2 mere. :-(
Fra : Kenneth

Dato : 27-07-04 20:08

Fra : Gert Schlæger

Dato : 27-07-04 20:50

Kenneth wrote:

> Det stopper aldrig.

> Pas på

Jeg HAR læst det og set de uhyggelige billeder af .... Uha.....

En modkørende trækker pludselig ud i en overhaling, og hvor gode er vi så
til at redde vores liv ?

Tanker !!!

Fra : F.Sander

Dato : 27-07-04 21:17

Det undre mig at de har video fra stedet og bla. et uheld med en bil og
lastbil fra igår!!!!!! er 'vi' blevet amrikaniseret' eller bor jeg langt ude
på landet, jeg synes det er 'for' meget..

FS

Fra : Claus Rittig

Dato : 27-07-04 21:35

"F.Sander" <Finn@dk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ude
> på landet, jeg synes det er 'for' meget..

Næh, jeg er ganske enig med dig. Det er dog helt urimeligt usmageligt.

Rittig

Fra : Oros

Dato : 27-07-04 22:23

Claus Rittig wrote:
> "F.Sander" <Finn@dk.dk> skrev i en meddelelse
>
> Næh, jeg er ganske enig med dig. Det er dog helt urimeligt usmageligt.

Her sidder jeg og tænker at det endda er praktisk, så jeg er slet ikke enige
med Jer. Bevares, havde der ligget folk og rallet, eller været fastklemte
skal man da ikke filme. Men når det som her kun er ligene af mekanikken og
selve ulykkesstedet der filmes, så synes jeg da det er bedre at man kan tage
hjem og se de detaljer af en ulykke man ellers tit ser folk prøve at få
glimt af "når de selv kører forbi ulykkesstederne" og på den måde tit er
årsag til en ny en af slagsen.

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Jeg kan mailes på adressen 2 x oros adskilt af @ og endelse på .dk

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 27-07-04 23:16

Claus Rittig wrote:

> Næh, jeg er ganske enig med dig. Det er dog helt urimeligt usmageligt.

Måske, men hvis det er hvad der skal til for at åbne øjnene på folk, som
aldrig bekymrer sig om, hvad de foretager sig i trafikken, så må det vel
siges at være en billig pris at skulle betale, at se på et par smadrede
køretøjer?

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : JP

Dato : 28-07-04 06:55

"Claus Rittig" <ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> wrote in message
> "F.Sander" <Finn@dk.dk> skrev i en meddelelse
> ude
>
> Næh, jeg er ganske enig med dig. Det er dog helt urimeligt usmageligt.
>
> Rittig

Jeg mener det er vigtigt med fokus på trafikulykker.
En hver sygdom der krævede mellem 2-4 døde igennemsnit dagligt, ville blive
erklæret for epidemi.
Trafikulykker går i dagens Danmark nærmest upåagtet hen - undtagen her i
NG'en hvor det tilsyneladende er en meget vigtig detalje hvis de
trafikdræbte sad på en MC i uheldsøjeblikket.
Derfor hilser jeg Ekstrabladets kampagne mod trafikulykker velkommen og
mener at billeder nogen gange er det der skal til for at vække os
trafikanter og få os til at indse at vi (trafikanter) selv er de nærmeste
til at forbedre statistikken ved opmærksom og hensynsfuld kørsel.

Jørgen

Fra : Aragorn24@webspeed.d~

Dato : 27-07-04 21:39

Hader når bilisterne er så uopmærksomme!

Lad fred være med mcisterne

Fra : Brian

Dato : 27-07-04 22:14

<Aragorn24@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hader når bilisterne er så uopmærksomme!
>
> Lad fred være med mcisterne

Motocykelister dør ikke ..de bliver slået ihjel

--
Brian"Nitrox"Larsen

Fra : anders majland

Dato : 28-07-04 20:25

> Motocykelister dør ikke ..de bliver slået ihjel

Det refran gentages jo tit - endda på streamers fra dmc.

Jeg betragter mig selv som en ganske almindelig familiefar. Jeg har kone
og barn, hus og stationcar men mit primære transportmiddel er en
motorcykel. Jeg kører nu over 20000km/årligt - Primært til og fra
arbejde. En af vores gode venner sidder i en trafikafdeling i en
middelstor jysk kommune og har statitikken endda særdeles tæt på da hun
er ansvarlig for kommunens tiltag på trafiksikkerhedsområdet.

