Racereport Nürburgring 18/7
Fra : Peder

Dato : 28-07-04 09:00

Damn det bliver ikke til meget ng læsning efter der er kommet hus og
hund i livet...
Men - nu har jeg da min beretning fra forrige weekends løb klar.
Den er ikke sååå dramatisk som sidste (heldigvis), men I får den
alligevel.
Næste løb er på lørdag på Hockenheim.

Min hjemmeside (http://roadracing.netpartner.dk) bliver snarest
opdateret med nogle billeder og resultatliste fra løbet.

Racingreport - Nürburg 18/7-2004

17/7 Gewitter.
Det båder ilde. Vejrudsigten siger "Gewitter" og har en nydelig
tegning af en sky med lyn og regn ud af.
Det er dagen før jeg skal ud på mit årets første Seriensport løb. Jeg
er blevet forhindret hidtil pga. irriterende smerter fra styrtet i
Frankrig. Sjovt nok er det p.t. mest mit knæ der driller - noget jeg
slet ikke havde mén i i første omgang.
Men nu skal det være. Smeden har gjort et flot stykke arbejde på
motoren og alt ser fint ud. Tanja har sørget for at det værste
Nightrider er gået af cyklen ved at få malet kåbedelene blå. Tanken
ligner dog stadig en sønderskudt stealthfighter. Den vil jeg ikke
skifte før absolut nødvendigt.
Imidlertid sidder jeg nu i bilen ca. 200 km. fra Nürburg og ser på
tordenvejr. Et vejr der skulle fortsætte i morgen, hvor jeg skal ud at
køre. Øv.
Claus har ganske vidst tidligere berettet om, at regn er det vejr, han
og Jørund fik de bedste placeringer i, meeen jeg er mest til solskin -
eller som minimum tørvejr.
Sandt at sige er jeg en smule spændt ved at skulle køre igen efter
styrtet. Det kan åbenbart ikke undgå at sætte sig nogle spor, når man
sådan står af midt i runden.
Da jeg har min far med, som ikke er vild med at sove i telt på
parkeringspladsen, skal jeg bo på hotel i aften. Pokkers også... især
når det regner. Det er så hyggeligt. Nah - efter årets
Roskildefestival skal jeg hilse og sige, at jeg ikke behøver at høre
den beroligende trommen på teltdugen lige med de samme igen.
Vi er fremme på rekordtid og venter på Tanja, der sidder lidt fast
pga. regnvejr. Når hun kommer skal vi have monteret de nye kåbedele og
have cyklen godkendt.
Det viser sig at drille en smule, da den ikke lige smutter på. Der
skal desuden bores nogle huller til fastgørelse. Nåmen allerede kl.
23:30 er vi færdige og tørner ind. Tanja når at fortælle at
Dauerprüfing er kl. 8:00 søndag, så vi skal tidligt op. Cyklen skal jo
også lige godkendes.

