"tb [8550]" <[FJERN]dsl142004@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:ce8ho9$188l$1@news.cybercity.dk...
> Jeg har en mc der er enorm svær at starte.
>
> Der ER gnist. Karb ER justeret og der ER benz.
> Komp. er ok
>
> Godt nok kører starteren langsomt rundt (sikkert slidt), men kan det ikke
> skyldes en dårlig gnist fra gamle spoler (18 år gamle!) ?
18 år... - det er joingen alder... - synes du sagde det var en _gammel_
honda...
Din tændingslås er sikkert slidt, således at det "kontaktsæt" der laver din
hovedplus efter tændingslås / nøgle, taber et par volt.
Hvis du piller tændingsbundstykket ud, så prøv at finde ledningerne, din
batteriplus er sikkert rød, og din tændingsplus kan du sikkert måle.
Nu du er i gang, så kontrollerer du osse din stel, den er sikkert heller
ikke for god...
- Og kortslut lige stop-knappen, indtil du har fundet ud af hvad der er
galt...
- skulle det være nær viborg kunne jeg sikkert også hjælpe dig...
Lars / Viborg
> Hvordan måler man sådanne ting ?
>
> Hvis de skal skiftes, vil honda have 4450kr for 2 styk + 4 hætter, hvilket
> er ca. hvad jeg gav for cyklen uden afgift
>
> Altså : Hvordan klares det billigere: Finder der ikke "generic" spoler ?
> Det er vel samme funktion på alle cykler/biler?!?
>
> Hvad med hætter. Findes der nogle billige, der lukker i toppen (tændrør
> sidder ca. 15 cm nede i blokken)
>
>
>