Det er tiltider særdeles svært at argumentere for at det er forsvarligt
at køre motorcykel .... Godt nok er det "kun" 5 gange farligere at køre
mc end bil. Men når man sorterer i statistikken og fjerner eneuheld osv
hvor man selv har en del af skylden ender man op med at rigtig mange
motorcyklister kommer galt afsted eller dør "bare" fordi de er den svage
trafikant i uheldet. Jeg forsøger at være 100% opmærksom og har siden 98
(hvor jeg fik mit mc-kort) "kun" haft et uheld på ca. 80000km. En bilist
kørte ud foran mig, men jeg kiksede nedbremsningen og gik i jorden med
et blokeret forhjul med ~60km/t. Jeg slap med en læderet skulder (der
stadig giver mig problemer), men det er held at det ikke er blevet til
flere. Det er f**king tit at jeg må lave unvigemanøvre fordi jeg bliver
overset eller folk bare er ligeglade. Sådan en motorcyklist flytter sig
jo nok ...

Det kan være pisse ligegyldigt hvis skyld uheldet er hvis man er død

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Jesper

Dato : 29-07-04 12:52

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in message news:<41080936$0$35873$14726298@news.sunsite.dk>...

> [...]
> at køre motorcykel .... Godt nok er det "kun" 5 gange farligere at køre
> mc end bil. Men når man sorterer i statistikken og fjerner eneuheld osv

Min fætter er også lige blevet klippet af en bil der overså ham. Han
slap dog billigt, det gjorde cyklen dog ikke. Men skide være med det.

Det undrer mig lidt at der aldrig er nogle kampagner rettet mod at få
trafikanter af den ene eller anden slags til at være opmærksomme på
motorcykler.

Der er kampagner for hastighedsgrænser, cyklister, skolebørn,
fodgængere og om at blinke når man skifter vognbane. Men jeg har
aldrig set en kampagne der opfordrer folk til at se sig for.

Nu er jeg lige kommet tilbage fra mc-tur i frankrig. Der nede var der
masser af skilte rundt omkring, rettet både mod biler og motorcykler.

Jeg ved ikke hvilken indflydelse kampagner har på uheldsstatistikken.
Men jeg synes at de situationer jeg selv har været involveret i tyder
lidt på generel uvidenhed og uopmærksomhed. Nu har jeg ikke været
udsat for noget alvorligt, men jeg har da taget mig til hovedet over
folks opførsel i trafikken adskillige gange.

Man hører gerne fra inkarnerede billister at motorcykler larmer osv.
Men de slår os i hjel. Hvad er det lige der er værst.

Fra : Brian Sørup

Dato : 29-07-04 21:21

"Jesper" <jesper.bram@gmail.com> skrev i en meddelelse
[snpz]

> Man hører gerne fra inkarnerede billister at motorcykler larmer osv.
> Men de slår os i hjel. Hvad er det lige der er værst.

Jeg har lige haft diskussionen med et par kolleger på jobbet idag -
deres standardkommentar var :
"Motorcyklister kører med hovedet under armen og rullen i bund - så de
er selv ude om de bliver kørt ihjel"
Jeg var lige ved at tænde totalt af, men tænkte at de fatter sgudda ikke
en meter....
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII

Fra : Armand

Dato : 29-07-04 22:13

Brian Sørup <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en

> [...]
> er selv ude om de bliver kørt ihjel"
> Jeg var lige ved at tænde totalt af, men tænkte at de fatter sgudda ikke

Tænk lige over flg:
Der er ingen der kigger en motorcyklist i øjnene og derefter bevidst kører
lige
ud/ind foran ham!
Enhver bilist der forårsager et sammenstød med en motorcykel (enten ved, som
modkørende, at krydse over for, eller også ved, fra en sidevej/udkørsel, at
køre ud foran -næsen af motorcyklisten) har IKKE set eller registreret (=
noget med hjernens krinkelkroge) motorcyklen i trafikbilledet :-|
Uanset fejlen, så vil den in facto forekommende motorcykel, pludselig blive
en del af trafikbilledet: Enten ved akkurat at passere tæt forbi med et
vræl, eller også ved at banke ind i karosseriet med larm og splintret glas
til følge - Og så vil vedkommende uværgeligt sidde med fornemmelsen af at
motorcyklisten må have kørt med hovedet under armen siden han/hun kunne
dukke sådan ud af intetheden

Det er en kendsgerning at vi som motorcyklister konstant bliver overset i
trafikken - Uanset hastighed, så det er ikke så underligt at majoriteten
blandt "modparten" vil have den opfattelse at vi kører som gale: Vi springer
jo formedelst ind i deres halvbedøvede synsfelt!!!