18/7 Hurtigeste session hidtil
Hmm. Kl. Er 13:15 og jeg sidder i bilen på vej hjem. Så hurtigt er det
vist aldrig gået før.
Morgenen starter med at vi skal pivtidligt op for at nå teknisk
kontrol og Dauerprüfung. Da jeg vågner, er det til lyden af noget, der
minder om regndråber på et tag udenfor. Heldigvis tager jeg fejl.
Lyden kommer fra nogen, der skubber rundt på ting på
parkeringspladsen. Solen skinner og det er varmt. Overnatningen var
iøvrigt på "Zur Burg" et fint lile hotel med gode værelser (vi havde
balkon) til mellem €70 og €100 for et dobbeltværelse.
Efter hurtig morgenmad skynder vi os hen til banen (3 min. væk). Vi
møder Tanja, der står med cyklen efter at have fået den kontrolleret
for mig. Vældig service.
Hun har i mellemtiden opdaget at der først er næste løb, der har
Daurprüfung kl. 8. Dette løb har prøven kl. 8:30...
Hohum. Så er vi da klar i tide. Dauerprüfung går helt udramatisk. Jeg
starter langsomt op, da der stadig er olierester på dækkene.
Efterhånden får jeg fart på - for s*tan hvor er den nem at køre den
lille R6. Ubesværet går både knæ og tæer i jorden - uden følelsen af
at være i fare. Henimod slutningen af kvalifikationen begynder folk at
miste koncentrationen og falde af, men jeg holder mig på gummiet.
Inden løbet når jeg at stresse Tanja en smule ved at insistere på at
tage bad på hotellet, selvom der kun er 45 min. til løbet. Men det var
så'n en massagebruser. Det var jeg nødt til at teste. Jeg når tilbage
i god tid (25 min. endnu)
Til løbet er der 45 startende, så der er nok at køre imod. Jeg starter
helt bag i feltet et sted sidst i 30'erne, men får en fin start og
vinder 10-15 pladser. For enden af startlangsiden går der lidt kylling
i mig, da der er myldretid i hårnålen. Herefter æder jeg mig stille og
roligt deropad. Gearingen fra Frankrig passer mig perfekt på den korte
Nürburgstrækning, så jeg kan ubesværet holde mig i de rigtige
omdrejninger hele vejen rundt.
Der sker ikke det vilde igennem løbet. Jeg er nok ikke
vindermateriale, da jeg har det med at lade mit liv og lemmer komme
foran trangen til at vinde alle dueller. Efter ca. 4 omgange har jeg
nogle vældige dueller med en Kawazaki (dem har jeg altså noget med).
Der er en række sving lige før bagerste langside, hvor jeg virkelig
begynder at have styr på det og er ved at passere ham, men bliver
lukket af hver gang. Endelig har jeg ham i knækket på vej ind på
bagerste langside, men idet jeg letter en smule på gassen rundt i
svinget, kommer han udenom (!) Jeg er så ved at fange ham i chikanen
for enden, men må helt om på publikumslangsiden før jeg virkelig kan
pille ham. Og så lige inden jeg når ham - rødt flag. Pis! Nogen er
faldet hårdt af. Det viser sig at være en gut i chikanen, der ligger
med halskrave på. Løbet afblæses da vi er lidt over halvvejs. Det er
nok til, at det ikke genstartes. Håber dælme at han er ok...
Konklusionen er at det er gået over al forventning. Jeg har kørt ok
hurtigt på trods af at styrtet stadig ulmer i mig, og der var masser
af plads til forbedring. Min bedste tid var i 1:44 - det samme som
sidst jeg var på den korte strækning, og jeg nåede trods alt ikke at
køre løbet færdigt.

Til dem, der overvejer en R6'er - køb! Den er rar...

Sikke et svineheld. Vi er nu ca. 80 km. fra banen og der er skybrud.
Folk holder ind til siden og vi kan snige os afsted med 50-70 kmt.
Godt jeg skulle køre tidligt

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 03-08-04 09:26

Peder <peder_eskildsen@@@hotmail.com> writes:

> Men - nu har jeg da min beretning fra forrige weekends løb klar.
> Den er ikke sååå dramatisk som sidste (heldigvis), men I får den
> alligevel.

Det er da heldigvis ogsaa god laesning uden den meget dramatik

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-04 05:40

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er da heldigvis ogsaa god laesning uden den meget dramatik

Hej

Det er dejlig du skriver om dine løb Peder.
Jeg nyder meget at læse om dem.

Hygge PD CBR1100

Fra : Peder

Dato : 07-08-04 12:07

On Wed, 4 Aug 2004 06:40:11 +0200, "Poul Dam" <pouldamadslhome> wrote:

>"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> skrev i en meddelelse

>Hej
>
>Det er dejlig du skriver om dine løb Peder.
>Jeg nyder meget at læse om dem.

Tak begge.
Rart at vide at det værdsættes.
Jeg har lidt undervejs fra sidste weekend på Hockenheim, hvor det var
1 mia grader. Men det kommer jeg tilbage med.
Har været lidt ophængt at renovering af køkken, med alt hvad der
følger...
Min side er også frygtelig bagud af samme årsag
--
Peder
R6 (http://roadracing.netpartner.dk)