
Armand.
| |
Mikkel Christensen (03-08-2004)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 03-08-04 09:42 |
|
"Tommy Nielsen" <tommynielsen77@*REMOVE*webspeed.dk> writes:
> jeg har haft en kawa ER5 i et års tid. Det er en rar maskine, men det
> irriterer mig lidt at den er så højt gearet. Jeg er mest til rolig
> kørsel og ville allerhelst tøffe derudaf i sjette gear - men det kan
> ikke lade sig gøre hvis man skulle komme under 70 km/t - så er man
> nødt til at skifte ned i femte ellers begynder skidtet at ryste pga
> for lave omdrejninger.
Udover alt det de andre har skrevet - hvad er der i vejen med at koere
i 5. gear? Det er yderst sjaeldent jeg bruger mit 6. gear, ja og 5.
ogsaa for den sags skyld - de fungerer bedst ved hastigheder man bliver
skudt for herhjemme
--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| - David Gerard
| |
|
|