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 29-07-04 23:24

Armand wrote:

> [...]
> blandt "modparten" vil have den opfattelse at vi kører som gale: Vi springer
> jo formedelst ind i deres halvbedøvede synsfelt!!!

Jeg lader det hele stå. Og tænker lidt på debatten om lastbiler.
"Lastbilchauffører er farlige" er argumentet ofte. Så kikker jeg op på starten
af dit indlæg. Og tænker som du. Jeg har dog skiftet "motorcyklist" ud med
"medtrafikant". Så tænker jeg videre, hvor ofte er det egentlig man hører om
sammenstød mellem motorcykel og lastbil?. Det er vel ikke så tit?.

Ib Jakobsen

Fra : RF 900

Dato : 30-07-04 00:08

> [...]
>
> Tænk lige over flg:
> Der er ingen der kigger en motorcyklist i øjnene og derefter bevidst kører
Jo har selv prøvet det i foråret, da jeg var få meter fra en bil, der holdt
for ubetinget vigepligt grinte damen, der sad i bilen og kørte ud foran mig.
Efterfølgende da vi holdt stille sparkede jeg en bule i bilen, åbnede min
hjem og og råbte hvem i helvede havde givet dig tilladelse til at prøve og
slå mig ihjel.
Det var sug en grim oplevelse.

---

Fra : Armand

Dato : 30-07-04 15:22

RF 900 <torbenbjerregaard@nosparmoncable.dk> skrev i en

> [...]
holdt
> for ubetinget vigepligt grinte damen, der sad i bilen og kørte ud foran

Ork jo hvor jeg kender situationen!
Men med mindre at det var din svigermor, har hun måske nok set dig i øjnene,
men med sikkerhed ikke registreret dig som motorcyklist :-|

> Det var sug en grim oplevelse.

Jup!
Og forskellen på os der kan advare om deres eksistens, og dem der ikke kan,
er en gravsten =

--
Armand.

Fra : dsadas

Dato : 27-07-04 21:40

> [...]
ude
> på landet, jeg synes det er 'for' meget..

Det er jo Ekstrabladet, hvad kan man forvente ? Det er Se og Hør bare i
avisudgave.

/tralala

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 27-07-04 21:35

Kenneth wrote:

> Det stopper aldrig.

> Pas på

Ja det er ubehageligt. Tidligere i dag var jeg "lyd"-vidne til et MC-uheld
på Bispeengbuen. Det var ikke noget at tage fejl af - det er ikke en rar lyd
når en motorcykel vælter og kurer på siden hen ad asfalten. Håber ikke der
skete alt for meget med piloten, til trods for at der kom ambulance og det
hele.

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Michael Lykke

Dato : 28-07-04 16:40

For pokker, nu igen!!!

Jeg vil vende mig til at køre med lang lys, så er chancen for at blive
set da lidt større!!!. Bilister er squ farlige, og hva` kan man nå at
gøre når en idiot trækker ud til overhaling direkte mod èn!!! fy for
satan

Pas på derude og betragt hver en bilist som blind...

Michael Sørensen

GS500E, GSX600F og nu DT175

Fra : Olesen

Dato : 28-07-04 16:44

"Michael Lykke" <sendbareskrammeljegerligeglad@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:8fd55deb.0407280740.50cf742c@posting.google.com...

> Pas på derude og betragt hver en bilist som blind...

Godt argument.
Langt lys fra modkørende kan skabe kortvarigt blindhed, ja.

Fra : MKS - 74

Dato : 28-07-04 16:59

On Wed, 28 Jul 2004 17:44:13 +0200, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>Godt argument.

Relax Hr Olesen (Er du primært/udelukkende bilist), det skal vel næppe
tages helt bogstaveligt, men mere som en opfordring i frustration til
at være ekstra opmærkosm og forberedt på mange af de tossede ting
visse bilister udfører (det gør nogle motorcyklister også) og som er
døden for en motorcyklist.

>Langt lys fra modkørende kan skabe kortvarigt blindhed, ja.

Måske-måske ikke, du kan da starte med at læse flg.

http://www.nmcu.org/nyheter/011003.html

Det skal så lige understreges at jeg personligt ikke går ind for brug
af fjernlys om dagen (ikke før flere undersøgelser er udført i hvert
fald).

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : MFO

Dato : 28-07-04 18:50

Michael Lykke wrote:

> [...]
> satan
>
> Pas på derude og betragt hver en bilist som blind...

Blinde og døve!
Den anden dag kørte jeg i overhalingsbanen på motervejen mens jeg var
ved at overhale en bilist. Han trækker over i min bane, da jeg er på
siden af ham. Jeg trutter med hornet, men det får ham ikke på andre
tanker. Da der er ca. 1 meter asfalt tilbage til mig, må jeg trække
helt op i røven på bilen foran mig, for ikke at blive presset ud i
autoværnet.
Da jeg stoppede manden ved frakørslen til motorvejen, påstod han, at
han ikke havde set eller hørt mig.
Det var iøvrigt svært at høre hvad han sagde, han ville ikke rulle
vinduet ned, og jeg kunne ikke få hans dør op, der var åbenbart et
eller andet galt med låsen

P.S. Jeg havde langt lys på, men ovejer nu et eller andet med noget blå
blink.

--
Michael
Kawa Z650

Fra : Steen Egeberg

Dato : 28-07-04 20:14

> [...]
> tanker. Da der er ca. 1 meter asfalt tilbage til mig, må jeg trække
> helt op i røven på bilen foran mig, for ikke at blive presset ud i

Jeg undskylder ikke uopmærksomme bilister, men som de af jer, der også
kører bil ved, så er der ofte nogle forbandede blinde vinkler skråt
bagud, især i mange nye biler med dårligt udsyn bagud og skråt bagud på
grund af bilmoden med relativt små ruder og massive "C-stolper" (blikket
imellem bagrude og siderude)

Lige præcis der hvor man kommer som overhalende motorcykel.

Og hvor en overhalende bil fylder så meget at man normalt opdager den,
så er vi jo noget mindre.

Hvad skal man gøre ? Blinke med overhalingslyset lige ind i bilisters
sidespejl før man overhaler ? Eller ?

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Olesen

Dato : 28-07-04 20:19

"Steen Egeberg" <*mitnavn*@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skal man gøre ? Blinke med overhalingslyset lige ind i bilisters
> sidespejl før man overhaler ? Eller ?

At skyde skylden på C stolpen synes jeg ikke holder 100%
da en mc ofte er ret hurtig forbi i en overhaling, så den tid
han ligger i blind vinkel er så kort, der statistisk ikke burde
kunne ske noget pga. tiden dêr.

MEN, vil man overhale, så gør man sig bemærket,
evt. med langt lys i god tid, og så 'ud' med blinklyset.
-eller bedre, bliv bagved..

Fra : MFO

Dato : 28-07-04 20:54

Steen Egeberg wrote:

> [...]
> så er vi jo noget mindre.
>
> Hvad skal man gøre ? Blinke med overhalingslyset lige ind i bilisters

Jeg tror desværre, at det for nogen har noget at gøre med hvad skaden
eventuelt bliver på eget køretøj, eller jo større jo mere ret har man.
Jeg har selv kørt en del forskellige biler, hvor min oplevelse af hvor
"flinke" de andre trafikanter er til at blive i egen vognbane og trække
ind efter overhaling, er anderledes, om jeg kommer i en multitons
amerikanerbil eller en Saab, for slet ikke at tale om Mcen hvor man for
nogle virker både usynlig og lydløs.

I øvrigt bør man ikke køre bil (eller MC) hvis man ikke er i stand til
at orientere sig bagud, og det uanset om det er bilens konstruktion
eller hold i nakken, der har skylden.

--
Michael
Kawa Z650

Fra : tral

Dato : 29-07-04 08:39

"MFO" <mfro61@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> I øvrigt bør man ikke køre bil (eller MC) hvis man ikke er i stand til
> at orientere sig bagud, og det uanset om det er bilens konstruktion

Jeg kører MC til og fra arbejde en tur på 70 km. På MC forventer jeg
overhovedet ikke at nogen ser mig, det kan lyde som en konstant belastning
at man skal være så vågen, men det er en vanesag. Jeg ser ofte MCér overhale
mig på MC hvor der er stærk trafikeret, pludselig kommer der en MC tonsene
på midterstriben, her har billister ikke en chance for at kunne opfange en
MC. Jeg ser ofte MCér foran mig, der slet ikke placerer sig fornuftig eller
tager farten af i farlige vejkryds, jeg ser modkørende biler som muligvis
kunne finde på at overhale, men foran kørende MC bliver liggende til.venstre
uden en chance for at undvige hvis en overhaling pludselig finder sted. Når
jeg kører bil, så kører musikken og alle skråler med mens man sidder og
piller næse, ungerne skråler på bagsædet o.s.v. Det må man som MCíst bare
accepterer. Mange MC´ister kører ganske få KM på deres MC om året og når
slet ikke at opbygge tilstrækkelig rutine til den heftige trafik.

/tralala

Nedenstående er klippet fra
http://www.geocities.com/MotorCity/Speedway/5895/Sikker.html
Den almindelige holdning er, at stort set alle skal kunne erhverve et
kørekort, og at de fleste mentalt beskæftiger sig med helt andre ting end
trafikken, mens de kører bil. Under de forudsætninger er det naturligvis
umuligt at undgå, at de på et eller andet tidspunkt kører ind i hinanden, og
derfor gælder det om at holde farten så lav, at man ikke bliver til mos, når
det sker. Husk på at en motorcyklist er uendelig mere skrøbelig i trafikken
end en bilist, og du er derfor nødt til at køre en hel del mere forsigtigt
end bilisterne. En lille kollision der koster bilisten en bulet kofanger,
kan koste dig dine ben. Tag derfor ingen chancer. Uanset hvor ansvaret vil
blive placeret efter et uheld, så er det din krop det går ud over, det
hviler derfor på dine skuldre at undgå kollisioner. Det er muligt det
juridiske ansvar er bilistens, men det kan du ikke bruge til noget bagefter,
så ansvaret er dit!

Hvis du er så god, som du selv tror, har du også overskud til at tage hensyn
til mindre begavede medtrafikanter, så du lader være med at stresse dem
unødigt og giver dem den plads og tid, de har brug for. Gør dig synlig i
trafikken og tilkendegiv dine hensigter tydeligt, så din beslutsomhed og
handlekraft ikke kommer bag på de langsomst fungerende hjerner.

Fra : Jesper James Jensen

Dato : 30-07-04 07:23

sendbareskrammeljegerligeglad@hotmail.com (Michael Lykke) wrote in message news:<8fd55deb.0407280740.50cf742c@posting.google.com>...
> [...]
> set da lidt større!!!. Bilister er squ farlige, og hva` kan man nå at
> gøre når en idiot trækker ud til overhaling direkte mod èn!!! fy for

Det mest skræmmende er nok at der praktisk taget IKKE er nogen der
nogensinde overser en hvid BMW mc med påmonteret blåt lys Jeg
læste en amerikansk undersøgelse en gang, der fandt frem til at
politi-mc'er har en MEGET højere visibilitet end alm mc'ere...

- øv!

/jesper
89'k75
79'r100

Fra : Armand

Dato : 30-07-04 15:24

Jesper James Jensen <jjj@rotte.dk> skrev i en
> [...]
> læste en amerikansk undersøgelse en gang, der fandt frem til at
> politi-mc'er har en MEGET højere visibilitet end alm mc'ere...

Det holder ikke helt!
Den lokale sheriff har fået totaltskadet en vogn p.g.a. påkørsel - Den holdt
med blå blink i det godtnok smalle nødspor på Den Nye Lillebæltsbro

--
Armand.

Fra : Jesper James Jensen

Dato : 30-07-04 07:24

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 29-07-04 09:46

Hej

sendbareskrammeljegerligeglad@hotmail.com (Michael Lykke) writes:
> Jeg vil vende mig til at køre med lang lys, så er chancen for at blive
> set da lidt større!!!. Bilister er squ farlige, og hva` kan man nå at

Jeg har god erfaring med gult lys på MCen. Det er som om det skiller
sig ud fra mængden, og jeg har sjældent problemer med biler der er
"parkeret" i overhalingsbaner osv. Men blinde vinkler - de er der
selvfølgelig stadig! Og jeg kører iøvrigt ikke med langt lys...

PS. Ja og så kan HG jo godt li' når jeg ligger bagerst i en
kolonne. Så skal han bare kigge efter den gule forlygte og kan han se
den, så er alle med. Smart når man f.eks. er på vej til Assen

--
Jesper
http://www.veloce.dk